Dobrý den,
Vlastním Fiat punto 1.2 8V 44kW. Využívám ho skoro každý den k dojíždění do školy. S autem nikdy žádné problémy nebyly a nikde mě nenechalo... Každopádně mi teď v 6 měsíci končí TK. Byl jsem s tím na STK a neprošlo emisema... Při volnoběhu bylo v normě ale při zvýšených otáčkách se technik prý neuměl dostat pod hranici 80 (maximální je prý 50)...
Kamarád mi poradil koupit VIF (aditivum do benzínu) a pořádně to projet... Chtěl bych znát váš názor případně není zde někdo, s kým bych se uměl na případné TK domluvit? Okolí Opava/Ostrava.
Děkuji.
Fiat Punto-Neprošel emisema
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: stř 10 čer 00:03
Re: Fiat Punto-Neprošel emisema
VIF kludne dat mozes alebo tam dat cerstvy benzin (pripadne aj olej vymenit) ale hlavne ak jazdis kratke trate poriadne ho popretahuj po dialnici kludne na obmedzovaci.
C5 Tourer Excl 2.2 biturbo, BMW R1250GS HP, Honda VT750
Re: Fiat Punto-Neprošel emisema
A typické je, že se chceš "domluvit na TK" a evidentně tě nenapadlo to nechat opravit.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Fiat Punto-Neprošel emisema
VIF dát můžeš, jestli pomůže, těžko říct, já s ním mám dobré zkušenosti u zahradní techniky která trpí sezonními odstávkami. Klidně větší dávku, to neuškodí. Někdo taky radí nalít tam čtvrt nádrže ethanolu E85. Taky bych vyměnil svíčky, pokud nebyly měněné dlouho, tak to jen prospěje a u tohohle je to pár korun.
A jak už bylo řečeno, zkusit tomu zatopit, pokud to jezdí jen krátké trasy a ještě třeba opatrně, může být zasviněný katalyzátor. Rozpadlý asi není, to by nefungovalo ani na volnoběh, jen má sníženou účinnost. Takže italská údržba, výlet a prohánět to, do kopce, trojku a plyn na podlahu, bez obav, tenhle motor snese všecko. Pokud teda nemá zpráchnivělý rozvodový řemen.
A když nic nepomůže, vyměnit katalyzátor. Jenže nový je nesmysl, to je dražší jak to auto, z vrakoviště je to pokus omyl, zbývá druhovýroba. Tam u vás je firma, vlastně dokonce dvě. která dodává výfuky a katalyzátory, buď přímo montážní náhrady nebo univerzály které se musí uříznout a přivařit. Ty vyjdou vyloženě výhodně ale zas je s tím ta práce, takže podle svých možností. Kdysi jsem od nich bral kat na starou Pandu, bez problému. Před časem výfuk na pandu 4x4 a vlastně skoro nic nepasovalo, musel jsem doohýbat snad všecky závěsy, některý docela hodně. Není to hezký když se v práci pije. To abych jen nechválil.
Adresu psát nebudu abych nedělal neschválenou reklamu, však to najdeš. Gogle to vygoglí.
A jak už bylo řečeno, zkusit tomu zatopit, pokud to jezdí jen krátké trasy a ještě třeba opatrně, může být zasviněný katalyzátor. Rozpadlý asi není, to by nefungovalo ani na volnoběh, jen má sníženou účinnost. Takže italská údržba, výlet a prohánět to, do kopce, trojku a plyn na podlahu, bez obav, tenhle motor snese všecko. Pokud teda nemá zpráchnivělý rozvodový řemen.
A když nic nepomůže, vyměnit katalyzátor. Jenže nový je nesmysl, to je dražší jak to auto, z vrakoviště je to pokus omyl, zbývá druhovýroba. Tam u vás je firma, vlastně dokonce dvě. která dodává výfuky a katalyzátory, buď přímo montážní náhrady nebo univerzály které se musí uříznout a přivařit. Ty vyjdou vyloženě výhodně ale zas je s tím ta práce, takže podle svých možností. Kdysi jsem od nich bral kat na starou Pandu, bez problému. Před časem výfuk na pandu 4x4 a vlastně skoro nic nepasovalo, musel jsem doohýbat snad všecky závěsy, některý docela hodně. Není to hezký když se v práci pije. To abych jen nechválil.
Adresu psát nebudu abych nedělal neschválenou reklamu, však to najdeš. Gogle to vygoglí.
Re: Fiat Punto-Neprošel emisema
80 čeho? Co kdybys sem dal ten záznam z Emisí at se podíváme "jaké" emise. To klidně můžet být jen blbej senzor kyslíku za pár korun.
Re: Fiat Punto-Neprošel emisema
zřejmě jde o obsah CO v desetinách procent. Limit se asi liší podle motoru, záleží na roku a provedení, například stejný motor se v Pandě vyskytuje jako euro 3 i euro 4 a mám pocit že v tom mají na STK bordel. Teď se dívám do svých papírů a mám tam jiné limity v roce 2019 a jiné v roce 2017.
Ta sonda by to mohla taky dělat, řídící jednotka to nepozná, nehlásí chybu pokud to není úplně mrtvý a laik na tom taky nic nezjistí, leda že mu podezřele stoupne spotřeba.
Ta sonda by to mohla taky dělat, řídící jednotka to nepozná, nehlásí chybu pokud to není úplně mrtvý a laik na tom taky nic nezjistí, leda že mu podezřele stoupne spotřeba.