Peugeot Partner hodně kouří... proč??
Napsal: stř 22 led 18:32
Ahoj všem,
rád bych se zeptal na názor nebo zkušenost… Mám Peugeot Partner, rok 2007, 1.6HDI, GJ9HWC, 55Kw, najeto skoro 400 tisíc km. Kolik z toho najel současný motor nebo jakou kdy prošel opravou, nevím. Auto mám asi rok a půl. Po koupi se cestou rozpadlo turbo a jel jsem po dálnici asi 300km bez turba a motor tím spálil dost oleje. Po výměně turba motor hezky táhne, úžasně startuje i v mrazu (vlastně se mi za celou dobu nestalo, abych hned nenastartoval na první pokus) a má, řekl bych, pravidelný chod. Spotřeba nafty ani oleje není významně zvýšená. Vlastně skoro ideální stav až na to, že výfukové plyny výrazně a nepříjemně páchnou a zejména při nižší teplotě se za krátkou dobu po startu začne z výfuku valit hustý bílý kouř. Kouř po čase (a pořádném zahřátí) ustane ale podivný zápach je cítit stále. Nevšiml jsem si, že by to z výfuku takhle páchlo i před zborcením původního turba. Ještě dodám, že od výměny turba přidávám VIF, nebo tankuju lepší naftu (MOL). Vstřiky jsou podle mechanika OK. Může se takhle projevovat nefunkční katalyzátor nebo mám příčinu hledat jinde? Díííky Tom PS: můžu dodat fotky nebo video
rád bych se zeptal na názor nebo zkušenost… Mám Peugeot Partner, rok 2007, 1.6HDI, GJ9HWC, 55Kw, najeto skoro 400 tisíc km. Kolik z toho najel současný motor nebo jakou kdy prošel opravou, nevím. Auto mám asi rok a půl. Po koupi se cestou rozpadlo turbo a jel jsem po dálnici asi 300km bez turba a motor tím spálil dost oleje. Po výměně turba motor hezky táhne, úžasně startuje i v mrazu (vlastně se mi za celou dobu nestalo, abych hned nenastartoval na první pokus) a má, řekl bych, pravidelný chod. Spotřeba nafty ani oleje není významně zvýšená. Vlastně skoro ideální stav až na to, že výfukové plyny výrazně a nepříjemně páchnou a zejména při nižší teplotě se za krátkou dobu po startu začne z výfuku valit hustý bílý kouř. Kouř po čase (a pořádném zahřátí) ustane ale podivný zápach je cítit stále. Nevšiml jsem si, že by to z výfuku takhle páchlo i před zborcením původního turba. Ještě dodám, že od výměny turba přidávám VIF, nebo tankuju lepší naftu (MOL). Vstřiky jsou podle mechanika OK. Může se takhle projevovat nefunkční katalyzátor nebo mám příčinu hledat jinde? Díííky Tom PS: můžu dodat fotky nebo video