Koupen v létě 2015 za 65 tisíc po druhém majiteli jako 13 let starý vůz s tachometrem 118 tisíc km. Výbavu přesně nevím, ale mám tam automatickou klimu, senzor deště, palubní počítač, litá kola...K autu byli navíc orig. nové potahy, střešní příčníky a plecháče na zimu to vše za další 2 tisíce navrch, celkem tedy cena 67 tisíc.
Během prvního roku používání jsme musel udělat rozvody a nové brzdy, což mě dohromady stálo cca 10 tisíc korun. Během druhého roku používání jsem si musel koupit i nové gumy, jak letní, tak i zimní a jednou za rok dělám samozřejmě servis(výměna oleje, filtrů, kontrola klimy, brzdové kapaliny,..).
Teď po dvou letech používání má auto najeto necelých 160 tisíc. Ročně tedy zhruba 20 tisíc km. Jezdím v průměru 90-100km/h po okreskách a po dálnici zhruba 135km/h. Asi dvakrát jsem spěchal tak jsem na to šlápl a jel jsem 150km/h a bez problémů. Na víc si ovšem netroufám a nechci to auto ani zbytečně huntovat, přeci jen má už teď 15 let. Spotřeba v průměru cca 7-7,5l/100km. Nejde přepnout na displey, tak jsem to tak zhruba spočítal během měsíce ježdění.
Zatím mě nikdy nenechalo ve štychu a je to příjemné pohodové svezení. Auto po silnici tak jakoby plave, což je u francouzů jak jsem slyšel, typická vlastnost. Není ten podvozek tak tuhý jako třeba u Oktávky a musím říct, že mi to vyhovuje. Nejsem ani žádný závodník, ale když chci někoho předjet, není to problém. Interiér drží, jediná věc co občas zavrže je loketní opěrka co není originální a je namotnovaná po domácku pomocí šroubků. Je otevíratelná s menším úložným prostorem a tak ta pružina na ní na nějaké nerovnosti(kostky, retardéry,..) zachrastí. Jinak palubovka, sedadla, nic nechrastí, nevrže, okna a dveře také bez vrzání. Při zvednutí dva na sobě nezávislí automechanici prohlásili ,,jak nové auto''. Nikde nic nehnije, neteče. Vůbec nežere olej. Kontroluju ho zhruba jednou za čtvrt roku, jestli je ho tam dost a ještě se nestalo, že by chybělo, takže vůbec nedolévám.
Nemám autu moc co vytknout. Snad jen, že každé čtvrtletí odejde jedna žárovka světlometu, většinou zadní. No a chce to trochu šikovné ruce a hlavně trpělivost ji vyměnit. Není to zrovna jednoduché, ale dá se to. A pak spodní práhy nebo takový ten lem vespod pod dveřmi, jak pravý tak levý, trochu korodují, ale žádné díry tam nejsou jen to nevypadalo dobře. Obrousil jsme to a natřel na šedo(tak jak je barva auta) a vypadá to už lépe. A cuplíky na stahovnání oken jsou trošku vychozené, ale fungují i když jde cítit jakoby se měl ulomit. No a bývalému majiteli to stálo před domem na sídlišti, takže je to prostě místama odrbáno, nějaký ten malý takřka neviditelný škrkanec, ale tak to jsou prkotiny.
13 let staré auto, nečekal jsme zázraky a bylo mi jasné, že do toho něco taky vrazím. Důležitá byla jistota km a stav motoru, podvozku. Je to mé první auto a zatím tedy spokojenost. Na to, že mě dva lidé od francouze odrazovali, je to ok. Prostě tak jako všude, záleží na majiteli před Váma, jak se k tomu choval atd. No mám možnost a chci si koupit nové, tak tohle nechám našim a pro bráchu na rozježdění, až za chvíli udělá ridičák. Nemá smysl tak staré auto v dobrém stavu s tímto nájezdem prodávat, když ho v rodině ještě někdo využije a za víc jak 50-60 tisíc bych ho neprodal. A to by se fakt nevyplatilo. Po tom co vidím za mraky vraků kolem 50 tisíc v bazarech, to bych byl blázen kdybych se tohoto zbavil.
Třeba tahle recenze někomu pomůže
Peugeot 307 kombi, 1.6 benzín, 16V, 80kw, r.2002
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1991
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Peugeot 307 kombi, 1.6 benzín, 16V, 80kw, r.2002
Solidní uživatelská recenze.
Jen mě zarazilo, jak jste zmiňoval, že máte obavy jet s tím autem někam do zahraničí kvůli jeho stáří, a přitom nejdůležitější části - motor, kastle, podvozek - jsou prakticky bez problémů.
Teď už vím, že vás pálí prachy v kapse a chcete si jich užít, proti čemuž nelze prakticky nic namítat; otázkou je, zda si jich neužít jiným způsobem. Ale pokud plánujete darovat své současné auto do rodiny (hlavní racionalizace koupě nového), pak hodně štěstí s výběrem.
Jen mě zarazilo, jak jste zmiňoval, že máte obavy jet s tím autem někam do zahraničí kvůli jeho stáří, a přitom nejdůležitější části - motor, kastle, podvozek - jsou prakticky bez problémů.
Teď už vím, že vás pálí prachy v kapse a chcete si jich užít, proti čemuž nelze prakticky nic namítat; otázkou je, zda si jich neužít jiným způsobem. Ale pokud plánujete darovat své současné auto do rodiny (hlavní racionalizace koupě nového), pak hodně štěstí s výběrem.
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
Re: Peugeot 307 kombi, 1.6 benzín, 16V, 80kw, r.2002
Tak jak jsem zmínil, je to auto 15 let staré a co jsem zapomněl napsat, tak se mi před půl rokem urval nějaký držák nebo objímka, nebo co to bylo, ta co drží výfuk vzadu. A zvuk auta byl najednou jiný a při přejezdu nerovností to trochu bouchalo. Oprava vyšla na 800Kč. Jenže si nedovedu představit, že by se mi to stalo třeba v Itálii a já jel s uvolněným výfukem domů 60km/h. Prostě to auto má 15 let a i když je ve velmi dobrém stavu, tak už nemůžu být překvapen, pokud se taková ,,blbost'' jako s tím výfukem stane. Jinak jsem byl na dovolené v čechách a během 4 dnů najel asi 650km a bez problémů. Takže ano, já myslím, že bych i zvládl Německo, Rakousko, Slovensko.
A druhá věc, ano, mám ted peníze a chci si koupit nové. Už rok a půl na něj šetřím a tak jak někdo jede na dovolenou do Chorvatska, já si to odpustil a jel ,,jen'' do čech. Nejen kvůli tomu, že mě ležení na pláži neláká, ale i kvůli tomu, že dokud bydlím u rodičů, neplatím někde nájem atd, tak chci co nejvíce ušetřit, abych mohl mít aspon jednou za život nové auto na úrovni(se kterým si pak budu moci užívat). Kdy jindy ušetřit peníze, než v mládí, dokud bydlím u rodičů a svou rodinu ještě nezakládám...? Snažím se prostě uvažovat prakticky. Teď si něco odpustím, něco našetřím a v budoucnu se mi bude lépe ,,dýchat''. Auto je dneska základ a bohužel nemám známého co mi doporučí a dohodí ,,kvalitní garážovanou ojetinu po důchodci z Německa s garancí najetých kilometrů'' za 250 tisíc korun. I proto, když mám možnost našetřit a třeba i něco splácet(aniž bych se nějak moc omezoval), jdu raději rovnou do nového. Pak už ta možnost možná nebude(bydlení, rodina, děti,..).
A druhá věc, ano, mám ted peníze a chci si koupit nové. Už rok a půl na něj šetřím a tak jak někdo jede na dovolenou do Chorvatska, já si to odpustil a jel ,,jen'' do čech. Nejen kvůli tomu, že mě ležení na pláži neláká, ale i kvůli tomu, že dokud bydlím u rodičů, neplatím někde nájem atd, tak chci co nejvíce ušetřit, abych mohl mít aspon jednou za život nové auto na úrovni(se kterým si pak budu moci užívat). Kdy jindy ušetřit peníze, než v mládí, dokud bydlím u rodičů a svou rodinu ještě nezakládám...? Snažím se prostě uvažovat prakticky. Teď si něco odpustím, něco našetřím a v budoucnu se mi bude lépe ,,dýchat''. Auto je dneska základ a bohužel nemám známého co mi doporučí a dohodí ,,kvalitní garážovanou ojetinu po důchodci z Německa s garancí najetých kilometrů'' za 250 tisíc korun. I proto, když mám možnost našetřit a třeba i něco splácet(aniž bych se nějak moc omezoval), jdu raději rovnou do nového. Pak už ta možnost možná nebude(bydlení, rodina, děti,..).