Fiat a vše kolem nich
- bloody cardinal
- Mistr volantu
- Příspěvky: 623
- Registrován: ned 30 říj 14:33
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat a vše kolem nich
Na konci mého testu svítila na palubním počítači průměrná spotřeba 15.8l. Sice jsem nejel pomalu, ale dalo by se jet i mnohem, mnohem rychleji. Nepodíval jsem se nad limity a většinu času jsem jel velmi klidně. Vlastně jen jednou jsem na chvíli seznámil plyn s podlahou. Bylo to ale s robotizovaným manuálem, ne s obyč manuální převodovkou.
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 343
- Registrován: pát 06 led 22:04
Re: Fiat a vše kolem nich
Ale jasně že dá.ratus ratus píše:Dá se tím vůbec poklidně přesouvat po městě???
Celá věc s TwinAirem je o tom, že způsob podání výkonu a taky zvuk je trochu nezvyklý, chce to se s tím naučit jezdit, stejně jako třeba při přesednutí z benzínu do dieselu nebo naopak.
Ano, pro zrychlení je potřeba podřadit a držet otáčky nad 2500, ještě lépe nad 3000 otáček. Pak to ovšem zrychluje velmi velmi svižně a taky v tomhle pásmu v podstatě zmizí vibrace.
V nižších otáčkách (tj. pod 2500) je dvouválcová koncepce cítit a slyšet, na druhou stranu tam zase ten motor má minimální spotřebu, jak dokazují normované hodnoty.
Čili řidič musí vědět co chce a podle toho s motorem zacházet. Je to vlastně zvýraznění turbo-koncepce staré školy: buď s otáčkami "dole" bez turba a za levno, nebo "nahoře" s velmi dobrou dynamikou a holt i vyšší spotřebou.
Mimochodem, ten zvuk a charakter TwinAiru mi perfektně pasuje k F500 a možná i nové Pandě, tam ten motor připomíná časy staré pětistovky, ovšem s dynamikou, jakou tehdy měly tak dvoulitry a se spotřebou tehdejších motorek.
Naopak do většího auta jako Punto nebo dokonce MiTo a / nebo s perspektivou delších dálničních cest bych si TwinAir nevybral.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 343
- Registrován: pát 06 led 22:04
Re: Fiat a vše kolem nich
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... power_e=65
Tady lze dohledat jak s tím jezdí soudní řidiči, kteří pravděpodobně využívají vůz normálním způsobem. Motorističtí novináři toho evidentně schopni nejsou.
Já bych si vůz s tímto motorem nekoupil, protože s takovou spotřebou lze jezdit s naprosto bezproblémovým atmosférickým levným a spolehlivým motorem. Koneckonců, stoletý Fire 44kW žere úplně stejně jako tento zázrak a je výrobně i údržbou za pár babek. Yaris 51kW je o půlitr úspornější, bez turba, bez rámusu, bez toho šíleného hydraulického rozvodu.
Předpisy EU jsou na hlavu, ale není kvůli tomu potřeba psát do testů blbosti.
Tady lze dohledat jak s tím jezdí soudní řidiči, kteří pravděpodobně využívají vůz normálním způsobem. Motorističtí novináři toho evidentně schopni nejsou.
Já bych si vůz s tímto motorem nekoupil, protože s takovou spotřebou lze jezdit s naprosto bezproblémovým atmosférickým levným a spolehlivým motorem. Koneckonců, stoletý Fire 44kW žere úplně stejně jako tento zázrak a je výrobně i údržbou za pár babek. Yaris 51kW je o půlitr úspornější, bez turba, bez rámusu, bez toho šíleného hydraulického rozvodu.
Předpisy EU jsou na hlavu, ale není kvůli tomu potřeba psát do testů blbosti.
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 343
- Registrován: pát 06 led 22:04
Re: Fiat a vše kolem nich
Obojí je pravda, ale nezapomínej že TwinAir s turbem je dynamicky VÝRAZNĚ výš než jakákoliv 1.2 atmo co znám (ne jen Fiat). Subjektivně mají výkony TwinAir velmi blízko k 1.4 16V (100 koní).Honza42 píše:Já bych si vůz s tímto motorem nekoupil, protože s takovou spotřebou lze jezdit s naprosto bezproblémovým atmosférickým levným a spolehlivým motorem. Koneckonců, stoletý Fire 44kW žere úplně stejně jako tento zázrak a je výrobně i údržbou za pár babek. (...)
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Fiat a vše kolem nich
To je právě ono. Pro úspornou jízdu není možné toho výkonu využít, stejně s tím musíš jezdit jako s 44kW.
Při vužití výkonu to žere jako prokopnutý. Takže to je pro řidiče, co se plouží a plouží a jednou za hodně dlouhý čas si to prošlápnou na podlahu aby si mohli říct, mám to ale káru. A pak zase opatrně, opatrně....
Jinak třeba Yaris 64kW je na tom pořád se spotřebou podobně a opět - jednoduchý, spolehlivý, tichý.
Jako konstruktér, když se na ten fiaťáckej motor podívám, tak se hned začnu bát. Takových součástek, blbůstek, snímačů.... navíc. Chci to vidět po 200.000km.
Při vužití výkonu to žere jako prokopnutý. Takže to je pro řidiče, co se plouží a plouží a jednou za hodně dlouhý čas si to prošlápnou na podlahu aby si mohli říct, mám to ale káru. A pak zase opatrně, opatrně....
Jinak třeba Yaris 64kW je na tom pořád se spotřebou podobně a opět - jednoduchý, spolehlivý, tichý.
Jako konstruktér, když se na ten fiaťáckej motor podívám, tak se hned začnu bát. Takových součástek, blbůstek, snímačů.... navíc. Chci to vidět po 200.000km.
-
- Pan Řidič
- Příspěvky: 343
- Registrován: pát 06 led 22:04