Dobrý den , mám fiat chinquecento 0.9 r.v. 96. Dostal jsem ho nedávno od tety k osmnáctým narozeninám hned po tom co jsem udělal řidičák. Ze začátku jezdilo celkem v klidu , ale poslední dobou se mi nějak ztrácí výkon + mi mizí chladící kapalina a olej z výfuku mi jde bílej kouř a do nádobky s chladící kapalinou se mi dostává olej. Teplota auta za jízdy je na +- 100 stupních a když vyřadím třeba z kopce tak mi stoupne na 120 stupňů a chladič se mi nezapíná... + Mi auto topí pouze pokud ho držím v otáčkách jakmile mám neutrál tak fouká studený vzduch...
Něco málo jsem hledal na internetu a mám podezření na prasklou hlavu , ale jelikož se v tom nevyznám tak bych byl rád kdyby mi k tomu řeklo někdo něco více popřípadě jestli s tím nemá někdo větší zkušenosti A pokud by mi někdo napsal předběžnou cenu za opravu byl bych vděčný Děkuji
Fiat chinquecento - Prasklá hlava?
Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?
Jestli hlava, tak bude mozna levnejsi koupit celej motor, pripadne druhy auto. Nevim jak u toho pidi moturku, ale pocital bych tak do 10tis urcite, s tim, ze se bude muset vymenit vic veci
Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?
Cinquicento je přece jen už staré auto, klidně to nemusí být hlava, ale jen těsnění pod hlavou, což se stává a obvykle bych to na to viděl spíš, než prasklou hlavu u benzinového motoru.
Pokud by ses rozhodl k opravě, tak za sebe bych asi nejdřív doporučil shodit hlavu a kouknout, jak vypadá těsnění. Teď ale jde o další věc, jestli jsi to auto tímhle neuvařil, což by byl velký problém, to je pak na srovnání zkroucené hlavy a její natlakování, jestli fakt není prasklá. A modlit se, aby nebyl i blok. A to se nevyplatí ani jedno. Pokud by to bylo jen o těsnění, tak to se dá koupit v kelly od 350 Kč do 1500 Kč (což jinde bys našel nejspíš levněji, beru tu nejrozšířenější alternativu) + k tomu práce, ale ostatní se nevyplatí ani náhodou.
Každopádně bych se asi trochu bránil shánění jiného motoru, pokud bych ho neslyšel/neviděl běžet. Mohou tam být jiné a horší závady a pokud už byl z auta vyndán, tak bez rozborky to nepoznáš.
Pak jako nejrozumnější možnost také vidím to, odevzdat auto rzi a hutím a sehnat nějaké jiné. Význam si tohle nechávat by mělo v případě, kdybys pro něj měl extra citovou vazbu a vložil do toho svou práci (třeba v rámci cesty do hlubin študákovy duše), ale dávat to do servisu by byl asi nesmysl.
Pokud by ses rozhodl k opravě, tak za sebe bych asi nejdřív doporučil shodit hlavu a kouknout, jak vypadá těsnění. Teď ale jde o další věc, jestli jsi to auto tímhle neuvařil, což by byl velký problém, to je pak na srovnání zkroucené hlavy a její natlakování, jestli fakt není prasklá. A modlit se, aby nebyl i blok. A to se nevyplatí ani jedno. Pokud by to bylo jen o těsnění, tak to se dá koupit v kelly od 350 Kč do 1500 Kč (což jinde bys našel nejspíš levněji, beru tu nejrozšířenější alternativu) + k tomu práce, ale ostatní se nevyplatí ani náhodou.
Každopádně bych se asi trochu bránil shánění jiného motoru, pokud bych ho neslyšel/neviděl běžet. Mohou tam být jiné a horší závady a pokud už byl z auta vyndán, tak bez rozborky to nepoznáš.
Pak jako nejrozumnější možnost také vidím to, odevzdat auto rzi a hutím a sehnat nějaké jiné. Význam si tohle nechávat by mělo v případě, kdybys pro něj měl extra citovou vazbu a vložil do toho svou práci (třeba v rámci cesty do hlubin študákovy duše), ale dávat to do servisu by byl asi nesmysl.
Citroën XM 99' Berline Exclusive 2,1TD 12V "Silver Shadow"
Citroën XM 95' Berline Exclusive 3.0V6 12V "Deep Blue"
Citroën C5 01' Berline Plus 2.0HDi "Pracant"
Citroën GS 72' Berline Confort 1.0 "Pekáč"
Citroën XM 95' Berline Exclusive 3.0V6 12V "Deep Blue"
Citroën C5 01' Berline Plus 2.0HDi "Pracant"
Citroën GS 72' Berline Confort 1.0 "Pekáč"
Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?
Pánové zbláznili jste se? Dvacet let starej fiat uservisujete zadarmo.
První věc, odkud jsi?
To co popisuješ jsou klasické projevy foukého těsnění pod hlavou. Ten motor je naprosto jednoduchy, pokud se podivas na bazos tak verim, ze najdes cele motory kolem 3tis. kdyz budes cekat tak i mene (vzhledme k cene zeleza).
Pokud chces neco delat tak si kup golu za tisicovku, sundej hlavu (jestli umis vymenit zarovku tak to tady zvladnes taky) odvez ji do nejblizsi opravny kde ji nech srovnat a otlakovat a budes vedet co dal.
Rho bere za rovnani 350, tlakovani 250. Nove tesneni koupíš do pětistovky jak nic. Ještě bych vyměnil gufera na dříky ventilu, víc nemá cenu u takového auta řešit.
Hlava se rovna vzdycky po kazdem sundani, u malych motoru to plati dvojnásob. Blok se zkrouti tezko, srovnat se da, ale potom uz je potreba resit kompresni pomer nebo si nechat vyrobit silnejsi tesneni.
První věc, odkud jsi?
To co popisuješ jsou klasické projevy foukého těsnění pod hlavou. Ten motor je naprosto jednoduchy, pokud se podivas na bazos tak verim, ze najdes cele motory kolem 3tis. kdyz budes cekat tak i mene (vzhledme k cene zeleza).
Pokud chces neco delat tak si kup golu za tisicovku, sundej hlavu (jestli umis vymenit zarovku tak to tady zvladnes taky) odvez ji do nejblizsi opravny kde ji nech srovnat a otlakovat a budes vedet co dal.
Rho bere za rovnani 350, tlakovani 250. Nove tesneni koupíš do pětistovky jak nic. Ještě bych vyměnil gufera na dříky ventilu, víc nemá cenu u takového auta řešit.
Hlava se rovna vzdycky po kazdem sundani, u malych motoru to plati dvojnásob. Blok se zkrouti tezko, srovnat se da, ale potom uz je potreba resit kompresni pomer nebo si nechat vyrobit silnejsi tesneni.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?
Jsem z karviné( +- 30 km od ostravy u polských hranic) . Vyměnit bych to snad i zvládl ... Nějakou tu zručnost snad mám Těsnění jsem už našel na netu za asi 300,- takže to by problém nebyl, jen zjistit kde mi tu hlavu srovnají. Nebyl jsem si právě jistý, jestli je to těsnění nebo celá hlava, protože co jsem četl, tak když je prasklé těsnění tak přibývá olej, což se mi neděje... Naopak mi olej mizí a je rozlitý po celém motoru. Každopádně děkuji, snad to zvládnu ...
Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?
Rho.cz ti hlavu srovna defacto na pockani
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?
Upresnim, ze rho je renovace hlav ostrava, takze z karvine to mas kousek. Jsou kousek od mercedesu, odbocuje se tam u impexty a pak se musis krapet vratit do te ctvrti. Lepsi je se podivat na mapy, z venku to vypada jako obycejna garaz. A jak rika Dallen delaj to za par stovek.. Podival bych se jak moc to je zakarbonovane a pokud ne moc, tak bych se vykaslal aji na ty gufera ventilu a vymenil jen gufera vacky a hotovo..
Re: Fiat chinquecento - Prasklá hlava?
Gufera vacek muzou chcat jak chcou, maximalne je zechcany motor, ale kdyz netesni gufera ventilu tak jde olej do spalovaku a to je problem.
Navicu na 8V hlavu budou stat vsehovsudy max 150kč.
Navicu na 8V hlavu budou stat vsehovsudy max 150kč.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko