Já přidám dojmy z RCZ 1.6 THP 200 koní:
Dost dobrý. Měl jsem poměrně vysoká očekávání, ale to auto je naplnilo. Dynamika velmi slušná, ve srovnání s mou Alfou GTV 2.0 V6 TB (taky 200 koní) to pocitově jede o trochu méně ve vysokých otáčkách (řekněme nad 5.000), ale zase výrazně lépe dole - Alfa chytí dech až tak kolem 3.000 otáček, RCZ táhne už pod 2.000. V jedné ze zmíněných zatáček (do prudkého kopce), kde Alfa na dvojku už jde do omezovače a na trojku turbo teprve "chytá dech" to RCZ perfektně zvládlo na trojku - tady by Alfě o kousek ujelo. Zato Alfí V6 jasně vede zvukem, RCZ není špatné, ale zvuk je trochu jednorozměrný. Reakce na plyn velmi dobrá, prodleva IMHO neznatelná. Ovšem na motor 1.6 je to skvělý výkon, ostatně velmi dobře funguje i v Citroënu DS4 s manuálem.
Řízení hodně tuhé, přesné, bez vůle, cit tam nějaký je, ale v komunikaci s řidičem Alfa vede. Řazení OK, bez námitek, kratší dráhy než Alfa, dobré odstupňování. A jízdní vlastnosti vynikající, v zatáčkách to auto výborně drží, v podstatě jsem si v běžném provozu ve "Farinkách" (tj. Farinova a několik okolních zatáček na trati bývalého starého Masarykova okruhu v Brně) netroufl jít až na hranici podvozku nebo sepnutí ESP. Tady by Alfa myslím prohrála, přinejmenším na svých standardních kolech 205/55 R16 oproti 18" (nebo to dokonce byly 19"?) Peugeotu. Podvozek jinak srovnatelně tuhý. Celkově velká pochvala pro Francouze
Jinak na můj vkus trochu moc tvrdá a úzká kožená sedadla (Alfa má IMHO mnohem pohodlnější), zato nečekaně dobrý výhled i dozadu a do stran. Moc pěkná je kůží potažená palubní deska. A i s mými 193 cm jsem měl ve všech směrech vyjma šířky sedadla dostatek místa, dokonce i nad hlavou. Jen mi ideálně nastavený volant zakrával horní část stupnice budíků, ale rychlost to stejně ukazuje digitálně a u otáčkoměru stačí vidět pohyb ručičky bez kusu stupnice.
Celkově: tohle auto bych si docela dobře uměl představit ve své garáži, jen bych preferoval nějaká měkčí sedadla (třeba ta ze sportovní verze 308).