Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
hezky to drží
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Ahoj,vidím že se vyznáš, tak bych tvé zkušenosti využil, potřebuji na Mazdu RX-8 objem 1820 ccm katalyzátor, můžu porosit o kontakt na shop v UK ? Případně jaký typ je na tento model nejvhodnější, předem díky!Pallas píše:Abych neprepisoval co uz jsem nekde psal, tak na uvod nalinkuju 2 posty z jdm-meeting.cz, zbytek pak trochu jak me napadne:
Z nahradnich dilu jsem potreboval katalyzator, dnes uz bych caste jezdeni na okruh s OEM catem nedoporucil - bud metalicky sportovni nebo decat. Za original cat si v CR zase reknou nesmysl a dovoz z USA by se asi nevyplatil, protoze cat cast vyfuku je velka a tezka. Lepe se da poridit v UK - sice ne original, ale na technickou to staciJa to nakonec vyresil modularnim potrubim s HJS hi-flow catem od Pettit Racing/Millteku z UK, momentalne v konfiguraci race-pipe, tj. bez catu. V dusledky zvukovych a vizualnich efektu pozornost zarucena
![]()
Pavel
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
RX-8 má snad objem vždy 2 x 654 ccm
V6 + R4 + R4 naturally aspirated ... a drncavá turbo krabice k tomu!
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Podělím se o pocity z RX8:
Mám jí od března,nalítáno už přes 6tis km. Silnější verze, rv03.
Spotřeba kombi 13, město15, dálnice 11, sport 18. Olej nežere.
Studené starty po upgradu startéru za 2kW 13 zubů, nové ngk svíčky, nové kabely k nimi i cívky; jsou perfektní, za tepla docela taky, avšak problém s teplými starty dělají další dvě věci,na které jsem postupem času přišel. Váha vzduchu (MAF senzor na sání), pokud je špinavý či vadný,dává jiné hodnoty a jednotka pak jinak otvírá klapku - poměr směsi je jiný a nestartuje to dobře, za tepla skoro vůbec. Senzor lze doma na koleně během minuty demontovat,čističem na brzdy umýt. Doporučuji vyměnit těsnící okroužek, ať to nepřisává bokem. Druhý problém, způsobující totéž,je vadná první lambda sonda, ta taky říká, co leze z motoru a kolik ma lést do motoru. Lambda je dražší,nejdříve tedy zkusit senzor.
Provoz - do 4tis to je líná jak všechno ostatní, při 5-6tis začíná radost z jízdy, zvuku, zrychlení. Auto je na tohle stavěno a doporučuje se auto honit, jako by jste ho zrovna ukradli. Určitě nevhodné na popojíždění mezi Tescem a Kauflandem ve městě.
Jak auto sedí v zatáčkách, asi netřeba mluvit, začínal jsem se 80km, teď si dovolím i 120km a s vypnutým hlídáním smyku. Co se ještě startu týče,je vhodné nechat auto zahřát,osobně necháhám otáčky spadnout na 1000, pak plynule s rozumem vyjíždím skrz vesnici a na jejím konci je motor skoro ready pro blinkr doleva a hurá kupředu.
Řízení plynulé, lehké,v zatáčkách stálé. Design hodně nadčasový a když se po autu otáčejí lide i dnes, vypovídá to samo o sobě. Kdo má chuť a odstraní z výfuku katalyzátor, dočká se ještě většího obdivu díky hlasitějšímu projevu motoru.
Náklady na provoz - samo, chceto kvalitní syntetiku, netankovat noname benzín (já beru shell v power nitro). Já si vyměnil komplet brzdy a destičky, olej s filtrem, sada svíčky, cívky, kabely a všechny vzduchové filtry. Cca 30tis vč.práce.
Obměnu dostalo také osvětlení,kde jsem vyměnil klasické žárovky za LEDkové. Svítí to krásně bílé a moc,i když pravda, že normální žárovky měly v noci své nažloutlé intimní kouzlo.
Karoserie na 12let staré auto hodně dobrá,dutiny nastříkány, auto zřejmě celou dobu garážováno. Interiér v kůži, vyhřívané sedačky, klima a kvalitní zvuk dodáhá pocit, že opravdu sedíte v autě, které se prodávalo kolem milionu kč.
Krásný pocit vystartovat při 5tis otáčkách z křižovatky s protáčejícími se zadními koly, v zatáčkách a v kopcích předjíždět čmoudíci diesely,na dálnici si vyhradit levý pruh a poblikat si na předjíždějíci kamiony. Pocit k nezaplacení,ale nejvíce potenciálu má toto auto na okrskách, kde jsou pěkný cesty bez výmolů. Až tady,v kopci, v zatáčce a v naklopené rovině poznáte,co máte v rukou...Máte totiž jedinečné auto, které za prodejní cenu 120-180tis kč vzhledem k roku výroby, asi nemá moc konkurentů a když k tomu připočtu pojistku ve výši jako na Felicií, není co řešit.
Mazda RX8 je vozidlo, které je v hodně věcech jedinečné, nadčasové, dokonalé a atypické právě motorem Wankel. Právě použití rotoru je chod motoru plynulý a výkon 235koní, 170kW a 9000 otáček hovoří za vše.
Osobně mě RX8 učarovala vzhledem a i přes obavy co Wankel bude dělat po čase, jsem si tohle auto koupil a nelituji toho. Tohle auto má náboj a velikost investicí jde stranou. Mazdu prostě budete chtít, stane se vaším mazlíkem.
Kdo by se v Mazdě rád svezl jako spolujezdec a jste ochotni přijed do Olomouce, rád předvedu, svezu, podám své zkušenosti. Jirka
Mám jí od března,nalítáno už přes 6tis km. Silnější verze, rv03.
Spotřeba kombi 13, město15, dálnice 11, sport 18. Olej nežere.
Studené starty po upgradu startéru za 2kW 13 zubů, nové ngk svíčky, nové kabely k nimi i cívky; jsou perfektní, za tepla docela taky, avšak problém s teplými starty dělají další dvě věci,na které jsem postupem času přišel. Váha vzduchu (MAF senzor na sání), pokud je špinavý či vadný,dává jiné hodnoty a jednotka pak jinak otvírá klapku - poměr směsi je jiný a nestartuje to dobře, za tepla skoro vůbec. Senzor lze doma na koleně během minuty demontovat,čističem na brzdy umýt. Doporučuji vyměnit těsnící okroužek, ať to nepřisává bokem. Druhý problém, způsobující totéž,je vadná první lambda sonda, ta taky říká, co leze z motoru a kolik ma lést do motoru. Lambda je dražší,nejdříve tedy zkusit senzor.
Provoz - do 4tis to je líná jak všechno ostatní, při 5-6tis začíná radost z jízdy, zvuku, zrychlení. Auto je na tohle stavěno a doporučuje se auto honit, jako by jste ho zrovna ukradli. Určitě nevhodné na popojíždění mezi Tescem a Kauflandem ve městě.
Jak auto sedí v zatáčkách, asi netřeba mluvit, začínal jsem se 80km, teď si dovolím i 120km a s vypnutým hlídáním smyku. Co se ještě startu týče,je vhodné nechat auto zahřát,osobně necháhám otáčky spadnout na 1000, pak plynule s rozumem vyjíždím skrz vesnici a na jejím konci je motor skoro ready pro blinkr doleva a hurá kupředu.
Řízení plynulé, lehké,v zatáčkách stálé. Design hodně nadčasový a když se po autu otáčejí lide i dnes, vypovídá to samo o sobě. Kdo má chuť a odstraní z výfuku katalyzátor, dočká se ještě většího obdivu díky hlasitějšímu projevu motoru.
Náklady na provoz - samo, chceto kvalitní syntetiku, netankovat noname benzín (já beru shell v power nitro). Já si vyměnil komplet brzdy a destičky, olej s filtrem, sada svíčky, cívky, kabely a všechny vzduchové filtry. Cca 30tis vč.práce.
Obměnu dostalo také osvětlení,kde jsem vyměnil klasické žárovky za LEDkové. Svítí to krásně bílé a moc,i když pravda, že normální žárovky měly v noci své nažloutlé intimní kouzlo.
Karoserie na 12let staré auto hodně dobrá,dutiny nastříkány, auto zřejmě celou dobu garážováno. Interiér v kůži, vyhřívané sedačky, klima a kvalitní zvuk dodáhá pocit, že opravdu sedíte v autě, které se prodávalo kolem milionu kč.
Krásný pocit vystartovat při 5tis otáčkách z křižovatky s protáčejícími se zadními koly, v zatáčkách a v kopcích předjíždět čmoudíci diesely,na dálnici si vyhradit levý pruh a poblikat si na předjíždějíci kamiony. Pocit k nezaplacení,ale nejvíce potenciálu má toto auto na okrskách, kde jsou pěkný cesty bez výmolů. Až tady,v kopci, v zatáčce a v naklopené rovině poznáte,co máte v rukou...Máte totiž jedinečné auto, které za prodejní cenu 120-180tis kč vzhledem k roku výroby, asi nemá moc konkurentů a když k tomu připočtu pojistku ve výši jako na Felicií, není co řešit.
Mazda RX8 je vozidlo, které je v hodně věcech jedinečné, nadčasové, dokonalé a atypické právě motorem Wankel. Právě použití rotoru je chod motoru plynulý a výkon 235koní, 170kW a 9000 otáček hovoří za vše.
Osobně mě RX8 učarovala vzhledem a i přes obavy co Wankel bude dělat po čase, jsem si tohle auto koupil a nelituji toho. Tohle auto má náboj a velikost investicí jde stranou. Mazdu prostě budete chtít, stane se vaším mazlíkem.
Kdo by se v Mazdě rád svezl jako spolujezdec a jste ochotni přijed do Olomouce, rád předvedu, svezu, podám své zkušenosti. Jirka
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Gratulace k autu, je videt, ze nadseni ti nechybi - snad ti vydrzi.. Ja sam jsem jednu chvili o RX8 taky uvazoval (libi se mi moc), ale po prostudovani vsech moznych clanku a recenzi jsem od toho rychle upustil - naklady na provoz jsou enormni, nizke povinne je jen pro dobry pocit, je to naprosto zanedbatelna polozka vuci ostatnim nakladum. Hlavne at ti to jezdi.
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Zas misto nahradnich dilu muzes rovnou kupovat cela auta ^^
http://www.gumtree.com/p/mazda/2005-maz ... 1125055782
V UK stoji min nez horsky kolo![Big Grin :-D](./images/smilies/4.gif)
http://www.gumtree.com/p/mazda/2005-maz ... 1125055782
V UK stoji min nez horsky kolo
![Big Grin :-D](./images/smilies/4.gif)
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
to jo, kolem tisicovky je jich tu dost ![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
V8 5.0L - Lovely pussycat......sold
Poradnej ofroud LR D4!
Poradnej ofroud LR D4!
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Vrooom píše:Zas misto nahradnich dilu muzes rovnou kupovat cela auta ^^
http://www.gumtree.com/p/mazda/2005-maz ... 1125055782
V UK stoji min nez horsky kolo
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
Neska sem prvně v životě jel kus těsně za RX8 .... moc mu to nejelo (nechtěl?!?) ale ten zvuk, ty woe...
v nižších bublavý jako pravý emerický small block, ve vysokých řezavá cirkulárka... je to normální, nebo měl jen děravý vejfuk?
![Love struck :x](./images/smilies/8.gif)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Mazda RX-8 Vaše osobní zkušenosti
mazdu rx8 som este nesoferoval ale uz videl aj pocul ...je to fakt paradne auticko len stym ze papa trosku viac oleja ako ine auta a po 50 000km treba zrobit generalku ...ale paradny motor z maleho objemu vyzmykat taky vysoky vykon ...na moj vkus by som ho bral je to paradne auticko len treba trosku viac lasky