Fiat a vše kolem nich
Fiat a vše kolem nich
Jak název tématu napovídá, budeme se tu bavit o italskejch kráskách se zlobivou technikou.
Sám jsem majitelem jednoho staršího kousku, kterej sice ničim nevyniká, ale i přesto si mě získal. A jak je u starších kousků zvykem, tak má mušky, který bych rád s podporou uživatelů, kterejch jistě bude rychle přibývat, odstraňoval a svoje poznatky zase předával dál.
Sám jsem majitelem jednoho staršího kousku, kterej sice ničim nevyniká, ale i přesto si mě získal. A jak je u starších kousků zvykem, tak má mušky, který bych rád s podporou uživatelů, kterejch jistě bude rychle přibývat, odstraňoval a svoje poznatky zase předával dál.
TSs
- Aštar Šeran
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 138
- Registrován: stř 16 úno 10:14
Re: Fiat a vše kolem nich
Přidám se s trochou do mlýna
Nejsem zrovna fanda italských aut, ale vzpomínám na někdejší ježdění s Afou 147 1,8 T.S. 88 kW. To auto mělo řadu much, zejména kvalitativních, ale mělo také své kouzlo - zajímavě naladěný podvozek s dvojitými lichoběžníky, ostré řízení a opravdu vynikající motor spojený s dobře odstupňovanou převodovkou. Nebylo moc důvodů koupit si to auto hlavou, ale bylo možné si jej koupit srdcem, mělo zkrátka něco do sebe, co žádné jiné nemělo.
Vytanulo mi to na mysli při ježdění se současnou Giuliettou, které byla většina této výjimečnosti vzata, nemám přitom pocit, že by byla nahrazena něčím novým, třeba vyšší kvalitou. Ostatně stejné pocity jsem měl i ze 159 a Brery. Zůstal jen výjimečný design, ale ten podle mě sám o sobě nestačí...
Proč to říkám - zajímá mě, jestli i zkušenější majitelé těchto aut mají stejný pocit.
Nejsem zrovna fanda italských aut, ale vzpomínám na někdejší ježdění s Afou 147 1,8 T.S. 88 kW. To auto mělo řadu much, zejména kvalitativních, ale mělo také své kouzlo - zajímavě naladěný podvozek s dvojitými lichoběžníky, ostré řízení a opravdu vynikající motor spojený s dobře odstupňovanou převodovkou. Nebylo moc důvodů koupit si to auto hlavou, ale bylo možné si jej koupit srdcem, mělo zkrátka něco do sebe, co žádné jiné nemělo.
Vytanulo mi to na mysli při ježdění se současnou Giuliettou, které byla většina této výjimečnosti vzata, nemám přitom pocit, že by byla nahrazena něčím novým, třeba vyšší kvalitou. Ostatně stejné pocity jsem měl i ze 159 a Brery. Zůstal jen výjimečný design, ale ten podle mě sám o sobě nestačí...
Proč to říkám - zajímá mě, jestli i zkušenější majitelé těchto aut mají stejný pocit.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Fiat a vše kolem nich
Moje auto je podstatně nudnější, slabší a rodinnější, než AR 147. Navíc s typicky lehkým Fiatím řízením. Jedinej motor se tváří k ostřejší jízdě shovívavě a do otáček jde ochotně.
Je to kombíková Marea.
Je to kombíková Marea.
TSs
Re: Fiat a vše kolem nich
pjanda: Bohužel, generace 147/156/166/GT je už v dnešních podmínkách asi neopakovatelná. Mezi ní a dnešními Alfami je podobný zlom jako mezi BMW 3er E46 a E90 nebo koneckonců mezi minulým a současným Mondeem...
Nicméně Giulietta se mi na svezení docela líbila - díky systému DNA plní ty idiotské emisní normy a přitom v režimu D má doboru odezvu na plyn. Podvozek už je ovšem poplatný době, čili spíš neochvějně stabilní a bezpečně nedotáčivý, než hravý s tendencí k mírné přetáčivosti... Alespoň zůstalo rychlé a přesné řizení, jako u starých Alf.
A 159 po FL (odlehčení) a s motorem 1.8 TBi je podle mého docela příjemné auto a snese srovnání s tou E90. Řízení je trochu moc lehké, ale jinak taky dobré a lehká přetáčivost je odstavením plynu / přibrzděním vyvolat dá.
Nicméně Giulietta se mi na svezení docela líbila - díky systému DNA plní ty idiotské emisní normy a přitom v režimu D má doboru odezvu na plyn. Podvozek už je ovšem poplatný době, čili spíš neochvějně stabilní a bezpečně nedotáčivý, než hravý s tendencí k mírné přetáčivosti... Alespoň zůstalo rychlé a přesné řizení, jako u starých Alf.
A 159 po FL (odlehčení) a s motorem 1.8 TBi je podle mého docela příjemné auto a snese srovnání s tou E90. Řízení je trochu moc lehké, ale jinak taky dobré a lehká přetáčivost je odstavením plynu / přibrzděním vyvolat dá.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Fiat a vše kolem nich
Já teda také přidám trochu do mlýna
Fiat Grande Punto Sport 1.4i 16V 70kw
Najel jsem s ním od září 10tkm. (celkem něco málo přes 40) Rád bych psal o spokojenosti, jenže to bych musel bydlet na jihu Itálie. Tomu autu absolutně nesedí zima. Když pominu to, že studenému motoru se moc nechce jet, tak mi vadí především pomalost auta. Třeba blinkr začne reagovat až po 3 vteřinách
Posilovač řízení má 2 stupně z nichž i ten "tvrdší" klade menší odpor než tátovo SUV pro holky a jeho zpětná vazba je dobrá maximálně při parkování u nákupního centra. To že je posilovač poruchový a oficiálně nelze opravit je již jen třešnička na dortu jeho nepovedenosti.
A poslední věc co se mi stala: Praskl a rozsypal se tapec u zadních sedaček. Nevím proč, ale na zadních sedadlech jsem seděl pouze já při koupi a jediné co se tam vozí je bunda nebo batoh s notebookem.
To mě vážně nepotěšilo.
Abych jen nepomlouval, tak se mi v autě velmi dobře sedí, ani po delší jízdě mě nebolí záda ("sportovní" sedačky) a má malou spotřebu. Při velmi klidné jízdě se dá dostat na hodnoty začínající čtyřkou. Jen s malou dávkou odříkání jde jezdit do 6 a kombinace při normálním používání bude kolem 7l/100 (Praha, okresky, dálnice).
Fiat Grande Punto Sport 1.4i 16V 70kw
Najel jsem s ním od září 10tkm. (celkem něco málo přes 40) Rád bych psal o spokojenosti, jenže to bych musel bydlet na jihu Itálie. Tomu autu absolutně nesedí zima. Když pominu to, že studenému motoru se moc nechce jet, tak mi vadí především pomalost auta. Třeba blinkr začne reagovat až po 3 vteřinách
Posilovač řízení má 2 stupně z nichž i ten "tvrdší" klade menší odpor než tátovo SUV pro holky a jeho zpětná vazba je dobrá maximálně při parkování u nákupního centra. To že je posilovač poruchový a oficiálně nelze opravit je již jen třešnička na dortu jeho nepovedenosti.
A poslední věc co se mi stala: Praskl a rozsypal se tapec u zadních sedaček. Nevím proč, ale na zadních sedadlech jsem seděl pouze já při koupi a jediné co se tam vozí je bunda nebo batoh s notebookem.
To mě vážně nepotěšilo.
Abych jen nepomlouval, tak se mi v autě velmi dobře sedí, ani po delší jízdě mě nebolí záda ("sportovní" sedačky) a má malou spotřebu. Při velmi klidné jízdě se dá dostat na hodnoty začínající čtyřkou. Jen s malou dávkou odříkání jde jezdit do 6 a kombinace při normálním používání bude kolem 7l/100 (Praha, okresky, dálnice).
2.9T RWD
- Aštar Šeran
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 138
- Registrován: stř 16 úno 10:14
Re: Fiat a vše kolem nich
Ano, ten motor je stran spotřeby velmi povedený. Na kolik ses dostal nejmíň? Já mám ve Stilu rekord 4,7.
TSI
Re: Fiat a vše kolem nich
Absolutně nejmenší spotřebu jsem nezkoušel, ale asi 2 nádrže po sobě (tj cca 1500km) jsem vyjezdil za 5,2.
Teď tam bude něco přes 6.
Teď tam bude něco přes 6.
2.9T RWD
- Aštar Šeran
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 138
- Registrován: stř 16 úno 10:14