Suzuki obecně

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1919
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od Zajda »

Já mám nějaké standard Bilsteiny na A3 tak 50 tisíc km a není s nima problém. Okresky v okolí přitom vypadají jak Safari rallye.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
denis
Pan Řidič
Příspěvky: 294
Registrován: ned 30 čer 17:17

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od denis »

U nás to nebude o nič lepšie (okres Veľký Krtíš).
Jarka: prevodový olej Mobilube 1 SHC 75W-90 je do DSG, to si nemám všímať?
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od jarka »

Vybíral jsem to podle mazacího plánu Mobil, ale teď už to tam nemůžu najít. Stejnej olej jsem měl i v mazdě a fungoval i v Doblu, tak jsem to neřešil.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
kotasz
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 17 čer 20:02

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od kotasz »

Lachende Bestien píše:Z jakých důvodů si vůbec lidi pořizují takové těžké obludy jako F150 jako osobák?
Osobně jsem byl vždy zastáncem co nejnižší hmotnosti hlavně kvůli jízdních vlastností a zrychlení, proto si důvody nějak nedokážu představit, teda snad kromě toho, že jde o kompenzaci relativně malého zevního genitálu nebo člověk žije někde v pustině bez silnic se zpevněným povrchem.
Zvětšuje se penis při jízdě v F150?
To by se mohlo hodit. :-?
Nebude to tím že na to prostě mají a podobný druh auta se jim líbí?
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od ctrl_j »

eN-jednicky v ceniku za 550.000 uz jsou zas rozebrany a trh funguje…

#investicniauto
Přílohy
jimny-1.png
jimny-2.jpg
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od jarka »

Dostal jsem nedávno tip na olej a to Valvoline 5W-30 MaxLife C3, tak jsem včera večer Sportíkovi dopřál zase péči a už ho tam má. A před tím jsem mu ještě dopřál výplach. Prý má v sobě Mos2 složku a mělo by to zlepšit vnitřní tření a obecně zlepšit běh. Tak jsem zvědavej jestli vůbec něco poznám??? Origo náplň i s olejovým filtrem počítá s 3,9l, ale už jsem tam nalil 4l novýho oleje a pořád nejsem na horní rysce (jsem to nechal vykapávat asi přes hodinu, jak jsem něco dělal kolem garáže, tak to asi tentokrát fakt poctivě všechno vyteklo...).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od jerry »

Pocitově to asi nepoznáš, ale Valvoline jsou dobré oleje. Nevím kolik máš najeto, MaxLife by měl nýt pro motory s vyšším nájezdem. Sníží spotřebu oleje. Já mám 74 tis km, motor olej nežere, tak se zatím držím Valvoline Synpower 5W-40. Mám ho i v miatě.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od jarka »

Mám 120t , takze má už něco na hrbu, ale olej nebere. Měl jsem tam tu tvoji 5w-40 a ona se zas tak neliší od této. No uvidíme, třeba se to projeví na spotřebě :) . Ještě mě čeká přezutí na zimní R17 - to zas bude lemra líná.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1919
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od Zajda »

Né že bych ti do toho chtěl kecat ale ACEA "C" jsou třídy pro DPF/GPF filtry, aby se nezanášely pokud by motor bral olej.
https://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni ... vych-oleju
Perfektně osvědčená a mechaniku motoru chránící popelnatá aditiva jsou v takovém oleji zredukována a doplněna něčím, co snad zajistí stejnou funkci a je to dražší :-)
Ale trefil ses aspoň do C3 s nesníženou vysokoteplotní viskozitou (HTHS >= 3,5 [mPa.s]). U xW30 kategorie to nebývá narozdíl od 40 a výš pravidlem.

Obecně je dobrá praxe do starších aut bez zvláštních požadavků na ochranu emisních systémů používat oleje ACEA A3/B4.

Mají zpravidla i větší alkalickou rezervu TBN, takže si déle zachovají protikorozivní vlastnosti.
Pokud se olej mění do 10 tis. km a auto nejezdí cukačky, problém nebude.
Ve městě by být mohl, viz poslední odstavec článku s průběhem kyselosti oleje (TAN) a jeho schopností ji neutralizovat (TBN):
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... lita-oleju
Fabia 1,4 16V v městském provozu = olej na výměnu kolem 5 tis. km, s přimhouřením očí do 8-10 tis. ještě nemusel napáchat větší škody.

Což celé nevylučuje že v praxi ten Maxlife C3 bude nějakou příhodnou kombinací vlastností úplně skvělý. Já bych ale hledal jinde :-)

EDIT:
Dokonce A3/B4 verze toho oleje existuje :)
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
https://sharena21.springcm.com/Public/D ... 162d889bd1
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Suzuki obecně

Příspěvek od jarka »

Zajda: no tý jo, takhle hluboko jsem to rozhodně nestudoval. Děkuju za info. Uvidíme, myslím že stejně nepoznám nic extra. Chtěl jsem ho tam dát kvůli větší viskozitě na zimu a tomu Mos2. Stejně měním pravidelně max po 10tkm, takže po zimě půjde ven.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět