Suzuki obecně

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Odpovědět
denis
Pan Řidič
Příspěvky: 293
Registrován: ned 30 čer 17:17

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od denis »

V pohode, pozrel som si prvých pár minút, rozumel som akurát číslam a pár technickým veciam :D díky za odpoveď :)
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Miso122
Autoškolák
Příspěvky: 25
Registrován: ned 14 čer 21:06

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od Miso122 »

Ahojte,
riešim jeden (dosť veľký) problém na mojom SSS - pri zohriatych brzdách aj pneu je zadok auta počas prudkého brzdenia (tesne pred hranicou, kedy sa triggerne ABS) nestabilný a pláva zľava doprava, viď video: https://youtu.be/-NiyBzEAc08

Auto - Suzuki Swift Sport ZC32, 2012
Pneu - GoodYear F1 Eagle Assymetric 6 (205/40/17)
Dosky - EBC Yellowstuff vpredu, OEM vzadu
Kotúče - EBC slotted vpredu, OEM vzadu
Brzdová kvapalina - MOTUL RBF600

Pneu majú 2 mesiace, predné brzdy rok, zadné brzdy 2 roky, brzdová kvapalina mesiac (dialo sa to aj pred výmenou). Geometria robená na jar, všetky hodnoty v norme.

Keď som písal do SSS skupiny na FB, dostal som odpoveď, že sa to deje viacerým, ale nikto to neriešil. Padli tam viaceré návrhy od zlých zadných tlmičov, cez rozbité silentbloky na zadnej náprave až po konštrukčnú vadu vozidla.

Vedeli by ste poradiť ako vyriešiť tento problém? Fakt, že v 170km/h ma hodí pri brzdení do strany veľmi nevzbudzuje dôveru.
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od jerry »

A to plave na jednu stranu nebo to vlaje ze strany na stranu? Při hodně prudkém brzdění jde u SSS všechna hmotnost na předek a zadek má tendenci se hodně odlehčovat. OEM tlumiče nic moc, už v 60 tis. km prosakovali. Vyměnil jsem za Bilstein B6 a auto se chová o moc líp.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Miso122
Autoškolák
Příspěvky: 25
Registrován: ned 14 čer 21:06

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od Miso122 »

Vždy to ide doprava, ako vidieť na videu. Keď brzdový pedál trochu povolím, auto sa zrovná naspäť.

Pravý zadný tlmič trochu presakuje, je mierne od oleja (suchého). Neviem či sa už tlmiče menili alebo nie, auto vlastním od 120k, teraz má 150k.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od jarka »

Přesně tohle my svýho času dělal type-R a bylo to kurňa otravný a trvalo dost dlouho než jsem přišel na původce toho všeho. U mě to tehdá bylo rozvážením auta a po nastavení a dovážení to úplně zmizelo a brzdilo to naprosto jistě i bez ABS. Nechal jsem si změřit rozvážení auta na vahách (cca 1/2 nádrže a s řidičem) a neseděly váhy do úhlopříčky. Provedla se korekce na jednom tlumiči (o 3mm) a bylo to výrazně lepší. Pak jsem ještě do auta dal 34kg závaží a bylo to úplně jiný auto - na brzdách, v zatáčkách. Ne pro nic za nic se takhle nastavují závoďáky. Drtivá většina sériovek na tohle úplně peče. Jen to teda chce stavitelný podovozek. Koukni jestli někdo v okolí nemá váhy a zkus to zkontrolovat a uvidíš jestli to budeš mít podobný.

Tady máš tabulky jak se to měnilo - i relativně malý rozdíl na úhlopříčce byl dost zásadní. Tý jo, bylo to skoro před 10 lety a nějakými těmi kily...
Obrázek
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Miso122
Autoškolák
Příspěvky: 25
Registrován: ned 14 čer 21:06

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od Miso122 »

Hned prvym bodom to u mna konci, aj keby auto odvazim a nesedi, tak s tym dalej nemam co robit na OEM podvozku.

Ale skusim sa popytat ci niekto nema vahy aspon informacne, nech sa nesnazim riesit nejaky problem, ktory bez nastavitelneho podvozku aj tak nevyriesim :) dakujem
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od jerry »

A brzdí obě přední brzdy stejně? Máš to změřené?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od jarka »

Může a nemusí to tím být. Ja to tehdá hledal fakt dlouho a furt jsem nemohl přijít na to, čím by to mohlo být. Gumy, brzdy, geo - všechno jsem měl v cajku a přitom to byly blbý 3mm na předním tlumiči. Dalo by se říct takový detail... Potom z toho bylo úplně jiný auto.

Jinak mě sportik taky trochu tahá na velkých brzdach do jednoho směru, ale není to nic extra rusivyho.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Miso122
Autoškolák
Příspěvky: 25
Registrován: ned 14 čer 21:06

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od Miso122 »

Pocas STK 09/2020 boli namerane uplne totozne brzdne sily na oboch stranach, cez leto ma caka znova tak potom uvidim. Mimo toho odmerane nemam.
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od jerry »

Nj, od 09/2020 jsou už skoro 2 roky a hlavně 2 zimy. Když jsem koupil Sportíka, tak auto jezdilo předtím každou zimu po hodně prosolených silnicích. Auto mi při větším brzdění tahalo do strany, po výměně kotoučů (Zimmermann) a desek (Hella Pagid) je to cajk. Zjistilo se, že byly totálně zarezlé vodící čepy, a proto zrezlé vnitřní strany kotoučů, jedna víc. Tak proměřit účinnost předních brzd.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět