Fiat a vše kolem nich

Alfa Romeo, Ferrari, Fiat, Maserati ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
bloody cardinal
Mistr volantu
Příspěvky: 623
Registrován: ned 30 říj 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od bloody cardinal »

Na konci mého testu svítila na palubním počítači průměrná spotřeba 15.8l. Sice jsem nejel pomalu, ale dalo by se jet i mnohem, mnohem rychleji. Nepodíval jsem se nad limity a většinu času jsem jel velmi klidně. Vlastně jen jednou jsem na chvíli seznámil plyn s podlahou. Bylo to ale s robotizovaným manuálem, ne s obyč manuální převodovkou.
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz

WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
ratus ratus
Pan Řidič
Příspěvky: 343
Registrován: pát 06 led 22:04

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od ratus ratus »

Může za to robot Manuál =))
Uživatel neexistuje :-)
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od beaumont »

ratus ratus píše:Dá se tím vůbec poklidně přesouvat po městě??? :D
Ale jasně že dá.
Celá věc s TwinAirem je o tom, že způsob podání výkonu a taky zvuk je trochu nezvyklý, chce to se s tím naučit jezdit, stejně jako třeba při přesednutí z benzínu do dieselu nebo naopak.
Ano, pro zrychlení je potřeba podřadit a držet otáčky nad 2500, ještě lépe nad 3000 otáček. Pak to ovšem zrychluje velmi velmi svižně a taky v tomhle pásmu v podstatě zmizí vibrace.
V nižších otáčkách (tj. pod 2500) je dvouválcová koncepce cítit a slyšet, na druhou stranu tam zase ten motor má minimální spotřebu, jak dokazují normované hodnoty.
Čili řidič musí vědět co chce a podle toho s motorem zacházet. Je to vlastně zvýraznění turbo-koncepce staré školy: buď s otáčkami "dole" bez turba a za levno, nebo "nahoře" s velmi dobrou dynamikou a holt i vyšší spotřebou.
Mimochodem, ten zvuk a charakter TwinAiru mi perfektně pasuje k F500 a možná i nové Pandě, tam ten motor připomíná časy staré pětistovky, ovšem s dynamikou, jakou tehdy měly tak dvoulitry a se spotřebou tehdejších motorek. ;)
Naopak do většího auta jako Punto nebo dokonce MiTo a / nebo s perspektivou delších dálničních cest bych si TwinAir nevybral.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
Dix
Letec
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 17 úno 09:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Dix »

Za leden prodáno 14 Freemontů.
Bez bodů
ratus ratus
Pan Řidič
Příspěvky: 343
Registrován: pát 06 led 22:04

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od ratus ratus »

Dobře s 0,9 se jezdit dá. Ovšem za kolik?
Uživatel neexistuje :-)
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... power_e=65

Tady lze dohledat jak s tím jezdí soudní řidiči, kteří pravděpodobně využívají vůz normálním způsobem. Motorističtí novináři toho evidentně schopni nejsou.

Já bych si vůz s tímto motorem nekoupil, protože s takovou spotřebou lze jezdit s naprosto bezproblémovým atmosférickým levným a spolehlivým motorem. Koneckonců, stoletý Fire 44kW žere úplně stejně jako tento zázrak a je výrobně i údržbou za pár babek. Yaris 51kW je o půlitr úspornější, bez turba, bez rámusu, bez toho šíleného hydraulického rozvodu.

Předpisy EU jsou na hlavu, ale není kvůli tomu potřeba psát do testů blbosti.
ratus ratus
Pan Řidič
Příspěvky: 343
Registrován: pát 06 led 22:04

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od ratus ratus »

Přesně tak
Uživatel neexistuje :-)
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od beaumont »

Honza42 píše:Já bych si vůz s tímto motorem nekoupil, protože s takovou spotřebou lze jezdit s naprosto bezproblémovým atmosférickým levným a spolehlivým motorem. Koneckonců, stoletý Fire 44kW žere úplně stejně jako tento zázrak a je výrobně i údržbou za pár babek. (...)
Obojí je pravda, ale nezapomínej že TwinAir s turbem je dynamicky VÝRAZNĚ výš než jakákoliv 1.2 atmo co znám (ne jen Fiat). Subjektivně mají výkony TwinAir velmi blízko k 1.4 16V (100 koní).
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

To je právě ono. Pro úspornou jízdu není možné toho výkonu využít, stejně s tím musíš jezdit jako s 44kW.
Při vužití výkonu to žere jako prokopnutý. Takže to je pro řidiče, co se plouží a plouží a jednou za hodně dlouhý čas si to prošlápnou na podlahu aby si mohli říct, mám to ale káru. A pak zase opatrně, opatrně....
Jinak třeba Yaris 64kW je na tom pořád se spotřebou podobně a opět - jednoduchý, spolehlivý, tichý.

Jako konstruktér, když se na ten fiaťáckej motor podívám, tak se hned začnu bát. Takových součástek, blbůstek, snímačů.... navíc. Chci to vidět po 200.000km.
ratus ratus
Pan Řidič
Příspěvky: 343
Registrován: pát 06 led 22:04

Re: Fiat a vše kolem nich

Příspěvek od ratus ratus »

200000 ve zdraví nedožije
Uživatel neexistuje :-)
Odpovědět