Tak taky něco napíšu. Měl jsem na týden pujčenou novou i30. Četl jsem test pjandy a proto jsem se na to docela těšil a využil téhle nabídky prodejce.
V podstatě plná palba, kamera, dvouzona, navigace, bezklicove otvirani. Jedine co chybelo z ceniku byli xenony (paket za 90tisic) a panorama (25t.).
Co mi vadilo
nejvice v aute:
Na par mistech jde citit lacino, dveře jsou po 5t.km plné šmouch stejně poškozené plasty jsou i na prahových lištách, kastlíku spolujezdce aj.( ano jezdí sice stím více lidí, ale to není omluva taky se mi do toho podařilo kopnout a to se ktomu staram jako k vlastnimu, a co potom děti, manželka v podpadcíh atd.), plastový kastlík ve dveřích je z dost měkkého plastu a celý se hýbe, ze zadních sedaček mám pocit jako kdyby tam byli jen položené není problém sedačku přizvednou tak, že tam je 20cm mezera.
Na předních sedačkách zezadu je plastový kryt nejen, že to působí lacině, ale když budou za sebou sedět dva větší lidé tak nezávidím tomu co si vzadu bude dřít kolena o ten plast (shodou okolností jsem stejné řešení našel i v laguně za 7kt).
Tohle jsou takové "detaily" které jsem našel, určitě jich může být více (nepíšu třeba vtipné koberečky vzadu), ale vzhledem k ceně už mi nepřijdou zanedbatelné.
A věci co už mi vadili vyloženě:
Začnu tím nejmenším a to tempomat, nastavení tempomatu v pohodě, ale při nastavení na udržovaní rychlosti nedávkuje kontantní plyn, ale přidává stylem plyn-nic-plyn-nic při jízdé to jde cítit. Ovšem tohle je softwarova zaležitost a věřím, že se to odstraní.
Tak motor kapitola sama pro sebe, v papírech napsané 94kw/4000ot. co to znamená. Do cca 2.2 se neděje vůbec, ale vůbec nic auto prostě nejede. Poté začíná slabě tahat, bez výkonové špičky. Takže předjíždění znamená podřadit, roztočit to a po těch 4t to zase okamžitě umírá takže pěkně podřazovat během předjíždění. Ale člověk si řekne 94kW to bude předjíždění hračka, Jenže opak je pravdou a nejen to. Kamarád vzal astru 1.7 55kW a jeli jsme to porovnat více formami jízd a vyšlo to z toho tak nastejno. I30 je o 300kg těžší, ale i tak byl bych zvědav na odbrždění.
A na závěr co by mi vadilo nejvíce je podvozek v zatáčkách enormní náklony ( vzpoměl jsem si na fáčko) i v menších rychlostech a při přejezdu i menší nerovnosti celý čumák odskočí a auto je v podstatě neřiditelné.
Na druhou stranu musím pochválit kvalitativní posun z předchozí řady a dost takových malých věcí které člověka potěší i auta této třídy (bezklíčové otvírání, osvětlení klik, nástupního prostoru, dobrá navigace (chybí cz) aj.).
Jinak cena mojeho testovaného modelu byla cca 550tisic dle konfigurátoru.