Alfa romeo 147
Alfa romeo 147
Zdravim, mám dilema, a tím je 147, to auto se mi šíleně líbí, jak sou na tom ? Přece jenom je to Alfa a co mi tak každej řiká, tak že bych to neměl riskovat :/ Tak se chci poptat Vás, co se v autech trochu vyznáte, dejme tomu, že mám 60 000 čistě na auto, dá se sehnat nějaký pěkný kousek, co by se mi po týdnu nerozbil ?:) A sou opravdu tak hodně poruchový ? Jestli někdo najdete nějaký slušný inzerát, tak prosim dejte link, díky za každou odpověď.
- Franta Lopata
- Letec
- Příspěvky: 1488
- Registrován: čtv 11 srp 17:38
- Bydliště: venkov
Re: Alfa romeo 147
Nějaké to počtení.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011011201
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010101001
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011011201
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2010101001
Eurolopata - náš vzor! .::. d1.8t: Lopata je magor, jen se nemůžu rozhodnout jestli v dobrém či špatném smyslu toho slova.
Re: Alfa romeo 147
DFensovo cteni je urcite poucne a sam bych ho sem dal, je v nem spousta hodnotnych informaci, ale jeho pohledy bych bral prece jen s nadhledem, ktery tomu on dat nedokazal. Ty clanky vyznivaji tak, jako by AR 147 byla vlastne normalni auto a vsichni se proti ni spikli kvuli predsudkum a vlastnimu spatnemu zachazeni. Kus pravdy na tom je, ale realita to po mem soudu rozhodne neni.
Meli jsme ve firme sveho casu 147 se silnejsi 1,6 TS a to auto rozhodne nemelo standarni trvanlivost a kvalitu. Meli jsme ji ve stejne dobe jako Focus Mk I 2,0 a to auto jezdi bez vetsi ujmy dodnes v me rodine (po 10 letech), Alfa sla pryc po 60 tkm a mel jsem pocit, ze kdybychom si ji nechali jeste mesic, rozpadne se nadobro. A to mela jednoho, jeste relativne starostliveho uzivatele.
Jizdne byla obe auta srovnatelna, 147 nabizi velmi zajimave svezeni, je to zkatka jeste "ta Alfa", ale vydrz, trvanlivost, odolnost, v techto faktorech byly o dve ligy jinde a to prakticky v jakemkoli smeru. Podrobnosti rad nastinim pozdeji, jsem ted zaneprazdnen, ale pokud uz bych si nejakou 147 mel koupit, pak jedine nejaky eno nuno zachovaly kousek s malo km a starat se o nej jako o oko v hlave. Jinak to nebude prijemne souziti...
Meli jsme ve firme sveho casu 147 se silnejsi 1,6 TS a to auto rozhodne nemelo standarni trvanlivost a kvalitu. Meli jsme ji ve stejne dobe jako Focus Mk I 2,0 a to auto jezdi bez vetsi ujmy dodnes v me rodine (po 10 letech), Alfa sla pryc po 60 tkm a mel jsem pocit, ze kdybychom si ji nechali jeste mesic, rozpadne se nadobro. A to mela jednoho, jeste relativne starostliveho uzivatele.
Jizdne byla obe auta srovnatelna, 147 nabizi velmi zajimave svezeni, je to zkatka jeste "ta Alfa", ale vydrz, trvanlivost, odolnost, v techto faktorech byly o dve ligy jinde a to prakticky v jakemkoli smeru. Podrobnosti rad nastinim pozdeji, jsem ted zaneprazdnen, ale pokud uz bych si nejakou 147 mel koupit, pak jedine nejaky eno nuno zachovaly kousek s malo km a starat se o nej jako o oko v hlave. Jinak to nebude prijemne souziti...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Alfa romeo 147
Původně jsem nechtěl, ale taky k tomu něco řeknu:
1) 147 NENÍ "normální" hatchback. Je to prakticky malé sportovní auto, které zvenku VYPADÁ jako hatchback. Ale řízení, podvozek a benzínové motory jsou prostě vysloveně sportovní, a to v původním smyslu slova, tj. že se hodí k rychlé aktivní jízdě, nikoliv že je na nich napsáno "Sport".
2) Z toho že 147 NENÍ "normální" hatchback ovšem taky vyplývá, že oproti jiným hatchbackům má menší kufr, méně místa vzadu a taky NÁROČNĚJŠÍ ÚDRŽBU. Pokud budete Alfě např. zapomínat dolít / vyměnit olej nebo na něm budete šetřit, bude zle. Alfu v tomto ohledu nelze srovnávat s přibližovadly typu Golf, Astra, Octavia, Bravo, Mégane (a xxx dalších), spíš ji berte jako juniorskou variantu sportovních aut.
Na druhou stranu za dobrou péči se odmění svezením, jakému se široko daleko umí rovnat jen dvě auta: Focus 1. generace a BMW 1er. Ovšem: Focus je výjimečně povedené auto, ale musíte překousnout jak vypadá (zvenku i zevnitř) a hlavně sehnat dvoulitr (normální nebo ST), protože jiný motor ve Focusu nedokáže konkurovat ani Alfě 147 1.6 T.S. (120 koní) [teď neřešme Focus RS a Alfu GTA, bavíme se o 60 tis. Kč]
A o tom, jak vypadá a kolik stojí (na koupi i provozování) BMW 1er je zbytečné ztrácet slova, proti tomu je Alfa zadarmo a servis vám bude peníze vracet
3) Mám obavu, že 60 tis. Kč je na dolní hranici, kdy má o 147 smysl uvažovat. To auto se vyplatí opravdu jen tehdy, pokud se o něj předchozí majitelé starali.
4)
1) 147 NENÍ "normální" hatchback. Je to prakticky malé sportovní auto, které zvenku VYPADÁ jako hatchback. Ale řízení, podvozek a benzínové motory jsou prostě vysloveně sportovní, a to v původním smyslu slova, tj. že se hodí k rychlé aktivní jízdě, nikoliv že je na nich napsáno "Sport".
2) Z toho že 147 NENÍ "normální" hatchback ovšem taky vyplývá, že oproti jiným hatchbackům má menší kufr, méně místa vzadu a taky NÁROČNĚJŠÍ ÚDRŽBU. Pokud budete Alfě např. zapomínat dolít / vyměnit olej nebo na něm budete šetřit, bude zle. Alfu v tomto ohledu nelze srovnávat s přibližovadly typu Golf, Astra, Octavia, Bravo, Mégane (a xxx dalších), spíš ji berte jako juniorskou variantu sportovních aut.
Na druhou stranu za dobrou péči se odmění svezením, jakému se široko daleko umí rovnat jen dvě auta: Focus 1. generace a BMW 1er. Ovšem: Focus je výjimečně povedené auto, ale musíte překousnout jak vypadá (zvenku i zevnitř) a hlavně sehnat dvoulitr (normální nebo ST), protože jiný motor ve Focusu nedokáže konkurovat ani Alfě 147 1.6 T.S. (120 koní) [teď neřešme Focus RS a Alfu GTA, bavíme se o 60 tis. Kč]
A o tom, jak vypadá a kolik stojí (na koupi i provozování) BMW 1er je zbytečné ztrácet slova, proti tomu je Alfa zadarmo a servis vám bude peníze vracet
3) Mám obavu, že 60 tis. Kč je na dolní hranici, kdy má o 147 smysl uvažovat. To auto se vyplatí opravdu jen tehdy, pokud se o něj předchozí majitelé starali.
4)
Bez urážky, ale to je opravdu jen POCIT. Zdaleka nemá každý (no, vlastně skoro NIKDO) takové nároky jako pan Janda, který řeší každé sebemenší vrznutí plastu. Ano, Alfa občas vrže, občas zazlobí nějaká elektrická ptákovina, ale při odpovídajícím zacházení ta auta jezdí bez problémů.pjanda píše:(...) Alfa sla pryc po 60 tkm a mel jsem pocit, ze kdybychom si ji nechali jeste mesic, rozpadne se nadobro. A to mela jednoho, jeste relativne starostliveho uzivatele.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Alfa romeo 147
A, ponorka tridy Alfa dorazila
Ze jsem narocny je fakt, ale ze Alfa tyto naroky uspokuje mene nez jina auta take. Neni prave to obrazem kvalit toho ci onoho auta?
Tady nejde jen o neco tu a nebo tamhle, vetsina veci na tom aute evidentne trpela nizsi odolnosti i vuci zcela normalnimu zachazeni. Plasty, latky, ovladace, to vsechno bylo uvnitr po zminenych kilometrech, ze kterych ja jsem najel zlomek, neadekvatne opotrebovane. A nejde jen o to, motoru odchazely hydrostely, prevodovka se nejevila buhvi jak, podvozek byl zraly na repasi... Zachazeni za to vsechno samozrejme muze, ale kdyz tentyz clovek zachazi stejne s jinym autem, vydrzi proste dele, je to ryzi empirie.
Nikdy jsem nerekl a nereknu, ze 147 je spatne auto. Ale ze jeji kvalita, trvanlivost apod. je nize nez u konkurence pri zcela srovnatelnem zachazeni je proste fakt. A svedci o tom nejen tato, ale i rada jinych zkusenosti s Alfami obecne. Zrovna Vy vite, ze to tak je, nebavime se o tom poprve
Ze jsem narocny je fakt, ale ze Alfa tyto naroky uspokuje mene nez jina auta take. Neni prave to obrazem kvalit toho ci onoho auta?
Tady nejde jen o neco tu a nebo tamhle, vetsina veci na tom aute evidentne trpela nizsi odolnosti i vuci zcela normalnimu zachazeni. Plasty, latky, ovladace, to vsechno bylo uvnitr po zminenych kilometrech, ze kterych ja jsem najel zlomek, neadekvatne opotrebovane. A nejde jen o to, motoru odchazely hydrostely, prevodovka se nejevila buhvi jak, podvozek byl zraly na repasi... Zachazeni za to vsechno samozrejme muze, ale kdyz tentyz clovek zachazi stejne s jinym autem, vydrzi proste dele, je to ryzi empirie.
Nikdy jsem nerekl a nereknu, ze 147 je spatne auto. Ale ze jeji kvalita, trvanlivost apod. je nize nez u konkurence pri zcela srovnatelnem zachazeni je proste fakt. A svedci o tom nejen tato, ale i rada jinych zkusenosti s Alfami obecne. Zrovna Vy vite, ze to tak je, nebavime se o tom poprve
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Alfa romeo 147
ja byl vzdy velky fanda alfy, sam sem jich par mel, vzdy ji hajil, ale uz sem vystrizlivel. Znam dost lidi kolem mne, co maji alfy 147, 156 a 166 a jedno maji naprosto spolecne - porad resi nejake zavady. od opakujicich se drobnosti, po fatalni poruchy ruznych casti vozu. K tomu mizerna vydrz spotrebaku i pri pouzivani dedkovskym zpusobem. Ja bych do tech aut uz dnes nesel a vsechny od toho odrazuji, protoze tudy vede cesta k tomu, ze clovek veru pozna spoustu lidi, kdyz ceka v servisu na opravu a ty opravy jsou na dennim poradku.
Jinak delat ze 147cky neco sportovniho to vazne ne. U GTA ok, ale jinak auto ladene pro ty, co si chteli jizdu vice uzit, to beru, ale s ohledem na jizdni vykony, s pohledem napr. na geometrii apod. ten Focus Trend nabidl mnohem vice a hlavne s vetsi porci kvality a spolehlivosti.
Baut: ani pri odpovidajici peci to auto nejezdi jako jine. Pokud tedy za tu odpovidajici peci nepovazujes to, ze i ve verzi 1,6 to auto ma provozni naklady na urovni pomalu Audi RS4 a to ne pro cenu toho servisu, ale pro cetnost toho servisu. Kolem mne je dost fandu co se o to staraji, davaji tomu co se ma a stejne se to porad se-re.
Ono je taky zajimave, ze za dobu co jsem auta testoval, tak poruchy mely jen Alfa a Fiat.
Pro mne resume - kdyz uz do te 147cky jit, tak do 2litru benzin nebo GTA a to v top stavu. Jakekoli jine verze bych obesel obloukem. U tech dvou je vyhoda v tom, ze sice servisu se clovek nevyhne, ale na rozdil od treba dizlu ci 1,6tky v dobe mezi jednim a druhym servisem si clovek alespon trochu uzije.
Jinak delat ze 147cky neco sportovniho to vazne ne. U GTA ok, ale jinak auto ladene pro ty, co si chteli jizdu vice uzit, to beru, ale s ohledem na jizdni vykony, s pohledem napr. na geometrii apod. ten Focus Trend nabidl mnohem vice a hlavne s vetsi porci kvality a spolehlivosti.
Baut: ani pri odpovidajici peci to auto nejezdi jako jine. Pokud tedy za tu odpovidajici peci nepovazujes to, ze i ve verzi 1,6 to auto ma provozni naklady na urovni pomalu Audi RS4 a to ne pro cenu toho servisu, ale pro cetnost toho servisu. Kolem mne je dost fandu co se o to staraji, davaji tomu co se ma a stejne se to porad se-re.
Ono je taky zajimave, ze za dobu co jsem auta testoval, tak poruchy mely jen Alfa a Fiat.
Pro mne resume - kdyz uz do te 147cky jit, tak do 2litru benzin nebo GTA a to v top stavu. Jakekoli jine verze bych obesel obloukem. U tech dvou je vyhoda v tom, ze sice servisu se clovek nevyhne, ale na rozdil od treba dizlu ci 1,6tky v dobe mezi jednim a druhym servisem si clovek alespon trochu uzije.
Re: Alfa romeo 147
pJanda: Inu, my dva tu asi zastupujeme krajní póly. Vám vadí každé vrznutí, každý šrám na plastu atd. Já pazvuky řeším v okamžiku, kdy a) Nevím odkud pochází nebo b) Hrozí mechanickou poruchou. Pokud mi prostě vrže plast palubní desky, tak se to (časem) pokusím nějak vyřešit, ale když by to stálo moc času / úsilí / peněz, nechám ho být.
Naopak mechanická stránka auta musí být i u mě na 100%, např. olej měním vždy a zásadně po 10.000 km, a to nejen u Alfy, ale i jiných aut apod.
Ano, uznávám, že 147 není zrovna vzor robustnosti, ale problematické jsou obvykle věci které buď nemají vliv na funkci auta, nebo jsou relativně snadno a levně repasovatelné / opravitelné.
Ano, např. poněkud filigránský podvozek Alf na českých tankodromech dost trpí, ale to se týká většiny aut s takhle skvělými jízdními vlastnostmi, třeba BMW. U Alfy lze ovšem např. silenbloky v ramenech řešit výmenou za polyuretanové Powerflexy - a je navždy pokoj, charakteristika je lepší než u nového dílu a stojí to asi jako jedna nádrž benzínu. Atd. atd.
goes: Ano, podvozek Focusu se 147 vyrovnal schopnostmi (no, skoro...) a byl bezesporu trvanlivější. Naopak motoricky Focus potřebuje dvoulitr, aby stačil 147 1.6 (120 koní). A spolu s BMW 1er (s úplně jinými cenami) jsou tahle auta podvozkově a řízením na míle daleko před jinými hatchbacky (opět - neberu vyslovené sportovní verze á la Mégane RS)
BTW: Mám si dát nový avatar?
Naopak mechanická stránka auta musí být i u mě na 100%, např. olej měním vždy a zásadně po 10.000 km, a to nejen u Alfy, ale i jiných aut apod.
Ano, uznávám, že 147 není zrovna vzor robustnosti, ale problematické jsou obvykle věci které buď nemají vliv na funkci auta, nebo jsou relativně snadno a levně repasovatelné / opravitelné.
Ano, např. poněkud filigránský podvozek Alf na českých tankodromech dost trpí, ale to se týká většiny aut s takhle skvělými jízdními vlastnostmi, třeba BMW. U Alfy lze ovšem např. silenbloky v ramenech řešit výmenou za polyuretanové Powerflexy - a je navždy pokoj, charakteristika je lepší než u nového dílu a stojí to asi jako jedna nádrž benzínu. Atd. atd.
goes: Ano, podvozek Focusu se 147 vyrovnal schopnostmi (no, skoro...) a byl bezesporu trvanlivější. Naopak motoricky Focus potřebuje dvoulitr, aby stačil 147 1.6 (120 koní). A spolu s BMW 1er (s úplně jinými cenami) jsou tahle auta podvozkově a řízením na míle daleko před jinými hatchbacky (opět - neberu vyslovené sportovní verze á la Mégane RS)
BTW: Mám si dát nový avatar?
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Alfa romeo 147
nikdy sem alfou (žádnou) nejel, čili k jízdě a trvanlivosti nemám co bych řekl, ale nedá mi se pozastavit na (v mých očích) rozporem mezi "vysokou, krabicoidní" stavbou 147 vs. "sportovní hatch", to mi prostě nějak nejde dohromady.... vzhledově to je jak fobija II. monte karlo
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Alfa romeo 147
ref nový tatavar: oooooaaaach, takový množství titanu na jednom místě sem ešče neviděl....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Alfa romeo 147
alfa je opravdu o udrzbe. Sam jsem do svoji pred dovolenou narval hodne penez, i treba jen pro pocit, ze vse bude tip top a bude o duvod min zustat nekde stat. Brzdy, spojka, rozvody, chladic , vodni pumpa, tesneni pod vika ventilu (kdyz uz byl motor venku) atd. Ostatne kazdemu autu dopreju, co jeho jest, nesnesu jezdit autem, u ktereho vim, ze je neco v neporadku nebo nefunkcni.
Ale ten pocit, kdyz jsem krouzil zatacky na proslule "transfagarasan highway - DN7C" mi navzdy zustane . .
Co na tom, ze po tech rumunskych tankodromech je ted na rade revize napravy . .
Koupit si ale za posledni penize Alfu a doufat, ze se mi na ni nic nevysere je cire blaznostvi . . Alfa potrebuje porad drobnou peci, to neni euro-krabice ala VW a spol. .
Ale ten pocit, kdyz jsem krouzil zatacky na proslule "transfagarasan highway - DN7C" mi navzdy zustane . .
Co na tom, ze po tech rumunskych tankodromech je ted na rade revize napravy . .
Koupit si ale za posledni penize Alfu a doufat, ze se mi na ni nic nevysere je cire blaznostvi . . Alfa potrebuje porad drobnou peci, to neni euro-krabice ala VW a spol. .