Pozdravujem Vás.
Potreboval by som poradiť ohľadom Grande Punta r.2009 1.4 8V 57kW motor označenie 350.A100. Nabehané má 90 000 km či skutočne to neviem, mám to auto 1/2 roka. Už si neviem dať rady a mechanik mi to tiež nevyriešil.
Na voľnobežných otáčkach 700 ot/min motor trasie. Ak je motor studený tak skoro netrasie, ako sa zohrieva (k pracovnej teplote) a približuje sa k 700 ot/min trasie viac a viac a v pravidelných intervaloch ho tak inak zatrasie (aj za studena). Na diagnostike nič nehlási. Z diagnostiky bolo vidieť pohyb voľnobežných otáčok 40 ot/min hore dole. Krútiaci moment sa tiež máličko menil a kolísal máličko prúd na lambda sondách. Tlaky motora sú v poriadku a tlak na saní bol tiež v poriadku. Vymenil som silentbloky motora (všetky - už boli načnuté najmä spodný a na prevodovke) . V servise mi vyčistil a nakalibroval vzduchovú klapku, vymenil rozvody (toto s tým nesúviselo). Ja som menil sviečky pred 1/2 rokom boli tam NGK dával som Bosh. Realizoval som repas alternátora (výmena ložísk, uhlíkov a vodiacich krúžkov) Alternátor dáva napätie 13.9 V pri naštartovanom aute (Je tam DENSO 70A 14V ). Servisák mi poradil dať naspäť pôvodné sviečky a tankovať 98 a viac oktánový benzín. Otvoril veko oleja a konštatoval, že motor na 90000 km dýcha nejak moc. Toto sú všetky relevantné informácie ktoré ma napadajú... Ešte sa mi stalo, že pri naštartovaní triaslo motor ako keby išlo na 3 valce a ak som pridal alebo znova naštartoval tak bežal v poriadku. Stalo sa mi to iba dvakrát a bolo to pred servisom. Ak by mi niekto vedel poradiť čo sa s tým stretol naozaj by som bol rád. Poprípade dať nejaký postup ako to rozumne odtestovať aby som prišiel na chybu.
problém motor Grande punto a neviem ako dalej
Re: problém motor Grande punto a neviem ako dalej
Jestli chtěl servisák řešit problém obstarožního nenáročného osmiventilu tankováním 98 okt benzínu, tak už k němu nechoď.
Re: problém motor Grande punto a neviem ako dalej
Vymenit mechanika je asi dobra rada. Na druhou stranu koupit ngk, ktere tam patri urcite neni z jeho strany spatny napad. Fiaty obcas jine svicky, nez ktere tam patri "neprijmou", byt tam pasuji.
Re: problém motor Grande punto a neviem ako dalej
Toto jako by z oka vypadlo jednomu případu co jsme řešili s kamarádem. Ten dostal darem Peugeot 309 s motorem 1.1i (tuším 44kw), který se dával i do 206tek.To je teda ale ještě jednobodové vstřikování. Snad Bosch Motronic.
Závada byla v bloku vstřikování, kdy tam probíhalo nastavování automatického sytiče. Studené to ještě jakš takš šlapalo, ale jakmile se to trochu zahřálo, škubalo to jak kráva, rozjet se s tím kloudně nedalo, kolísaly otáčky atd..Zkrátka příliš bohatá směs na zahřátý motor. A 700ot/min mi přijde čoveče celkem málo...Ale je fakt že poslední dobou se to tak dělá no...
Zkus pátrat po této linii. Ale asi bych s tím jel na hulváta do Bosch servisu, to nemá smysl platit někde na 3 různých místech 3x 1000Kč. To dám radši v Boschi rovnou 3000 a mám klid.
P.S : Ano s těmi svíčkami to je fakt. Stejný známý měl Mareu. Žrala, nejela, hrůza. Dali tam svíčky dle specifikace Fiatu a změna o 100%.
P.S2: S tím 98o benzínem si nemyslím, že to je až taková marnost. Spíše bych to viděl ale na VIF aditivum do benzínu, protože pokud by opravdu byl některý vstřik slepený bio stračkou (nepředpokládám), tak by to pomoct mohlo.
Závada byla v bloku vstřikování, kdy tam probíhalo nastavování automatického sytiče. Studené to ještě jakš takš šlapalo, ale jakmile se to trochu zahřálo, škubalo to jak kráva, rozjet se s tím kloudně nedalo, kolísaly otáčky atd..Zkrátka příliš bohatá směs na zahřátý motor. A 700ot/min mi přijde čoveče celkem málo...Ale je fakt že poslední dobou se to tak dělá no...
Zkus pátrat po této linii. Ale asi bych s tím jel na hulváta do Bosch servisu, to nemá smysl platit někde na 3 různých místech 3x 1000Kč. To dám radši v Boschi rovnou 3000 a mám klid.
P.S : Ano s těmi svíčkami to je fakt. Stejný známý měl Mareu. Žrala, nejela, hrůza. Dali tam svíčky dle specifikace Fiatu a změna o 100%.
P.S2: S tím 98o benzínem si nemyslím, že to je až taková marnost. Spíše bych to viděl ale na VIF aditivum do benzínu, protože pokud by opravdu byl některý vstřik slepený bio stračkou (nepředpokládám), tak by to pomoct mohlo.
Re: problém motor Grande punto a neviem ako dalej
benzin 98 je nesmysl, oktanové číslo se projeví jen při zátěži, hlavně při zrychlování, že motor neklepe. To klepání, neboli detonační hoření je ale něco úplně jiného než nějaké třesení a nepravidelný chod. Pokud se mechanikovi zdálo že motor "fouká" z bloku, měl změřit komprese ve válcích. Může být někde zapečený pístní kroužek nebo nějaké opotřebení.
Doporučuju zkontrolovat sací trakt, volnoběh bývá ovlivněný přisáváním falešného vzduchu, uvolněné potrubí, nějaká špatná hadička, těsnění. Pak zkontroluj někde v garáži večer až bude tma jestli někde neskáčou jiskry kolem svíček a kabelů z poškozené izolace. Pak obligátní rada u starších aut, vytahej všecky konektory které najdeš a zas je zastrkej. Někdy stačí pohnout zaoxidovaným konektorem a všecko je jinak.
Pokud máš možnost na diagnostiku, stačí i nějaký ten OBD modul co jich je plný internet, podíval bych se na signál z O2 senzorů neboli lambda sond. První sonda, před katalyzátorem by za chodu zahřátého motoru měla ukazovat kmitající napětí mezi 0,2-0,8 V a druhá, za katalyzátorem, ta už nemá vliv na chod, jen hlídá katalyzátor, ukazuje obvykle nějaké stálé napětí. Někdy taky je vidět na stavu svíček, že jeden válec má nějaký problém, že má špatnou směs nebo špatné zážehy.
Doporučuju zkontrolovat sací trakt, volnoběh bývá ovlivněný přisáváním falešného vzduchu, uvolněné potrubí, nějaká špatná hadička, těsnění. Pak zkontroluj někde v garáži večer až bude tma jestli někde neskáčou jiskry kolem svíček a kabelů z poškozené izolace. Pak obligátní rada u starších aut, vytahej všecky konektory které najdeš a zas je zastrkej. Někdy stačí pohnout zaoxidovaným konektorem a všecko je jinak.
Pokud máš možnost na diagnostiku, stačí i nějaký ten OBD modul co jich je plný internet, podíval bych se na signál z O2 senzorů neboli lambda sond. První sonda, před katalyzátorem by za chodu zahřátého motoru měla ukazovat kmitající napětí mezi 0,2-0,8 V a druhá, za katalyzátorem, ta už nemá vliv na chod, jen hlídá katalyzátor, ukazuje obvykle nějaké stálé napětí. Někdy taky je vidět na stavu svíček, že jeden válec má nějaký problém, že má špatnou směs nebo špatné zážehy.