Klepání v motoru Rav4

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Uživatelský avatar
970ka
Mistr volantu
Příspěvky: 896
Registrován: pon 25 dub 12:52
Bydliště: Plzeňský wenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání v motoru Rav4

Příspěvek od 970ka »

Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Teressa
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 27 srp 09:43

Re: Klepání v motoru Rav4

Příspěvek od Teressa »

článek jsem již kdysi četla, ale děkuji za připomenutí.
Rameler
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pát 28 srp 08:08

Re: Klepání v motoru Rav4

Příspěvek od Rameler »

Jestli to klepe len v danych otackach a len v zatazi je to najpravdepodobnejsie mala davka nafty ked turbo zacina spinat tak by som ako prve zacal vymenou palivoveho filtru ktory skoro nikto nemeni a az potom by som siel aj po rozvodoch..
Teressa
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 27 srp 09:43

Re: Klepání v motoru Rav4

Příspěvek od Teressa »

pro představu sem našla video, kde je to klepání identické akorát to nedělá při volnoběhu jako na videu https://www.youtube.com/watch?v=uRi2WDl2428
Rameler
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pát 28 srp 08:08

Re: Klepání v motoru Rav4

Příspěvek od Rameler »

Jo stale by som sel po palive.. dobra ukazka ale :-)
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Klepání v motoru Rav4

Příspěvek od jirka87 »

Pokud to auto klepe takhle za jízdy v otáčkách tak, jako ta Ovce na volnoběh (což jsou zřejmě u Ovce hydroštely), tak bez znalosti dalších věcí si skromně zkusím tipnout vstřiky.

Mě se to na 1.6Tdi CR projevuje taky tak, ale silně to závisí na kvalitě sluchu řidiče. 9 lidí z 10 co vezu neslyší nic. Já jo a vím přesně čím to je. Jenže hluchota uživatelů aut, jak jsem si všiml je kolorit. A dokonce i 5 mechaniků z 10 jsou hluchý jak polena.

Zkus tohle...Jeď v těch "problematických otáčkách" přes horizont a na horizontu v té dané rychlosti/otáčkách úplně pusť plyn = otáčky motoru (rotující části, pohyb pístu, ventilů...) zůstanou prakticky naprosto nezměněny, zato nafta tam nepůjde žádná = vstřikama nic neprotéká = nemůžou klepat. Pokud pak zase JEMNĚ malinko přidáš při jízdě z toho mírného kopce dolů a začne to klepat, máš vítěze.Na rovině se mi to osobně nedaří v ranné fázi "vstřik v hajzlu" diagnostikovat sluchem tak dobře, jako při přejezdu horizontu (změna zatížení motoru).

Je třeba s tím trošku laborovat. Mě už to začalo dělat i na tempomat na absolutní rovině při nízké zátěži (90km/hod) a stejně tak při akceleraci "na debila" = bez podřazení z 90km/hod téměř plný plyn (při dorazu je projev mírnější) třeba na 120km/hod.

Tohle už je Common Rail a stav vstřiků se dá částečně odvodit diagnosticky měřením tlaku ve válcích/zobrazení korekce vstřiků. Když to tam bude lítat -0,5 až já nevím +2,5 (ad absurdum), tak máš jasno za cca 500Kč v autorizáku. Nebo u kohokoliv se slušnou diagnostikou. je to úkon na řekněme 30min.

Jestli to tak je, postupoval bych výhradně výměnou VŠECH vstřikovačů, čištění nádrže a palivového vedení. Jen takto se dá alespoň něco zaručit. Jeden vstřik stojí kotel (okolo 11tis a jestli je to ranné denso, repasovat to ještě loni nešlo)...Ale dá se to řešit i jinak - na bazoši jsem několikrát našel sadu nových originálních vstřikovačů za třetinu. Borci koupil a než vyměnili, propálil se píst, nebo to nabourali apod.

Jinak to může být cokoliv. Uložení motoru, drnčení plechu krytu výfuku atd...Protože co ty posuzuješ jako klepání motoru může být bez urážky klidně úplně něco jiného.

P.S : Pokud se ti potvrdí výše uvedené, na vlastní riziko můžeš před výměnou vstřiků zkusit VIF kůru. Narve se toho plnej palivovej filtr, do nádrže se toho dá třeba 4x vyšší dávka, než je doporučená (na plechovce máš jasně napsáno, že předávkování není na škodu) a takto...Ještěvíce ULTRA kůra je nahrazení palivového vedení kanystrem s VIFEM, udělat vracečku do druhého kanystru a nechat to klepat na volnoběh s občasným tůrováním = uvidíš sám/sama co z toho leze za bordel. Následně napojit zpět a projet. Možnost DOČASNÉ revitalizace stavu vstřiků je tak 50:50. U Common Railu spíš nižší (vysoké pracovní tlaky vstřiku).

Následně po případné výměně vstřiků, bych důsledně a výhradně tankoval na pumpě u ČEPRA/Eurooil. Nebejt zdechlej...a fakt si zajet klidně 30km, tam nabrat plnou a takto stále. Je to zcela bez BIO.
Odpovědět