Gallardo za cenu lepsiho Superba
Napsal: úte 20 pro 16:57
Dobry den vsem,
nevim, jestli mi nebudete nadavat, ale chtel jsem si splnit klukovsky sen a koupit opravdovy supersport. Narazilo to na drobny problem: penize. 100 000EURo na jete Lambo jsem jaksi proste nemel.
Premyslel jsem tedy, jak tento blby problem obejit a hledal na netu nejake levne, nekompletni, treba i po nehode nebo rozkradene auto. No a velmi dlouho se mi stesti vyhybalo, az jsem ho v zari tohoto roku prece jenom nasel.
A nasadil jsem latku opravdu vysoko: bylo to rovnou Lamborghini Gallardo LP560-4, rv.10/2008 po faceliftu, uz novejsi model s motorem 5.2 V10, 4x4 a 560 koni.
Auto bylo sice po mensi nehode (fotky jsem videl),ale uz karosarsky opravene, ale zase docela nekompletni.
Mj. v nem chybi v nem spousty dilu, napr. cele brzdy (nejsou ani brzdice, ani hadicky..., topeni, klima, servorizeni, vsechny Svetla, blinkry, mlhovka...chybi i veci v interieru (napr. airbagy, pasy, casti pristrojovky), vnejsi skla zpetnych zrcatek apod. Pak chybi i neviditelne veci, treba hadice na vodu, vana v kufru, plno ruznych plastu v podbezich, kryty spodku vozu, drzak narazniku, ruzne drzacky, srouby, uchytky, predni diferak, kardan atd. atd. Proste hafo veci, i kdyz na dalku auto vypada sqele.
Motor i prevodovka E-gear je vporadku, motor lze i kratce nastartovat (ale fakt jen kratce protoze neni chladici soustava ani servorizeni a muzou se znicit obe cerpadla kapalin). Robotizovana prevodovka E-Gear mechanicky radi, rychlosti padaji, snad to nema ale spalenou spojku, to bez projeti jaksi nemam sanci poznat, ale mechanismus spojky se v pohode hybe.
Dal jsem zato 30 tisic eecek bez DPH (dovoz ze zeme EU), papiry to ma slusne, EU homologaci taky, ukazoval jsem jim to uz i na STK a prihlasit to po oprave by dle nich snad nemel byt problem.
Cenu dilu mam samozrejme spocitanou taky, ne samozrejme novych, ale z eBaye, Alegra apod. second-hand serveru na cca 12 000 ecek. Pri demontazi se samozrejme ukazalo, ze toho chybi jeste daleko vic, nez mi puvodni majitel rekl a pri koupi jsem vsechno samozrejme nemel sanci zjistit, ale ani tak si nenadavam, stale si myslim, ze jsem neprohloupil.
Praci si delam vetsinou sam, maximalne mi pomahaji rodinni prislusnici, naradi, a diagnostiku mam, garaz i zvedak taky.
Beru to jako zabavu, a hlavne technicky “chalenge” si dokazat, ze na to mam a taky i jako "investicni" auto, ktere moc neklesa na cene a melo by byt prodejne za vice, nez jsem ho koupil, takze chvili pojezdim a pak ho prodam a budu si stavet neco dalsiho. Ekonomicky to tedy neni nesmysl, takovehle Lamba se prodavaji na mobile.de za 85 az 95 000EURo a tolik me to stat ani zdaleka nebude. Nepocitam to prodat tak vysoko, protoze bylo bourane, ale i tak, kdyz bude vypadat hezky...ma najeto asi 20 000km.
Koupil jsem Lambo napr. i proto, ze patri automobilce Audi a spousta dilu je "genuine" VW/Audi), coz stavbu a kompletaci vyrazne zlevnuje, nez treba znacky jako Aston Martin, Ferrari apod. Kde kazdy dil je original a velmi drahy.
Ted auto uz asi 2 mesice skladam, objednavam dily doslova po celem svete (ted mi prisel kousek palubovky s tlacitkem zpatecky R z Noveho Zelandu a pocitam na nem delat jeste tak 2 mesice, nez vyjedu. Z velkych veci uz mam skoro vse, tedy krome brzd, pak mi chybi treba jeste PP svetlomet (ostatni lighting uz mam i za slusne ceny), drzaky predniho diferencialu (predni diff uz mam), nejake hadice na vodu a hydrauliku serva, jednotka klimatizace (starou mam, ale ma rozbitou klapu) a nejake drobnosti. Treba Lifting (zdvihaci hydraulicke zarizeni jsem uplne zavrhl, jê prilis drahe a celkem k nicemu. U Lamba slouzi ke zvednuti predni osy a prejezdy retarderu. Hold budu muset davat bacha a vybirat si cesty jen z malymi, nebo to zvednou nejak jinak.
Par technickych udaju:
typ: LP560-4
pohon 4x4
max.speed 325km/h
zrychleni z 0 na 100km/h: 3.6s a 0 az 200km/h: 11.8s
motor atmosfericky plneny primy vstrik 5.2L V10 40ventilu
max. vykon 420kW/560k pri 8500ot/min
max.kroutici moment 540Nm pri 6500ot/min.
hmotnost: 1500kg
prevodovka robotizovana E-Gear 6 speed (100ms pro prerazeni)
kola 19 palcu (vpredu 235/35, vzadu 295/30)
zde je par fotek meho zihadla:
nevim, jestli mi nebudete nadavat, ale chtel jsem si splnit klukovsky sen a koupit opravdovy supersport. Narazilo to na drobny problem: penize. 100 000EURo na jete Lambo jsem jaksi proste nemel.
Premyslel jsem tedy, jak tento blby problem obejit a hledal na netu nejake levne, nekompletni, treba i po nehode nebo rozkradene auto. No a velmi dlouho se mi stesti vyhybalo, az jsem ho v zari tohoto roku prece jenom nasel.
A nasadil jsem latku opravdu vysoko: bylo to rovnou Lamborghini Gallardo LP560-4, rv.10/2008 po faceliftu, uz novejsi model s motorem 5.2 V10, 4x4 a 560 koni.
Auto bylo sice po mensi nehode (fotky jsem videl),ale uz karosarsky opravene, ale zase docela nekompletni.
Mj. v nem chybi v nem spousty dilu, napr. cele brzdy (nejsou ani brzdice, ani hadicky..., topeni, klima, servorizeni, vsechny Svetla, blinkry, mlhovka...chybi i veci v interieru (napr. airbagy, pasy, casti pristrojovky), vnejsi skla zpetnych zrcatek apod. Pak chybi i neviditelne veci, treba hadice na vodu, vana v kufru, plno ruznych plastu v podbezich, kryty spodku vozu, drzak narazniku, ruzne drzacky, srouby, uchytky, predni diferak, kardan atd. atd. Proste hafo veci, i kdyz na dalku auto vypada sqele.
Motor i prevodovka E-gear je vporadku, motor lze i kratce nastartovat (ale fakt jen kratce protoze neni chladici soustava ani servorizeni a muzou se znicit obe cerpadla kapalin). Robotizovana prevodovka E-Gear mechanicky radi, rychlosti padaji, snad to nema ale spalenou spojku, to bez projeti jaksi nemam sanci poznat, ale mechanismus spojky se v pohode hybe.
Dal jsem zato 30 tisic eecek bez DPH (dovoz ze zeme EU), papiry to ma slusne, EU homologaci taky, ukazoval jsem jim to uz i na STK a prihlasit to po oprave by dle nich snad nemel byt problem.
Cenu dilu mam samozrejme spocitanou taky, ne samozrejme novych, ale z eBaye, Alegra apod. second-hand serveru na cca 12 000 ecek. Pri demontazi se samozrejme ukazalo, ze toho chybi jeste daleko vic, nez mi puvodni majitel rekl a pri koupi jsem vsechno samozrejme nemel sanci zjistit, ale ani tak si nenadavam, stale si myslim, ze jsem neprohloupil.
Praci si delam vetsinou sam, maximalne mi pomahaji rodinni prislusnici, naradi, a diagnostiku mam, garaz i zvedak taky.
Beru to jako zabavu, a hlavne technicky “chalenge” si dokazat, ze na to mam a taky i jako "investicni" auto, ktere moc neklesa na cene a melo by byt prodejne za vice, nez jsem ho koupil, takze chvili pojezdim a pak ho prodam a budu si stavet neco dalsiho. Ekonomicky to tedy neni nesmysl, takovehle Lamba se prodavaji na mobile.de za 85 az 95 000EURo a tolik me to stat ani zdaleka nebude. Nepocitam to prodat tak vysoko, protoze bylo bourane, ale i tak, kdyz bude vypadat hezky...ma najeto asi 20 000km.
Koupil jsem Lambo napr. i proto, ze patri automobilce Audi a spousta dilu je "genuine" VW/Audi), coz stavbu a kompletaci vyrazne zlevnuje, nez treba znacky jako Aston Martin, Ferrari apod. Kde kazdy dil je original a velmi drahy.
Ted auto uz asi 2 mesice skladam, objednavam dily doslova po celem svete (ted mi prisel kousek palubovky s tlacitkem zpatecky R z Noveho Zelandu a pocitam na nem delat jeste tak 2 mesice, nez vyjedu. Z velkych veci uz mam skoro vse, tedy krome brzd, pak mi chybi treba jeste PP svetlomet (ostatni lighting uz mam i za slusne ceny), drzaky predniho diferencialu (predni diff uz mam), nejake hadice na vodu a hydrauliku serva, jednotka klimatizace (starou mam, ale ma rozbitou klapu) a nejake drobnosti. Treba Lifting (zdvihaci hydraulicke zarizeni jsem uplne zavrhl, jê prilis drahe a celkem k nicemu. U Lamba slouzi ke zvednuti predni osy a prejezdy retarderu. Hold budu muset davat bacha a vybirat si cesty jen z malymi, nebo to zvednou nejak jinak.
Par technickych udaju:
typ: LP560-4
pohon 4x4
max.speed 325km/h
zrychleni z 0 na 100km/h: 3.6s a 0 az 200km/h: 11.8s
motor atmosfericky plneny primy vstrik 5.2L V10 40ventilu
max. vykon 420kW/560k pri 8500ot/min
max.kroutici moment 540Nm pri 6500ot/min.
hmotnost: 1500kg
prevodovka robotizovana E-Gear 6 speed (100ms pro prerazeni)
kola 19 palcu (vpredu 235/35, vzadu 295/30)
zde je par fotek meho zihadla: