Peugeot 307 kombi, 1.6 benzín, 16V, 80kw, r.2002
Napsal: stř 19 črc 15:26
Koupen v létě 2015 za 65 tisíc po druhém majiteli jako 13 let starý vůz s tachometrem 118 tisíc km. Výbavu přesně nevím, ale mám tam automatickou klimu, senzor deště, palubní počítač, litá kola...K autu byli navíc orig. nové potahy, střešní příčníky a plecháče na zimu to vše za další 2 tisíce navrch, celkem tedy cena 67 tisíc.
Během prvního roku používání jsme musel udělat rozvody a nové brzdy, což mě dohromady stálo cca 10 tisíc korun. Během druhého roku používání jsem si musel koupit i nové gumy, jak letní, tak i zimní a jednou za rok dělám samozřejmě servis(výměna oleje, filtrů, kontrola klimy, brzdové kapaliny,..).
Teď po dvou letech používání má auto najeto necelých 160 tisíc. Ročně tedy zhruba 20 tisíc km. Jezdím v průměru 90-100km/h po okreskách a po dálnici zhruba 135km/h. Asi dvakrát jsem spěchal tak jsem na to šlápl a jel jsem 150km/h a bez problémů. Na víc si ovšem netroufám a nechci to auto ani zbytečně huntovat, přeci jen má už teď 15 let. Spotřeba v průměru cca 7-7,5l/100km. Nejde přepnout na displey, tak jsem to tak zhruba spočítal během měsíce ježdění.
Zatím mě nikdy nenechalo ve štychu a je to příjemné pohodové svezení. Auto po silnici tak jakoby plave, což je u francouzů jak jsem slyšel, typická vlastnost. Není ten podvozek tak tuhý jako třeba u Oktávky a musím říct, že mi to vyhovuje. Nejsem ani žádný závodník, ale když chci někoho předjet, není to problém. Interiér drží, jediná věc co občas zavrže je loketní opěrka co není originální a je namotnovaná po domácku pomocí šroubků. Je otevíratelná s menším úložným prostorem a tak ta pružina na ní na nějaké nerovnosti(kostky, retardéry,..) zachrastí. Jinak palubovka, sedadla, nic nechrastí, nevrže, okna a dveře také bez vrzání. Při zvednutí dva na sobě nezávislí automechanici prohlásili ,,jak nové auto''. Nikde nic nehnije, neteče. Vůbec nežere olej. Kontroluju ho zhruba jednou za čtvrt roku, jestli je ho tam dost a ještě se nestalo, že by chybělo, takže vůbec nedolévám.
Nemám autu moc co vytknout. Snad jen, že každé čtvrtletí odejde jedna žárovka světlometu, většinou zadní. No a chce to trochu šikovné ruce a hlavně trpělivost ji vyměnit. Není to zrovna jednoduché, ale dá se to. A pak spodní práhy nebo takový ten lem vespod pod dveřmi, jak pravý tak levý, trochu korodují, ale žádné díry tam nejsou jen to nevypadalo dobře. Obrousil jsme to a natřel na šedo(tak jak je barva auta) a vypadá to už lépe. A cuplíky na stahovnání oken jsou trošku vychozené, ale fungují i když jde cítit jakoby se měl ulomit. No a bývalému majiteli to stálo před domem na sídlišti, takže je to prostě místama odrbáno, nějaký ten malý takřka neviditelný škrkanec, ale tak to jsou prkotiny.
13 let staré auto, nečekal jsme zázraky a bylo mi jasné, že do toho něco taky vrazím. Důležitá byla jistota km a stav motoru, podvozku. Je to mé první auto a zatím tedy spokojenost. Na to, že mě dva lidé od francouze odrazovali, je to ok. Prostě tak jako všude, záleží na majiteli před Váma, jak se k tomu choval atd. No mám možnost a chci si koupit nové, tak tohle nechám našim a pro bráchu na rozježdění, až za chvíli udělá ridičák. Nemá smysl tak staré auto v dobrém stavu s tímto nájezdem prodávat, když ho v rodině ještě někdo využije a za víc jak 50-60 tisíc bych ho neprodal. A to by se fakt nevyplatilo. Po tom co vidím za mraky vraků kolem 50 tisíc v bazarech, to bych byl blázen kdybych se tohoto zbavil.
Třeba tahle recenze někomu pomůže
Během prvního roku používání jsme musel udělat rozvody a nové brzdy, což mě dohromady stálo cca 10 tisíc korun. Během druhého roku používání jsem si musel koupit i nové gumy, jak letní, tak i zimní a jednou za rok dělám samozřejmě servis(výměna oleje, filtrů, kontrola klimy, brzdové kapaliny,..).
Teď po dvou letech používání má auto najeto necelých 160 tisíc. Ročně tedy zhruba 20 tisíc km. Jezdím v průměru 90-100km/h po okreskách a po dálnici zhruba 135km/h. Asi dvakrát jsem spěchal tak jsem na to šlápl a jel jsem 150km/h a bez problémů. Na víc si ovšem netroufám a nechci to auto ani zbytečně huntovat, přeci jen má už teď 15 let. Spotřeba v průměru cca 7-7,5l/100km. Nejde přepnout na displey, tak jsem to tak zhruba spočítal během měsíce ježdění.
Zatím mě nikdy nenechalo ve štychu a je to příjemné pohodové svezení. Auto po silnici tak jakoby plave, což je u francouzů jak jsem slyšel, typická vlastnost. Není ten podvozek tak tuhý jako třeba u Oktávky a musím říct, že mi to vyhovuje. Nejsem ani žádný závodník, ale když chci někoho předjet, není to problém. Interiér drží, jediná věc co občas zavrže je loketní opěrka co není originální a je namotnovaná po domácku pomocí šroubků. Je otevíratelná s menším úložným prostorem a tak ta pružina na ní na nějaké nerovnosti(kostky, retardéry,..) zachrastí. Jinak palubovka, sedadla, nic nechrastí, nevrže, okna a dveře také bez vrzání. Při zvednutí dva na sobě nezávislí automechanici prohlásili ,,jak nové auto''. Nikde nic nehnije, neteče. Vůbec nežere olej. Kontroluju ho zhruba jednou za čtvrt roku, jestli je ho tam dost a ještě se nestalo, že by chybělo, takže vůbec nedolévám.
Nemám autu moc co vytknout. Snad jen, že každé čtvrtletí odejde jedna žárovka světlometu, většinou zadní. No a chce to trochu šikovné ruce a hlavně trpělivost ji vyměnit. Není to zrovna jednoduché, ale dá se to. A pak spodní práhy nebo takový ten lem vespod pod dveřmi, jak pravý tak levý, trochu korodují, ale žádné díry tam nejsou jen to nevypadalo dobře. Obrousil jsme to a natřel na šedo(tak jak je barva auta) a vypadá to už lépe. A cuplíky na stahovnání oken jsou trošku vychozené, ale fungují i když jde cítit jakoby se měl ulomit. No a bývalému majiteli to stálo před domem na sídlišti, takže je to prostě místama odrbáno, nějaký ten malý takřka neviditelný škrkanec, ale tak to jsou prkotiny.
13 let staré auto, nečekal jsme zázraky a bylo mi jasné, že do toho něco taky vrazím. Důležitá byla jistota km a stav motoru, podvozku. Je to mé první auto a zatím tedy spokojenost. Na to, že mě dva lidé od francouze odrazovali, je to ok. Prostě tak jako všude, záleží na majiteli před Váma, jak se k tomu choval atd. No mám možnost a chci si koupit nové, tak tohle nechám našim a pro bráchu na rozježdění, až za chvíli udělá ridičák. Nemá smysl tak staré auto v dobrém stavu s tímto nájezdem prodávat, když ho v rodině ještě někdo využije a za víc jak 50-60 tisíc bych ho neprodal. A to by se fakt nevyplatilo. Po tom co vidím za mraky vraků kolem 50 tisíc v bazarech, to bych byl blázen kdybych se tohoto zbavil.
Třeba tahle recenze někomu pomůže