vyber mitsu vs suzi
Re: vyber mitsu vs suzi
Zdá sa mi to už dosť peňazí, nedá sa za tú cenu už nájsť nižšia stredná ?
Nie som zástancom fábie, ale mohla by dobre poslúžiť. V 3kovej som nesedel a neviem aký veľký skok spravila dopredu, ale 2ková sa mi naozaj dosť nepáčila. Vnútri úzke, vzadu vo vyššej rýchlosti hlučné. Ale verím, že 3ka je lepšie auto.
Mitsu ASX sa mi vždy páčilo, ale dnes je to technicky trochu archaické. Ak SUV nepotrebuješ, alebo nepreferuješ (vyššia svetlá výška, vyššie sedenie, lepšie nastupovanie), tak by som túto kategóriu úplne vypustil.
Čo sa motora týka, tak atmo 1,6 je veľmi príjemná na pohodové jazdenie v nižších rýchlostiach, pri prípadnom predbiehaní to treba točiť, čo to ide, ale to nie je problém, ten výkon tam je. Problém je, že akonáhle príde stúpanie tak plyn ide na podlahu a auto aj tak stráca dych. Občas sa dá taktizovať, ale zvyčajne ti neostáva než podradiť. A nechceš ísť do každého kopca s hlučným vytočeným motorom.
Ďalší problém je, že nad 100 km/h už auto dosť točí, je hlučné a aj spotreba ide hore. Píšem skúsenosti z 1,6 74kw od Fordu a 77kw FSI od VW, ale nemyslím si, že by motor v Mitsu bol čarovný, bude to niečo podobné. Spotreba po meste 9, mimo mesta sa dá dostať k 6tim litrom.
Menší turbomotor výkonovo lepší možno nebude, ale dá ti točivý moment vtedy keď ho potrebuješ a dlhšie prevody na rýchlejšiu jazdu a to všetko s nižšou spotrebou. Takže za mňa niečo 4valcové, oturbené, so 6st. prevodovkou.
Nie som zástancom fábie, ale mohla by dobre poslúžiť. V 3kovej som nesedel a neviem aký veľký skok spravila dopredu, ale 2ková sa mi naozaj dosť nepáčila. Vnútri úzke, vzadu vo vyššej rýchlosti hlučné. Ale verím, že 3ka je lepšie auto.
Mitsu ASX sa mi vždy páčilo, ale dnes je to technicky trochu archaické. Ak SUV nepotrebuješ, alebo nepreferuješ (vyššia svetlá výška, vyššie sedenie, lepšie nastupovanie), tak by som túto kategóriu úplne vypustil.
Čo sa motora týka, tak atmo 1,6 je veľmi príjemná na pohodové jazdenie v nižších rýchlostiach, pri prípadnom predbiehaní to treba točiť, čo to ide, ale to nie je problém, ten výkon tam je. Problém je, že akonáhle príde stúpanie tak plyn ide na podlahu a auto aj tak stráca dych. Občas sa dá taktizovať, ale zvyčajne ti neostáva než podradiť. A nechceš ísť do každého kopca s hlučným vytočeným motorom.
Ďalší problém je, že nad 100 km/h už auto dosť točí, je hlučné a aj spotreba ide hore. Píšem skúsenosti z 1,6 74kw od Fordu a 77kw FSI od VW, ale nemyslím si, že by motor v Mitsu bol čarovný, bude to niečo podobné. Spotreba po meste 9, mimo mesta sa dá dostať k 6tim litrom.
Menší turbomotor výkonovo lepší možno nebude, ale dá ti točivý moment vtedy keď ho potrebuješ a dlhšie prevody na rýchlejšiu jazdu a to všetko s nižšou spotrebou. Takže za mňa niečo 4valcové, oturbené, so 6st. prevodovkou.
Re: vyber mitsu vs suzi
1.6 atmosfera s krutiakom okolo 150 Nm bola prijemna a pohodova 10-15 rokov dozadu, ked auta vazili okolo jednej tony. Dnesne kary maju ale o priemerne 300 kilo viac a na to uz ten krutiak jednoducho nestaci. A aby to bolo este zaujimavejsie, vyrobcovia sa snazia stlacat emisie dlhymi prevodmi. Takze vo vysledku sa zrodi nieco, co ma 88kW, 210 Nm odprevodovane ako 166 kW a 320 Nm. Vysledok - 166 kW motor s 320 Nm urobi na sestke pruzne zrychlenie z 80 na 120 za 10 sekund, takto nezmyselne odprevodovana atmosfera za 23 sekund. Z uvedenej pruznosti potom vyplyva aj ochota zdolavat dialnicne stupania - atmosfera v kombinacii s dlhymi prevodmi velmi rychlo straca dych a treba zbesilo radit aj tam, kde turbokosa so znacne nizsim vykonom, ale citelne vyssim krutiakom ide ako nic bez zmeny prevodu. A dokonca aj s nizsou spotrebou. Cize dnes jedine 1.4T alebo 1.6T s 80 - 110 kW. Ukazka je Focus III EB 1.6 110 kW - ide ako z praku, atmosfericky 107 kW Focus II sa nan nechyta ani nahodou a to tiez nie je ziadne orezavatko. Turbo vyhrava na celej ciare. Ked sa teda vratim k teme ci mys alebu Suzie, Zuzanka s 1.4T vyhrava
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 8
- Registrován: ned 29 kvě 15:03
Re: vyber mitsu vs suzi
Vlastním nové suzuki vitara, 1.6 benzín elegance.
Na normální ježdění to bohatě stačí, když chce člověk předjet tak si podřadí a motor s rostoucími otáčky jede opravdu krásně. Myslím že na atmosférickou 1.6 je dynamika rozhodně slušná, navíc když vezmu v potaz dlouhé převody... (při 130 točí 3200 otáček).Spotřeba dle PP je 5.7, dle tankování mě vyšla 5.86l což je paráda ... Nechápu na co si všichni stěžují, bohužel je to atmosféra a ta prostě nepotáhne "vodcpodu" jak nafta ... Rozhodně mě tento motor vyhovovuje líp než 1.4 v yeti. Vzhledem k tomu že ASX, které jsem taky zvažoval slušně zdražilo s příchodem faceliftu, tak si troufám říct že vitara vzhledem k výbavě nemá konkurenci v segmentu crossoverů, toť můj názor.
Na normální ježdění to bohatě stačí, když chce člověk předjet tak si podřadí a motor s rostoucími otáčky jede opravdu krásně. Myslím že na atmosférickou 1.6 je dynamika rozhodně slušná, navíc když vezmu v potaz dlouhé převody... (při 130 točí 3200 otáček).Spotřeba dle PP je 5.7, dle tankování mě vyšla 5.86l což je paráda ... Nechápu na co si všichni stěžují, bohužel je to atmosféra a ta prostě nepotáhne "vodcpodu" jak nafta ... Rozhodně mě tento motor vyhovovuje líp než 1.4 v yeti. Vzhledem k tomu že ASX, které jsem taky zvažoval slušně zdražilo s příchodem faceliftu, tak si troufám říct že vitara vzhledem k výbavě nemá konkurenci v segmentu crossoverů, toť můj názor.
Re: vyber mitsu vs suzi
Previezol som sa v tej Vitare 1.6 VVT 88kW 4x2. Z mojho pohladu to je absolutna tragedia, boli sme v tom dvaja, zrychlenie z 80 na 120 - teda standardny predbiehaci manever za 10 a pol sekundy, rychlejsie sa to uz nedalo. Prvy pokus na trojke, druhy na dvojke, ta do obmedzovaca a potom trojka. Vysledok - cas o 2 desatiny horsi. Patka odprevodovana na teoretickych 245 km/h - pre boha ziveho, naco ? Na nizku spotebu ? Potom sa s tym neda jazdit po kopcoch - stale treba radit. Citil som sa ako vo svojej starej S105L - co kopec, to podradenie, pretoze patka nebola schopna udrzat 90 ani do mierneho kopceka, na ktorom Fobia HTP dokazala udrzat rychlost aj so 4 ludmi na palube.
Naco je kua SUVcku jednotka odprevodovana na 50 km/h ? Ked s tym chcem ist po nejakej rozbitej ceste, musim palit spojku, pretoze to vzhladom na dlzku prevodu bud chcipne, alebo pojde tak rychlo, ze tam necham koleso aj s napravou. A dvojka do 95 ??? Ved prave rovnaku rychlost dal Focus II 2.0i, ktory ale mal 185 Nm namiesto 156 vo Vitare. Dalsia perlicka - trojka do 150 - iba o chlp menej, ako Mondeo 2.5T s dvojnasobnym vykonom a krutiakom. Stvorka do dvesto - aky sialenec moze urobit nieco taketo ??? To auto je mrtve na patke, aj na stvorke. Kazde predbiehanie treba riesit trojkou a plynom v podlahe. Zvedavost mi nedala a tak som otestoval aj pruznost 80-120 na patke - opat dvaja na palube, trvalo to neuveritelnych 27 sekund. Ziadna mne znama jedna-sestka okrem Sedici, SX4 a SX4 Cross nie je takto neuveritelne leniva. Este aj ten takmer 1.3 tony tazky, zufalo podmotorizovany Focus II 1.6i 74 kW ide lepsie a to je uz co povedat.
O dva tyzdne neskor sa mi podarilo dojednat si skusobnu jazdu vo Vitare S - cize 1.4T. Po zvezeni sa mozem povedat jedine - Vo vitarach zakazte 1.6 VVT, je k nicomu. Skoda, ze S-ko je oproti atmosfere drahsie o takmer 4000 EUR (najlacnejsia 4x4 je za 16200 EUR, najlacnejsia S 4x4 za 20100 EUR). Fakt nechapem, ako tuto zdochlinu moze niekto kupit. Asi to s nou bude tak, ako s HTP - ma fanatickych priaznivcov, ale takisto aj fanatickych odporcov.
Naco je kua SUVcku jednotka odprevodovana na 50 km/h ? Ked s tym chcem ist po nejakej rozbitej ceste, musim palit spojku, pretoze to vzhladom na dlzku prevodu bud chcipne, alebo pojde tak rychlo, ze tam necham koleso aj s napravou. A dvojka do 95 ??? Ved prave rovnaku rychlost dal Focus II 2.0i, ktory ale mal 185 Nm namiesto 156 vo Vitare. Dalsia perlicka - trojka do 150 - iba o chlp menej, ako Mondeo 2.5T s dvojnasobnym vykonom a krutiakom. Stvorka do dvesto - aky sialenec moze urobit nieco taketo ??? To auto je mrtve na patke, aj na stvorke. Kazde predbiehanie treba riesit trojkou a plynom v podlahe. Zvedavost mi nedala a tak som otestoval aj pruznost 80-120 na patke - opat dvaja na palube, trvalo to neuveritelnych 27 sekund. Ziadna mne znama jedna-sestka okrem Sedici, SX4 a SX4 Cross nie je takto neuveritelne leniva. Este aj ten takmer 1.3 tony tazky, zufalo podmotorizovany Focus II 1.6i 74 kW ide lepsie a to je uz co povedat.
O dva tyzdne neskor sa mi podarilo dojednat si skusobnu jazdu vo Vitare S - cize 1.4T. Po zvezeni sa mozem povedat jedine - Vo vitarach zakazte 1.6 VVT, je k nicomu. Skoda, ze S-ko je oproti atmosfere drahsie o takmer 4000 EUR (najlacnejsia 4x4 je za 16200 EUR, najlacnejsia S 4x4 za 20100 EUR). Fakt nechapem, ako tuto zdochlinu moze niekto kupit. Asi to s nou bude tak, ako s HTP - ma fanatickych priaznivcov, ale takisto aj fanatickych odporcov.
Re: vyber mitsu vs suzi
To je výlev....
Většina je dnes rozmazlená turbem....každý nutně potřebuje fofrklacek - automat néé, ale v reálu je líný řadit.
Nemluvě o charakteru turbomotorů....ploché křivky 1500-4500ot. Ne každého to ale baví.
Hezky se vykrystalizovalo, že většina jsou prostě jen uživatelé přepravního prostředku. Hloupé je, že svůj náhled na věc často razí jako jediný správný......
Většina je dnes rozmazlená turbem....každý nutně potřebuje fofrklacek - automat néé, ale v reálu je líný řadit.
Nemluvě o charakteru turbomotorů....ploché křivky 1500-4500ot. Ne každého to ale baví.
Hezky se vykrystalizovalo, že většina jsou prostě jen uživatelé přepravního prostředku. Hloupé je, že svůj náhled na věc často razí jako jediný správný......
MG - radost až na kost.
Re: vyber mitsu vs suzi
Ako uživatel C-maxa 1,6 74 kw s vyššie uvedeným súhlasím. So slabšou atmosférou sa nejazdí najlepšie, teda pri nenaloženom aute a rovinkách je všetko v poriadku, ale akonáhle prídu kopce tak ide plyn k podlahe prípadne stupeň dole. S podraďovaním výrazne rastie hluk, ktorý obťažuje posádku, to platí aj pri rýchlejšej jazde, hlavne po diaľnici. Pritom dané podmienky zvládne malé turbo lepšie.
Ja si priznám, že sa mi nechce do kopca podraďovať a bol by som radšej keby to všetko vyšlo na 5ke. 95% času jazdím v otáčkach, kde by mi už turbo dokázalo poskytnúť slušný točivý moment, ktorý atmo nedokáže. Takže za mňa atmo iba do mesta, kde točivý moment nechýba. Alebo do aut, kam si človek sadá s tým, že sa ide voziť a točiť to a radiť. Prípadne do väčšieho objemu kde už ten točivý moment je.
K spotrebe sa vyjadrovať neviem, s atmo 1,6kou jazdím za 6-6,5l, čo si myslím, že je výborná hodnota, ako by to dalo turbo neviem.
Napr. mazdy sú mi sympatické, atmo 2,0 alebo 2,5 znie super, ale nedokáže dnes bežnému šoférovi na každodenné jazdenie ponúknuť viac nejaká 1,6 EB, THP, či nejaké TSIčko ? Väčšina ľudí sú len uživatelia a preto sa turbá, či diesle tak predávajú.
Ja si priznám, že sa mi nechce do kopca podraďovať a bol by som radšej keby to všetko vyšlo na 5ke. 95% času jazdím v otáčkach, kde by mi už turbo dokázalo poskytnúť slušný točivý moment, ktorý atmo nedokáže. Takže za mňa atmo iba do mesta, kde točivý moment nechýba. Alebo do aut, kam si človek sadá s tým, že sa ide voziť a točiť to a radiť. Prípadne do väčšieho objemu kde už ten točivý moment je.
K spotrebe sa vyjadrovať neviem, s atmo 1,6kou jazdím za 6-6,5l, čo si myslím, že je výborná hodnota, ako by to dalo turbo neviem.
Napr. mazdy sú mi sympatické, atmo 2,0 alebo 2,5 znie super, ale nedokáže dnes bežnému šoférovi na každodenné jazdenie ponúknuť viac nejaká 1,6 EB, THP, či nejaké TSIčko ? Väčšina ľudí sú len uživatelia a preto sa turbá, či diesle tak predávajú.
Re: vyber mitsu vs suzi
Jenom o tom ze je nekdo liny radit to ale prece nutne nemusi byt. To je prece taky o tom adekvatne rozumne motor o nejakem vykonu a krouticim momentu vhodne zprevodovat. Ono vlastne zabit cokoliv neumerne dlouhymi prevody jde velmi snadno…KDB píše:To je výlev....
Většina je dnes rozmazlená turbem....každý nutně potřebuje fofrklacek - automat néé, ale v reálu je líný řadit.
Nemluvě o charakteru turbomotorů....ploché křivky 1500-4500ot. Ne každého to ale baví.
Hezky se vykrystalizovalo, že většina jsou prostě jen uživatelé přepravního prostředku. Hloupé je, že svůj náhled na věc často razí jako jediný správný......
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: vyber mitsu vs suzi
To nie je o linosti radit. Na tej Vitare mozes radit kolko chces, do zblbu, aj tak to nepojde, pretoze dvojka konci na 90, potom je to uz iba trapenie napriek podradeniu a otackomeru v cervenom.
Inak podla roznych videi to vyzera tak, ze Vitaru 1.6 VVT 4x4 da dole aj HTP, co je na zamyslenie sa
Inak podla roznych videi to vyzera tak, ze Vitaru 1.6 VVT 4x4 da dole aj HTP, co je na zamyslenie sa
Re: vyber mitsu vs suzi
Já bych ten problém za sebe upřesnil - dlouhé převody samy o sobě nevadí, problém jsou nenavazující a ještě k tomu dlouhé převody.
To považuju za nějvětší mor pro malorážkové atmosféry - třeba kombinaci krátké jedničky a dlouhé dvojky, kdy spadnou otáčky skoro na polovinu.
Uvedu příklad Swiftu 1,3 M13A. Ten motor sám o sobě jede na svou třídu parádně, má 68kW, což na malé tunové auto celkem stačí a rozjede se to s ním na 200+ GPS - ne vytlačených z paty, prostě tu rychlost pár desítek km držel.
Ale odskoky mezi převody jsou takové, že občas prostě není co zařadit, hlavně v městských a okreskových rychlostech. Udržet motor ve varu znamená od maxima krouťáku ve 4000 RPM a výš, a to prostě nezřídka nejde.
Při výjezdu na San Marco a Stelvio jsem se dostával do vtipných situací, kdy jsem vracečku projel 30 km/h na dvojku a na výjezdu auto začalo zpomalovat. A po dotočení jedničky na max (cca 50 km/h) to zrychlovalo o 5 km/h tak 200 metrů než se motor konečně chytl ve 4000. Opravdu radost z řazení až na kost.
Je to samozřejmě extrémní případ, ale pouze ukazuje všudypřítomný problém v plné nahotě.
Takže radši budu jezdit s turbem než s atmosférou, která má převodovku pro turbo.
To považuju za nějvětší mor pro malorážkové atmosféry - třeba kombinaci krátké jedničky a dlouhé dvojky, kdy spadnou otáčky skoro na polovinu.
Uvedu příklad Swiftu 1,3 M13A. Ten motor sám o sobě jede na svou třídu parádně, má 68kW, což na malé tunové auto celkem stačí a rozjede se to s ním na 200+ GPS - ne vytlačených z paty, prostě tu rychlost pár desítek km držel.
Ale odskoky mezi převody jsou takové, že občas prostě není co zařadit, hlavně v městských a okreskových rychlostech. Udržet motor ve varu znamená od maxima krouťáku ve 4000 RPM a výš, a to prostě nezřídka nejde.
Při výjezdu na San Marco a Stelvio jsem se dostával do vtipných situací, kdy jsem vracečku projel 30 km/h na dvojku a na výjezdu auto začalo zpomalovat. A po dotočení jedničky na max (cca 50 km/h) to zrychlovalo o 5 km/h tak 200 metrů než se motor konečně chytl ve 4000. Opravdu radost z řazení až na kost.
Je to samozřejmě extrémní případ, ale pouze ukazuje všudypřítomný problém v plné nahotě.
Takže radši budu jezdit s turbem než s atmosférou, která má převodovku pro turbo.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: vyber mitsu vs suzi
Jedna obrovska pravda , pod toto sa podpisujem aj ja !Zajda píše:Takže radši budu jezdit s turbem než s atmosférou, která má převodovku pro turbo.
Musis mat vyborneho Swifta, znamy ma uz druheho (prveho mu rozbili, ked mu do boku nacuvala Tatra a sprosto povedane, jej sofer si to ani nevsimol a tak auto par metrov tlacil a demoloval). Ani na tom rozbitom, ani na tom aktualnom to viac ako 180 podla GPS neslo.
Par stovak km som urobil aj s Ignisom 1.3VVT - charakterovo velmi podobny motor, len ma v nizkych otackach o par Nm viac, strop tiez okolo 180 podla GPS, co je ale ako si pisal - na tak maly motor velmi dobre cislo. Ignis bol este stara skola - kratke prevody, tak to slo ako z praku, samozrejme za cenu 4300 otacok pri 130. Nejedna 1.6-tka sa veelmi cudovala, ze mi prave vdaka ultrakratkej prevodovke Ignisu nestacila. To auto bolo priklad, ako moze byt aj mala kubatura agilna. Len jej treba pomoct prevodovkou. Maly objem sa ale prejavoval s vacsou zatazou na dlhych stupaniach, tam ani ta relativne kratka patka nestacila a k slovu sla stvorka a motor takmer na redline, keby bolo treba drzat 130 - 140. Vzdy som to ale nechal padnut na 90 a za styri az tam. Bolo to otcove, nechcel som to moc trapit. Na to auto mam jednu zaujimavu spomienku :
Otec s tym jazdil ako dochodca a spotrebu tlacil dole tak, ze rucicka otackomera sa dalej ako k 2700 nedostala, co stacilo na tu 90-tku, mozno o kusok viac. Ja som riesil svoj voz (skapate turbo na Focus II 2.0TDCI), Ignac bol v mojich rukach zhruba 2 tyzdne. Na zaciatku sa tomu autu absolutne nechcelo, ledva na dialnici obiehalo kamiony. Po absolvovani vysokootackovej kury za podpory Shell Nitro V-Power Racing Plus ci ako sa ten ich benzin vola sa to ale veeeelmi zlepsilo, jazdilo ako drak. Ked som ho o dva tyzdne otcovi vracal, po prvej jazde sa ma pytal, ci som tam nevymenil motor za nejaky dvojliter Priznavam, jazdil som s tym ako , spotreba 10/100. A veeelmi ma to bavilo.
Na rozdiel od Ignisa je ta Vitara (a nielen ona, aj S-Cross, aj SX4 s rovnakymi motormi) uplne tupa, bez akychkolvek schopnosti co len trochu dynamickejsej jazdy, co je v dnesnej hustej premavke dost obmedzujuci faktor, hlavne pri vychadzani na dialnicu, ci v stupaniach. A este horsie, ked za tymto autom mam ist zvlnenou okreskou - tempomat mi je k nicomu, pretoze dole kopcom zrychluje a hore kopcom neudrzi 90. Keby mala o 15% kratsie prevody, bolo by z toho uplne ine auto, s ktorym by bola radost jazdit. To sa s nou jazdit da aj takto, rovnako ako jazdia mnohi s HTP.