Ahojte,
Prosím o radu. Ide o e90, manuál.
Príznaky problému: pri zaradení 1 a 2 je cítiť po pustení spojky v zábere take mierne sekanie, ako keby sa chvíľu(pol sekundy) nechcela dana rýchlosť chytiť. Toto sa však deje jedine, ak sa s autom ide dlhsie a zohreje sa. Po studenom štarte funguje preraďovanie úplne krásne. Už keď to začne sekať, dá sa to obísť tým, že pridám neprirodzene veľa plynu.Takisto občasne nejde zaradiť 1-tka. Po opätovnom pustení a zosliapnuti spojky už ide v pohode. Takisto je po jazde cítiť “spojkovy smrad”, väčšinou jemne.
Mne to vychádza na starý olej v prevodovke, ktorý stratil svoje vlastnosti, hlavne viskozitu a preto má problem až keď sa auto zahreje. Chystám sa preto vymeniť prevodovky olej a verím že to pomôže.
Nejaké iné eventuálne nápady? Pýtam sa preto, či máte podobný názor, alebo bude lepšie rozobrat rovno celu spojku.
Ďakujem
BMW e90, sekanie po zaradení 1 a 2
Re: BMW e90, sekanie po zaradení 1 a 2
Otazka, ci tam uz nahodou nemas nejaku tuning spojku ,alebo nieco ine ako OEM. 1tka a spiatocka nema synchrony, ak teda spojka poriadne nerozpoji, tak vtedy moze dochadzat k prenasaniu momentu a nemas prevodovku v klude a preto nevies zaradit 1. Myslim,ze to olejom nevyriesis, ale je to dobra prevencia, tak by som to urcite spravil.
Kolko to ma nabehane ? Mne odisla spojka pri 180t km na e93. Je potrebne aj skusit, ci nesmyka spojka - napr ist niekde do kopca 80kmh na 5ke - mat menej otacok a vyssiu zataz a dat podlahu a pozerat, ci nezacne skakat rucicka otackomera hore dole ze presmykuje a chyta sa.
Mne nieco take podobne robilo ,ale na tuning custom spojke, zly dizajn, vyrobca mi dodal inu a uz nemam problem.
taktiez moze byt problem v hlavnom,alebo pomocnom spojkovom valci.
Ak to robi za tepla, moze by aj opotrebena a prehriata spojkova lamela. Urcite to nebude len olej v prevodovke
Kolko to ma nabehane ? Mne odisla spojka pri 180t km na e93. Je potrebne aj skusit, ci nesmyka spojka - napr ist niekde do kopca 80kmh na 5ke - mat menej otacok a vyssiu zataz a dat podlahu a pozerat, ci nezacne skakat rucicka otackomera hore dole ze presmykuje a chyta sa.
Mne nieco take podobne robilo ,ale na tuning custom spojke, zly dizajn, vyrobca mi dodal inu a uz nemam problem.
taktiez moze byt problem v hlavnom,alebo pomocnom spojkovom valci.
Ak to robi za tepla, moze by aj opotrebena a prehriata spojkova lamela. Urcite to nebude len olej v prevodovke