štartuje za vlhka a ďažda

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.
Odpovědět
vladot
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pát 05 pro 17:09

štartuje za vlhka a ďažda

Příspěvek od vladot »

Ahojte,
prihlásil som sa na toto fórum s nádejou, že mi niekto poradí v mojom probléme #-o
Na manželkinom aute Fiat Panda 1.2 (2006) pozorujem posledné 3 mesiace problém so štartovaním. Bezproblémové štartovanie je práve v opačnom prípade ako u väčšiny ľudí. Tzn., keď je vlhko a dážď. Keď je sucho a teplo, tak štartuje s problémami. Niekoľko sekúnd motor ,,naťahuje" a potom naskočí. Keď je vlhko alebo prší, tak naskočí za sekundu.
V čom môže byť tento problém?

ďakujem za rady
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16800
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: štartuje za vlhka a ďažda

Příspěvek od pavproch »

sice máme doma to samé (Pindica II.gen, 1.2i, MY2006), ale klep, klep, klep na dřwo, startuje dycky stejně dobře... takže neporadím... doporučuju ale se spíš zeptat na fiat foru

EDIT: kolik to má nalítáno? my máme 85tis km
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
vladot
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: pát 05 pro 17:09

Re: štartuje za vlhka a ďažda

Příspěvek od vladot »

Na fiat fóre som tiež, ale zatiaľ som som sa nedozvedel v čom by to mohlo byť.
Auto má najazdené takmer 50000 km. Inak veľká spokojnosť s autíčkom, ale toto by som chcel vyriešiť.
hyundaiclub
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: stř 19 čer 22:00

Re: štartuje za vlhka a ďažda

Příspěvek od hyundaiclub »

pavproch píše:sice máme doma to samé (Pindica II.gen, 1.2i, MY2006), ale klep, klep, klep na dřwo, startuje dycky stejně dobře... takže neporadím... doporučuju ale se spíš zeptat na fiat foru

EDIT: kolik to má nalítáno? my máme 85tis km
Odkaz opraven, starý nejde.
Duke_Luke
Pan Řidič
Příspěvky: 283
Registrován: pon 19 srp 11:15

Re: štartuje za vlhka a ďažda

Příspěvek od Duke_Luke »

tak najlepsie je diagnostika a servis a hladanie...ale moj vystrel naslepo, ze niekde je problem s elektrikou, staci len zle ukostrenie motora, resp. startera. Ked je vlhko a mokro ,tak to cez vodu uzemni a startne hned. Pri suchu je velky odpor kvoli zlemu ukostreniu
honziss
Letec
Příspěvky: 3576
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: štartuje za vlhka a ďažda

Příspěvek od honziss »

Stejny jsem to mel u Focusu MKI 2.0i. za studena, v nejhlubsim mrazu, po dlouhym stani, proste kdyz motor mel urcity vyssi treci odpor, startoval za zlomek vteriny. Prohraty po jizde az na 2 otoceni klickem, na prvni nikdy.

Rozebrali a vyzkouseli jsme vsechno a nic.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 487
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: štartuje za vlhka a ďažda

Příspěvek od PepaSFI »

něco má nestandardní hodnoty ale málo na to aby to ukázalo chybu. Běžná diagnostika to asi neukáže. To by musel být někdo kdo umí číst a správně vyhodnotit přímo ůdaje z čidel, vědět co se kde má naměřit. A to není jen tak. Takže hezky postaru, začal bych svíčkama a vzduchovým filtrem. Není to tam náhodou ještě od výroby? A pak klasika starých aut, konektory. Čistič na kontakty, opakuju ČISTIČ, ne nějaké mastné WD40, vytahat všecky konektory co kolem motoru najdeš, prostříknout a vrátit zpátky. Prohlídnout celý sací trakt, airbox, všecky ty hadičky, těsnění, jestli není něco uvolněné co by přisávalo falešný vzduch. Prohlídnout škrtící klapku jestli není zanesená mastnou špínou z odvětrání motoru.
frittatamiss
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: stř 09 srp 03:45

Re: štartuje za vlhka a ďažda

Příspěvek od frittatamiss »

To samé se mi stalo v mrazu, v největším mrazu, po chvíli sezení na místě, zrovna když měl motor určitý větší třecí odpor. Stalo se to u Focusu MKI 2.0i. Na autě je najeto téměř 50 000 kilometrůgeometry dash lite. S autíčkem jsem jinak celkem spokojený, ale rád bych tento problém vyřešil. Na suchu dochází k velkému tření kvůli nedostatečnému uzemnění.
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k
Odpovědět