Alfa romeo 147
Re: Alfa romeo 147
Tak to ano, píše.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ![Wink ;-)](./images/smilies/3.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/3.gif)
Re: Alfa romeo 147
Nepátral jsem. Ráno jsem prohlídl weby, už dříve zaznamenal jeho příspěvky. Bude to zkušenej člověk, žádnej blbec, žije autama. Podle toho co naznačuješ, zřejmě závodník a pravděpodobně vynikající řidič.beaumont píše:d1.8t: Víš alespoň, kdo tu píše pod nickem Integrale? Asi ne, že...
A je opravdu úsměvný, že někdo s takovým rozhledem, si najde x měsíců starej příspěvek, aby se spravedlivě rozhořčil, poplival koncern a všem vysvětlil, že Alfa je nerozbitná.
Pokud to tedy není řízená provokace vás italofilů.
![Wink ;)](./images/smilies/3.gif)
RWD
Re: Alfa romeo 147
No jo, ta reakce přišla trochu s křížkem po funuse, to je pravda...
A jinak máš docela dobrý odhad, co se Integraleho týče.
![Wink ;)](./images/smilies/3.gif)
A jinak máš docela dobrý odhad, co se Integraleho týče.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ![Wink ;-)](./images/smilies/3.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/3.gif)
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa romeo 147
S křížkem po funuse určitě, ale registroval jsem se tu asi před měsícem nově a pročítám tu různé příspěvky... a především: sbírám informace. Různí lidé mají různé zkušenosti. Zejména pak negativní zkušenosti jsou velmi poučné. Tak jsem se zeptal. Sice jsem určitě podjatý, protože jsem přesvědčen, že autor oné poznámky o "rozpadající se" AR 147 měl podle mého na mysli interiérové doplňky, nikoli auto jako takové (to je častá záměna na weboivých fórech týkajících se automobilů - kdy po hodinách marných diskusí zjistíme, že jeden hovoří o autě a druhý o plastech), ale i tak by mne důvod, proč to psal a zkušenosti, na základě jakých to psal, prostě zajímala. Koho to uráží, nechť to nečte. Díky.
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Re: Alfa romeo 147
Podle mě má auto fungovat jako celek, včetně nerozpadajícího se interiéru. Pak může bejt jízdně sebelepší, ale všelijaký vrzání a skřípání naprosto zničí výslednej dojem.
TSs
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa romeo 147
Otázka zní, zda lze tyto dvě věci zkloubit? Proč interiér Alfy vrže, když je vyroben ze stejných materiálů a ve stejné továrně, jako interiér BMW? Že by Rumuni a Poláci v Itálii neuměli připevnit ty plasty stejnou utahovačkou stejného výrobce jako Turci a Arabové v Německu? Fakt tomu věříte? Vážně takhle vidíte současný globalizovaný svět?
Nemůže to být třeba tím, že pouhým pohledem na díly podvozku a jejich uložení je i laikovi patrné, že ta Alfa má mnohem tvrdší uložení celého podvozku? Tedy prostoru pro zatlumení deformačními členy je tam mnohem méně (všimněte si, jak BMW či VW "plavou" přední kola při vytočení do rejdu na místě, zatímco kola Alfy zůstávají na stejném místě vůči karoserii). Pokud tedy nedojde k zatlumení rázů od vozovky pružnými členy podvozku (to znamená, že kola jsou v konstantní pozici vůči karoserii, což je naopak důležité z hlediska jízdních vlastností), jedinou další možností je zatlumení těchto rázů karoserií. Jenomže Alfa má dost tuhý karoserie, které také nepohltí mnoho rázů elastickou deformací a přenesou je do všech dílů dál. Včetně těch plastů, které kdybyste sundali a otočili, přečetli byste si na nich MADE IN GERMANY![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
Pokud si uděláme zkoušku této teorie, tak z hlediska jízdních vlastností jsou tím nejlepším na planetě vozy skupiny A v automobilových soutěžích. Jejich nápravy jsou uloženy zcela na tvrdo (nejsou tam už vůbec žádné pružné členy, všechno je uloženo v kulových kloubech Uniball a jediným pružným dílem jsou pružiny pérování, obvykle 2 na jedno kolo pro dosažení patřičně progresivního účinku), mají karoserii zcela zproštěnu téměř úplně všech pružných deformací poměrně složitými klecovými konstrukcemi, takže podle mé teorie by měla WRC vrzat ze všech aut nejvíc, je to tak? A skutečně - plasty ve WRC vržou v interéru ze všech aut nejvíc, ze všech aut nejvíc se do interiéru přenášejí rázy a zvuky z vozovky a v každém okamžiku má posádka naprosto přesnou představu o tom, na čem jsou momentálně kola vozu. Jsou to proto špatná auta? Bylo by k dosažení jejich účelů lepší ponorkové prostředí luxusních vozů?
Co z toho vyplývá? Že posuzovat auto jen a pouze podle toho, jaké má interiérové doplňky a jak mu vržou plasty znamená být za debila. Není důležitější, jak výrobek plní svůj účel? Pokud uděláte zkoušku aut R3, do jejichž kategorie AR 147 patří, a kde celkem úspěšně například účinkuje ve světových aut. soutěžích v rukou Martina Rady ve skupině 8 (i přes váhový handicap), tedy zcela sériových automobilů, zjistíte, že všechny "problémy", které zde zmiňují méně bystří jedinci, se u všech těchto vozů opakují. Náhoda?
Tedy pojem "auto se rozpadá" je zavádějící, protože já jsem na auta dost ras a paradoxně některé Alfy jsou jedny z mála aut, které mé dost drsné zacházení na silnicích snášejí. Sice mi to zvukově dávají dostatečně najevo, ale já to jednak ocením, protože pak vím, po čem jedu a co mohu vzápětí očekávat a druhak výsledkem je, že to auto dojede do cíle, byť s hrkáním, vrzáním a dalšími pazvuky, z nichž zase vím, v jaké kondici se které díly nacházejí, aniž bych byl konfrontován s jejich tichou dysfunkcí v nejnevhodnější okamžik.
Doporučuji ještě jeden malý testík: sjeďte si s AR 147, u níž je slyšitelné "hrkání" předních horních ramen na STK. S největší pravděpodobností s překvapením zjistíte, že ač v interiéru vozu zřetelně slyšíte poměrně intenzivní hrkání čepů, na zkušebně se žádná vůle neprojevuje! A pak si tam zajeďte s Octavií, která má po 80 000 km po Praze původní ramena, ale není tam nijak dramatická zvuková kulisa. A na zkušebně ejhle: kola nám lítají o centimetr na každou stranu! Co je lepší?
To, že u některého auta přesně slyšíte, cítíte a víte, po čem jedete, kde jsou kola a co se děje ještě vůbec nemusí znamenat, že se jedná o horší auto, než to, u něhož nevíte nic.
Z uvedeného vyplývá jedno: Alfa 147 je auto kategorie R3, je to auto určené ke sportovnímu a tudíž dost drsnému a nevybíravému zacházení a jeho hlavními benefity jsou podvozek, řízení a jízdní vlastnosti. Vyčítat takovému autu přenos zvuků a rázů od podvozku do interiéru a sáhodlouze řešit nějaké plastové interiérové doplňky mi přijde stejně nesmylné, jako vyčítat ponorce absenci stěračů. Vyčítal bych AR 147 ledacos, ale ta stále dokola omílaná písnička mne již dost točí. Nechcete-li poslouchat rázy od podvozku a potrpíte-li si na plastové doplňky a zatlumení v interiéru, PROČ SI PROBOHA KUPUJETE SPORTOVNÍ AUTO? Zvláš\ť v případě, že nepoznáte rozdíl v podvozku AR 147 a obyčejného Focuse... Každý sport je občas nepohodlný, občas působí různé obtěžující jevy. Tak to prostě je. Když mi vadí pot a hekání, nelezu do fitka. Stále znovu a znovu mne překvapuje, kolika lidem je to nepochopitelné...
Nemůže to být třeba tím, že pouhým pohledem na díly podvozku a jejich uložení je i laikovi patrné, že ta Alfa má mnohem tvrdší uložení celého podvozku? Tedy prostoru pro zatlumení deformačními členy je tam mnohem méně (všimněte si, jak BMW či VW "plavou" přední kola při vytočení do rejdu na místě, zatímco kola Alfy zůstávají na stejném místě vůči karoserii). Pokud tedy nedojde k zatlumení rázů od vozovky pružnými členy podvozku (to znamená, že kola jsou v konstantní pozici vůči karoserii, což je naopak důležité z hlediska jízdních vlastností), jedinou další možností je zatlumení těchto rázů karoserií. Jenomže Alfa má dost tuhý karoserie, které také nepohltí mnoho rázů elastickou deformací a přenesou je do všech dílů dál. Včetně těch plastů, které kdybyste sundali a otočili, přečetli byste si na nich MADE IN GERMANY
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
Pokud si uděláme zkoušku této teorie, tak z hlediska jízdních vlastností jsou tím nejlepším na planetě vozy skupiny A v automobilových soutěžích. Jejich nápravy jsou uloženy zcela na tvrdo (nejsou tam už vůbec žádné pružné členy, všechno je uloženo v kulových kloubech Uniball a jediným pružným dílem jsou pružiny pérování, obvykle 2 na jedno kolo pro dosažení patřičně progresivního účinku), mají karoserii zcela zproštěnu téměř úplně všech pružných deformací poměrně složitými klecovými konstrukcemi, takže podle mé teorie by měla WRC vrzat ze všech aut nejvíc, je to tak? A skutečně - plasty ve WRC vržou v interéru ze všech aut nejvíc, ze všech aut nejvíc se do interiéru přenášejí rázy a zvuky z vozovky a v každém okamžiku má posádka naprosto přesnou představu o tom, na čem jsou momentálně kola vozu. Jsou to proto špatná auta? Bylo by k dosažení jejich účelů lepší ponorkové prostředí luxusních vozů?
Co z toho vyplývá? Že posuzovat auto jen a pouze podle toho, jaké má interiérové doplňky a jak mu vržou plasty znamená být za debila. Není důležitější, jak výrobek plní svůj účel? Pokud uděláte zkoušku aut R3, do jejichž kategorie AR 147 patří, a kde celkem úspěšně například účinkuje ve světových aut. soutěžích v rukou Martina Rady ve skupině 8 (i přes váhový handicap), tedy zcela sériových automobilů, zjistíte, že všechny "problémy", které zde zmiňují méně bystří jedinci, se u všech těchto vozů opakují. Náhoda?
Tedy pojem "auto se rozpadá" je zavádějící, protože já jsem na auta dost ras a paradoxně některé Alfy jsou jedny z mála aut, které mé dost drsné zacházení na silnicích snášejí. Sice mi to zvukově dávají dostatečně najevo, ale já to jednak ocením, protože pak vím, po čem jedu a co mohu vzápětí očekávat a druhak výsledkem je, že to auto dojede do cíle, byť s hrkáním, vrzáním a dalšími pazvuky, z nichž zase vím, v jaké kondici se které díly nacházejí, aniž bych byl konfrontován s jejich tichou dysfunkcí v nejnevhodnější okamžik.
Doporučuji ještě jeden malý testík: sjeďte si s AR 147, u níž je slyšitelné "hrkání" předních horních ramen na STK. S největší pravděpodobností s překvapením zjistíte, že ač v interiéru vozu zřetelně slyšíte poměrně intenzivní hrkání čepů, na zkušebně se žádná vůle neprojevuje! A pak si tam zajeďte s Octavií, která má po 80 000 km po Praze původní ramena, ale není tam nijak dramatická zvuková kulisa. A na zkušebně ejhle: kola nám lítají o centimetr na každou stranu! Co je lepší?
To, že u některého auta přesně slyšíte, cítíte a víte, po čem jedete, kde jsou kola a co se děje ještě vůbec nemusí znamenat, že se jedná o horší auto, než to, u něhož nevíte nic.
Z uvedeného vyplývá jedno: Alfa 147 je auto kategorie R3, je to auto určené ke sportovnímu a tudíž dost drsnému a nevybíravému zacházení a jeho hlavními benefity jsou podvozek, řízení a jízdní vlastnosti. Vyčítat takovému autu přenos zvuků a rázů od podvozku do interiéru a sáhodlouze řešit nějaké plastové interiérové doplňky mi přijde stejně nesmylné, jako vyčítat ponorce absenci stěračů. Vyčítal bych AR 147 ledacos, ale ta stále dokola omílaná písnička mne již dost točí. Nechcete-li poslouchat rázy od podvozku a potrpíte-li si na plastové doplňky a zatlumení v interiéru, PROČ SI PROBOHA KUPUJETE SPORTOVNÍ AUTO? Zvláš\ť v případě, že nepoznáte rozdíl v podvozku AR 147 a obyčejného Focuse... Každý sport je občas nepohodlný, občas působí různé obtěžující jevy. Tak to prostě je. Když mi vadí pot a hekání, nelezu do fitka. Stále znovu a znovu mne překvapuje, kolika lidem je to nepochopitelné...
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Re: Alfa romeo 147
S tímhle souhlasím. Buď sportovní podvozek a občasný pazvuk z interiéru, nebo příjemný podvozek (na ty naše tankodromy) a pak je klid, pohoda z jízdy, ale ne zážitek.
Také mám sportovní kupé s tvrdým podvozkem a občasnými pazvuky, ale to je pro zábavu
. No a k tomu auto "pracovní" pohodlnější, bez pazvuků, ale bez zábavy ![Sad :-(](./images/smilies/2.gif)
Také mám sportovní kupé s tvrdým podvozkem a občasnými pazvuky, ale to je pro zábavu
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
![Sad :-(](./images/smilies/2.gif)
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám
. Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera
.
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
Re: Alfa romeo 147
No jo, ale co kdyz to rachoti jak pred rozpadem ale zas o tolik lip to nejede (jestli vubec)? A pro cesky rozbity silnice to plati dvojnasob..
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa romeo 147
Řešte výsledky, ne pocity. Vyzkoušejte si třeba proti Vašemu BMW 328i postavit tu AR 147. Kolik zatáček se jí to BMW mezi Řitkou a Řevnice bude držet?
Hlavní otázkou tu bude míra: o kolik bude auto rychlejší v kombinaci kolik komfortu jsme ochotní obětovat. To bude samozřejmě individuální a je pochopitelné, že někdo není za pár sekund ochoten obětovat své uši a nervy. Pak by měl ale spíš přizpůsobit výběr svým požadavkům, a ne vinit auto z toho, že se sice chová tak, jak má, ale ne tak, jak on chce, nemyslíte?
Samozřejmě pohybujeme se stále v nějaké kategorii a samozřejmě najdeme mnohem rychlejší auta o kategorii výše (i když třeba samotným podvozkem AR 147 dost atakuje i STi nebo Lancera Evo, ale samozřejmě zbytek auta jim nestačí ani omylem).
A na českých tankodromech paradoxně o to více vyniká ten podvozek, protože brzdění na zvlněné, rozbité a uskákané silnici v oblouku a ještě přes horizont ustojí právě poměrně málo aut a právě na takové podmínky je ta 147 super. To, že při tom vydává různé pazvuky neznamená, že dané děje probíhají "špatně", naopak, pokud podvozek auta nevydává v takovém případě informace o rázech a nerovnostech, znamená to, že kola "plavou" kdesi v prostoru mezi silnicí a nebem a adheze jednotlivých kol je v danou chvíli mizerná.
Hlavní problém je totiž v tomto případě domluva na tom, co je žádoucí (adheze kol, držení stopy, jízdní vlastnosti?) a nežádoucí (pazvuky, rázy, interiérové doplňky?).
Hlavní otázkou tu bude míra: o kolik bude auto rychlejší v kombinaci kolik komfortu jsme ochotní obětovat. To bude samozřejmě individuální a je pochopitelné, že někdo není za pár sekund ochoten obětovat své uši a nervy. Pak by měl ale spíš přizpůsobit výběr svým požadavkům, a ne vinit auto z toho, že se sice chová tak, jak má, ale ne tak, jak on chce, nemyslíte?
Samozřejmě pohybujeme se stále v nějaké kategorii a samozřejmě najdeme mnohem rychlejší auta o kategorii výše (i když třeba samotným podvozkem AR 147 dost atakuje i STi nebo Lancera Evo, ale samozřejmě zbytek auta jim nestačí ani omylem).
A na českých tankodromech paradoxně o to více vyniká ten podvozek, protože brzdění na zvlněné, rozbité a uskákané silnici v oblouku a ještě přes horizont ustojí právě poměrně málo aut a právě na takové podmínky je ta 147 super. To, že při tom vydává různé pazvuky neznamená, že dané děje probíhají "špatně", naopak, pokud podvozek auta nevydává v takovém případě informace o rázech a nerovnostech, znamená to, že kola "plavou" kdesi v prostoru mezi silnicí a nebem a adheze jednotlivých kol je v danou chvíli mizerná.
Hlavní problém je totiž v tomto případě domluva na tom, co je žádoucí (adheze kol, držení stopy, jízdní vlastnosti?) a nežádoucí (pazvuky, rázy, interiérové doplňky?).
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz