výmena brzd - rady a pomoc
výmena brzd - rady a pomoc
Chcel by som zrealizovať výmenu bŕzd (vpredu aj vzadu) na grande punto r.2009 a mám kopec otázok ako laik
Zadné bubnové chcem meniť takmer na komplet (čeľuste, pružiny, valček). Ak by sa dalo, bubon by som nemenil. Ako zistím, či je potrebné vymeniť aj bubon.
Na predných mám viac otázok:
Uvažujem že strmeň natriem vypaľovacou farbou. Má to vôbec význam, a dá sa to zrealizovať na aute alebo by som mal demontovať brzdovú hadicu dole a natrieť strmeň tak.
Akým momentom mám utiahnuť držiak strmeňa. Ja by som to uťahoval momentom 60 Nm
Skrutky brzdového strmeňa, ak sa nemýlim sa uťahujú momentom 20 – 30 Nm
Mám na všetky skrutky požiť tú fixovaciu farbu (lepidlo) na závity.
Na ktoré časti mám použiť pastu (ATE resp. kde mám použiť medennú pastu). Čo som sledoval nejaké video tak pastu použil na styčnú plochu medzi kotúčom a uchytením kotúča a medzi doštičkou na zadnej strane platničky a protihlukovým plechom.
Mám pri výmene vymeniť aj plechy ktoré držia doštičky?
Mám pri kúpe doštičiek kupovať doštičky ktoré majú na zadnej strane protihlukový plech resp. môžem použiť pôvodný ak tam je ?
Mám natrieť aj ten piest pod manžetou pohyblivého strmeňa? Ak áno tak čím?
Čo by som pri výmene nemal opomenúť a na čo si mám ešte dávať pozor popr. kúpiť. Robím to prvý krát a iba som sledoval inštruktážne video na youtube
Po namontovaný všetkých bŕzd chcem kompletne odvzdušniť a vymeniť brzdovú kvapalinu.
Za každú radu ďakujem
Zadné bubnové chcem meniť takmer na komplet (čeľuste, pružiny, valček). Ak by sa dalo, bubon by som nemenil. Ako zistím, či je potrebné vymeniť aj bubon.
Na predných mám viac otázok:
Uvažujem že strmeň natriem vypaľovacou farbou. Má to vôbec význam, a dá sa to zrealizovať na aute alebo by som mal demontovať brzdovú hadicu dole a natrieť strmeň tak.
Akým momentom mám utiahnuť držiak strmeňa. Ja by som to uťahoval momentom 60 Nm
Skrutky brzdového strmeňa, ak sa nemýlim sa uťahujú momentom 20 – 30 Nm
Mám na všetky skrutky požiť tú fixovaciu farbu (lepidlo) na závity.
Na ktoré časti mám použiť pastu (ATE resp. kde mám použiť medennú pastu). Čo som sledoval nejaké video tak pastu použil na styčnú plochu medzi kotúčom a uchytením kotúča a medzi doštičkou na zadnej strane platničky a protihlukovým plechom.
Mám pri výmene vymeniť aj plechy ktoré držia doštičky?
Mám pri kúpe doštičiek kupovať doštičky ktoré majú na zadnej strane protihlukový plech resp. môžem použiť pôvodný ak tam je ?
Mám natrieť aj ten piest pod manžetou pohyblivého strmeňa? Ak áno tak čím?
Čo by som pri výmene nemal opomenúť a na čo si mám ešte dávať pozor popr. kúpiť. Robím to prvý krát a iba som sledoval inštruktážne video na youtube
Po namontovaný všetkých bŕzd chcem kompletne odvzdušniť a vymeniť brzdovú kvapalinu.
Za každú radu ďakujem
Re: výmena brzd - rady a pomoc
Tak pokud chces bez dozoru nekoho, kdo to umi, delat poprve v zivote tak dulezitou vec, jako jsou brzdy podle youtube, tak vsechna cest.. Jinak medena pasta je velice rozsireny nesvar, ale pokud vim, tak vsemi vyrobci brzd vyrazne nedoporucovana/zakazana. Velmi tezko se to vysvetluje mechanikum s tricetiletou praxi, ze to celou dobu delaj blbe, takze uz na nejake premlouvani seru, a pri neuznanych reklamacich jen rikam, ze sem to rikal
Re: výmena brzd - rady a pomoc
kavis: tak zas z toho nedělej raketovou vědu, hodněkrát jsem se přesvědčil že "profesionál" v servise je totální hovado - to už bych fakt radši k autu pustil poučenýho, ale pečlivýho amatéra. Jsem podle youtube repasoval zadní třmeny na ignácovi a krom toho, že jsem neměl kleště na ségrovku (ty jsem musel jet koupit) to všechno šlo v pohodě (a dělal jsem to poprvé v životě).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: výmena brzd - rady a pomoc
Pokud činná plocha bubnu bude hladká (bez rzi a viditelných nerovností), můžeš ho použít.oblivion píše:Chcel by som zrealizovať výmenu bŕzd (vpredu aj vzadu) na grande punto r.2009 a mám kopec otázok ako laik
Zadné bubnové chcem meniť takmer na komplet (čeľuste, pružiny, valček). Ak by sa dalo, bubon by som nemenil. Ako zistím, či je potrebné vymeniť aj bubon.
Kvality originálu tím nikdy nedosáhneš. U použité brzdy bude obtížné vyčistit její povrch tak, aby tam ta barva dobře držela. Vyprdnul bych se na to.oblivion píše:Uvažujem že strmeň natriem vypaľovacou farbou. Má to vôbec význam, a dá sa to zrealizovať na aute alebo by som mal demontovať brzdovú hadicu dole a natrieť strmeň tak.
Jo, to +/- odpovídá.oblivion píše:Akým momentom mám utiahnuť držiak strmeňa. Ja by som to uťahoval momentom 60 Nm
Skrutky brzdového strmeňa, ak sa nemýlim sa uťahujú momentom 20 – 30 Nm
Můžeš, nic tím nezkazíš. Ono to částečně pomáhá i proti zrezivění závitů.oblivion píše:Mám na všetky skrutky požiť tú fixovaciu farbu (lepidlo) na závity.
Měděnou pastu můžeš použít mezi dosedací plochou kotouče a nábojky kola.oblivion píše:Na ktoré časti mám použiť pastu (ATE resp. kde mám použiť medennú pastu). Čo som sledoval nejaké video tak pastu použil na styčnú plochu medzi kotúčom a uchytením kotúča a medzi doštičkou na zadnej strane platničky a protihlukovým plechom.
Mám pri výmene vymeniť aj plechy ktoré držia doštičky?
Mám pri kúpe doštičiek kupovať doštičky ktoré majú na zadnej strane protihlukový plech resp. môžem použiť pôvodný ak tam je ?
Tou pastou můžeš potřít obě styčné plochy obou destiček. Tedy mezi opěrnou deskou vnitřního třecího segmentu a pístem, tak i mezi opěrnou deskou vnějšího třecího segmentu a prsty třmenu (nebo antivibrační fólií - "protihlukový plech")
Pokud jsou plechy v držáku brzdy poškozené, tak vyměň i ty. Většinou ale stačí je vyčistit a dosedací plochy mezi plechy a držákem brzdy lehce potřít měděnou pasou - pozor, ta pasta se nesmí dostat na funkční plochu destiček a kotoučů, takže s ní šetři.
Obvykle se natírá pouze montážní kapalinou (breox bcf7), aby si ho byl schopen opět píst vsunout do třmenu. Ale můžeš dát pod manžetu trošičku tuku - Syntheso GLK1 - tím bych namazal i vodicí čepy.oblivion píše:Mám natrieť aj ten piest pod manžetou pohyblivého strmeňa? Ak áno tak čím?
Až tu brzdu opět smontuješ, tak si ověř její pohyblivost. Rukou by si měl být schopen posouvat třmenem po vodicích čepech. Pokud to nepůjde, otoč vodicím čepem o 90°a zkus to znovu. Prostě budeš muset najít tu správnou polohu vodicích čepů, aby se třmen volně pohyboval.
Re: výmena brzd - rady a pomoc
Pozdravujem ťa DoubleSix
Konečne niekto, kto napísal k veci. Ďakujem za odpovede.
Cez víkend som sa hral so zadnými brzdami. Očistil, vybrúsil a natrel bubon. Zbrúsil pilníkom vonkajšiu hranu brzdnej plochy na bubne (bola tak 0,3 mm) a vyčistil pakne a kryt bubna. Osadil všetko naspäť. Zistil som, že je nesymetria v brzdnom účinku ručnej brzdy. Myslel som, že to doriešim na stredovom tuneli (ako pri favorite), ale tam sa nastavuje iba výška ručnej páky. Všimol som si, že je na pakniach samostav (odkaz nižšie). Na jednej strane (tam kde ručná brzdí) je na pohľad novší samostav a na strane, kde je problém s brzdou je napohľad starší samostav. Existuje nejaká možnosť, ako odskúšať či funguje? Respektíve dá sa nejak rozobrať a vyčistiť, alebo na mňa vykukne kopec pružín a iných vecí... . Pri stredovom tuneli ak zatiahnem ručnú, tak sa ten vyvažovací trojuholník mierne vyosí k strane, ktorá brzdí horšie. Intuitívne som na tej horšej strane pootočil samostavom o 3 zuby a teraz ručná brzdí OK. Premýšľam, či by som ešte nevymenil pružiny pakien, ale nie som si istý, či to bude mať očakávaný účinok.
To mazivo ktoré si mi odporučil som vôbec v malom množstve nenašiel. Našiel som však toto:
https://www.autodielyonline24.sk/liqui- ... 97820.html
Čítal som na jednom fóre že by to malo byť OK ak je transparentná tá vazelína. Vraj biela nieje OK.
Samostav:
http://www.isaautodiely.sk/obchod/actio ... 000-.xhtml
Konečne niekto, kto napísal k veci. Ďakujem za odpovede.
Cez víkend som sa hral so zadnými brzdami. Očistil, vybrúsil a natrel bubon. Zbrúsil pilníkom vonkajšiu hranu brzdnej plochy na bubne (bola tak 0,3 mm) a vyčistil pakne a kryt bubna. Osadil všetko naspäť. Zistil som, že je nesymetria v brzdnom účinku ručnej brzdy. Myslel som, že to doriešim na stredovom tuneli (ako pri favorite), ale tam sa nastavuje iba výška ručnej páky. Všimol som si, že je na pakniach samostav (odkaz nižšie). Na jednej strane (tam kde ručná brzdí) je na pohľad novší samostav a na strane, kde je problém s brzdou je napohľad starší samostav. Existuje nejaká možnosť, ako odskúšať či funguje? Respektíve dá sa nejak rozobrať a vyčistiť, alebo na mňa vykukne kopec pružín a iných vecí... . Pri stredovom tuneli ak zatiahnem ručnú, tak sa ten vyvažovací trojuholník mierne vyosí k strane, ktorá brzdí horšie. Intuitívne som na tej horšej strane pootočil samostavom o 3 zuby a teraz ručná brzdí OK. Premýšľam, či by som ešte nevymenil pružiny pakien, ale nie som si istý, či to bude mať očakávaný účinok.
To mazivo ktoré si mi odporučil som vôbec v malom množstve nenašiel. Našiel som však toto:
https://www.autodielyonline24.sk/liqui- ... 97820.html
Čítal som na jednom fóre že by to malo byť OK ak je transparentná tá vazelína. Vraj biela nieje OK.
Samostav:
http://www.isaautodiely.sk/obchod/actio ... 000-.xhtml
Re: výmena brzd - rady a pomoc
Nemůžeš použít libovolný tuk.
Protože ten tuk přijde do kontaktu s pryží (typ EPDM), musíš použít jen takový tuk, který nezpůsobí bobtnání (poškození) pryžových dílů.
Ohledně toho samostavu ti asi neporadím, Já znám ten klínkový, co se používal ve škodovkách (Favorit).
Tenhle otočný samostav s rohatkou asi rozebíratelkný bude. Pružiny bych uvnitř nehleddal. Měly by být zvenčí a pomáhat otáčet tou rohatkou.
Protože ten tuk přijde do kontaktu s pryží (typ EPDM), musíš použít jen takový tuk, který nezpůsobí bobtnání (poškození) pryžových dílů.
Ohledně toho samostavu ti asi neporadím, Já znám ten klínkový, co se používal ve škodovkách (Favorit).
Tenhle otočný samostav s rohatkou asi rozebíratelkný bude. Pružiny bych uvnitř nehleddal. Měly by být zvenčí a pomáhat otáčet tou rohatkou.
Re: výmena brzd - rady a pomoc
Pozdravujem DoubleSix
našiel som náhradu za ten spomenutý Syntheso GLK1. Pripájam odkaz:
http://www.dobrebrzdy.sk/product/840016 ... azivo-180g
Čerpal som prevažne z tohoto fóra:
http://www.motorkari.cz/tema/?t=180906
Takže vodiace čapy (ak je to dobré na piest strmeňa, predpokladám, že to môžem určite použiť aj na vodiace čapy) a teoreticky piest strmeňa mám vyriešený, aj keď asi ten piest mazať nebudem. Neviem, rozhodnem sa, aby som horšie neurobil.
Teraz som zmätený z tej medennej pasty. Čo fórum tak to iný názor. Ano/Nie/Ano/Nie.
Zvažujem použiť namiesto tej medennej pasty toto:
https://mmdiely.sk/ate-plastilube-brzdo ... i-piskaniu
Malo by to plniť rovnaký účel ako tá medenná pasta.
našiel som náhradu za ten spomenutý Syntheso GLK1. Pripájam odkaz:
http://www.dobrebrzdy.sk/product/840016 ... azivo-180g
Čerpal som prevažne z tohoto fóra:
http://www.motorkari.cz/tema/?t=180906
Takže vodiace čapy (ak je to dobré na piest strmeňa, predpokladám, že to môžem určite použiť aj na vodiace čapy) a teoreticky piest strmeňa mám vyriešený, aj keď asi ten piest mazať nebudem. Neviem, rozhodnem sa, aby som horšie neurobil.
Teraz som zmätený z tej medennej pasty. Čo fórum tak to iný názor. Ano/Nie/Ano/Nie.
Zvažujem použiť namiesto tej medennej pasty toto:
https://mmdiely.sk/ate-plastilube-brzdo ... i-piskaniu
Malo by to plniť rovnaký účel ako tá medenná pasta.
Re: výmena brzd - rady a pomoc
Toto je text k paste na brzdy od textaru:
Speciální mazivo pro opravy brzd bez obsahu kovových částic, odolné proti působení vysokých teplot až do 1000°C.
Složení maziva nezpůsobuje korozi, neobsahuje žádné kovové částice a je vhodné i pro práci na brzdíčích vyrobených z hliníku.
TEXTAR CERATEC se uplatňuje nejen v oblasti brzd, ale i při mazání ložisek, ozubených kol, řetězů, vodících lišt sedadel, úchytů, vedení posuvných střech, polů baterie atd.
Při opravách brzd nikdy nepoužívejte měděnou pastu nebo jiné přípravky s obsahem kovových částic.
Výhody
Nevodivé - vhodné i pro systémy ABS a ESP
Bez obsahu pevných částic, mědi a kyselin
Konzervuje, chrání proti korozi a usnadňuje montáž brzd
Snižuje náchylnost k pískání
Speciální mazivo pro opravy brzd bez obsahu kovových částic, odolné proti působení vysokých teplot až do 1000°C.
Složení maziva nezpůsobuje korozi, neobsahuje žádné kovové částice a je vhodné i pro práci na brzdíčích vyrobených z hliníku.
TEXTAR CERATEC se uplatňuje nejen v oblasti brzd, ale i při mazání ložisek, ozubených kol, řetězů, vodících lišt sedadel, úchytů, vedení posuvných střech, polů baterie atd.
Při opravách brzd nikdy nepoužívejte měděnou pastu nebo jiné přípravky s obsahem kovových částic.
Výhody
Nevodivé - vhodné i pro systémy ABS a ESP
Bez obsahu pevných částic, mědi a kyselin
Konzervuje, chrání proti korozi a usnadňuje montáž brzd
Snižuje náchylnost k pískání
Re: výmena brzd - rady a pomoc
Bacha, tohle rozhodně není náhrada za Syntheso GLK1!oblivion píše:Pozdravujem DoubleSix
našiel som náhradu za ten spomenutý Syntheso GLK1. Pripájam odkaz:
http://www.dobrebrzdy.sk/product/840016 ... azivo-180g
Syntheso je hutný bílý až čirý tuk. Žádná mazací pasta.
Re: výmena brzd - rady a pomoc
Brzdy som skompletoval. Trošku som mal patáliu s vodiacimi čapmi strmeňa (jeden čap behal tak, že ho podvihla aj manžeta a druhý sa sa vracal ťažšie. Každý bol inak navrhnutý a predpokladám, že pohyb čapov bol týmto daný. Všetko som vyčistil a premazal.
Ak by to niekto chcel robiť podľa tohoto návodu, odporúčam pri objednávaní sady platničiek objednať aj plechy, pretože tie moje boli tak zažrané, že po vyčistení mosadzným kotúčom boli niektoré plochy plechu dosť zničené. A samostatne stoja tie plechy viac.
Pri prudkom brzdení zo 100 km na 30 km auto mierne ťahá do strany spolujazdca (potom to začne vyrovnávať ABS ale toto budem ešte testovať a potom riešiť.).
Zrealizoval som výmenu tlmiča výfuku. Taaaaak to bola práca. Jeden problém za druhým. Ale nakoniec som to vyriešil.
Chcem sa poďakovať DobleSix za pomoc aj ostatným ktorý rozumne prispeli k diskusii.
Ak by to niekto chcel robiť podľa tohoto návodu, odporúčam pri objednávaní sady platničiek objednať aj plechy, pretože tie moje boli tak zažrané, že po vyčistení mosadzným kotúčom boli niektoré plochy plechu dosť zničené. A samostatne stoja tie plechy viac.
Pri prudkom brzdení zo 100 km na 30 km auto mierne ťahá do strany spolujazdca (potom to začne vyrovnávať ABS ale toto budem ešte testovať a potom riešiť.).
Zrealizoval som výmenu tlmiča výfuku. Taaaaak to bola práca. Jeden problém za druhým. Ale nakoniec som to vyriešil.
Chcem sa poďakovať DobleSix za pomoc aj ostatným ktorý rozumne prispeli k diskusii.