BMW e90, sekanie po zaradení 1 a 2
Napsal: úte 03 kvě 19:06
Ahojte,
Prosím o radu. Ide o e90, manuál.
Príznaky problému: pri zaradení 1 a 2 je cítiť po pustení spojky v zábere take mierne sekanie, ako keby sa chvíľu(pol sekundy) nechcela dana rýchlosť chytiť. Toto sa však deje jedine, ak sa s autom ide dlhsie a zohreje sa. Po studenom štarte funguje preraďovanie úplne krásne. Už keď to začne sekať, dá sa to obísť tým, že pridám neprirodzene veľa plynu.Takisto občasne nejde zaradiť 1-tka. Po opätovnom pustení a zosliapnuti spojky už ide v pohode. Takisto je po jazde cítiť “spojkovy smrad”, väčšinou jemne.
Mne to vychádza na starý olej v prevodovke, ktorý stratil svoje vlastnosti, hlavne viskozitu a preto má problem až keď sa auto zahreje. Chystám sa preto vymeniť prevodovky olej a verím že to pomôže.
Nejaké iné eventuálne nápady? Pýtam sa preto, či máte podobný názor, alebo bude lepšie rozobrat rovno celu spojku.
Ďakujem
Prosím o radu. Ide o e90, manuál.
Príznaky problému: pri zaradení 1 a 2 je cítiť po pustení spojky v zábere take mierne sekanie, ako keby sa chvíľu(pol sekundy) nechcela dana rýchlosť chytiť. Toto sa však deje jedine, ak sa s autom ide dlhsie a zohreje sa. Po studenom štarte funguje preraďovanie úplne krásne. Už keď to začne sekať, dá sa to obísť tým, že pridám neprirodzene veľa plynu.Takisto občasne nejde zaradiť 1-tka. Po opätovnom pustení a zosliapnuti spojky už ide v pohode. Takisto je po jazde cítiť “spojkovy smrad”, väčšinou jemne.
Mne to vychádza na starý olej v prevodovke, ktorý stratil svoje vlastnosti, hlavne viskozitu a preto má problem až keď sa auto zahreje. Chystám sa preto vymeniť prevodovky olej a verím že to pomôže.
Nejaké iné eventuálne nápady? Pýtam sa preto, či máte podobný názor, alebo bude lepšie rozobrat rovno celu spojku.
Ďakujem