merlin píše:Pallas, poznam cloveka co to auto mal a byval v horach kde nebol problem aby teplota v zime klesla pod -20. Mazda bola nova a chodil do autorizovaneho servisu kde mu bolo povedane ze to nie je porucha ale vlasnost vsetkych wankelov...
Zvlastni - co mel za rok vyroby? Nechci to apriori zpochybnovat, ale to slysim poprve. Vetsina problemu se startem byla kvuli slabemu starteru a "studenejsim" (8C) svickam. Dovedu si predstavit, ze by to mohlo byt tim, ze za studena je trosku horsi utesneni komor, takze motor nema dostatecnou kompresi, ale beru to tak, ze utesneni trochu pomaha olej v komore a pri pouziti dostatecne rychleho starteru by nemel byt problem. Pokud je starter pomalejsi, jako u pre-2006 verzi, tak verim, ze problemy byt mohly.
Cetl jsem v jednom SAE paperu (#870449) o tom, ze je problem nastartovat nizko-kompresni (10.5:1)
diesel wankel, v -10 na to potrebovali 15 sekund s rychlym starterem a nejakym ohrivadlem vzduchu v sani, ale u vznetoveho motoru s (relativne) nizkou kompresi a v mrazu to chapu. U
zdraveho zazehoveho wankelu mi neni jasne, proc by tomu tak melo byt.
Jinak nevim, jak na Slovensku, ale v CR pro me autorizovany servis pro RX-8 neznamena vubec nic, pokud neumej udelat rebuild motoru. A co vim, tak v CR takovy neexistuje, ale jsou tu lidi, ktery to umej a delaj.