Zdravím,
Dostal jsem nabídku na koupi VW Golf IV 1.9TDi 66kW s chipem na 85kW a nájezdem 350kkm. Rozvody prý dělány před 5000km. Cena je 20 000, auto na pohled vypadá dobře, ale nevím, jestli se vyplatí brát s tímto nájezdem. Chci to jako první auto a nechci řešit opravy nad nutné minimum.
Díky
Golf IV 1.9TDi - 350kkm nájezd
Re: Golf IV 1.9TDi - 350kkm nájezd
Opravám se nevyhneš tak jako tak. I kdyby to prodával kámaz a nechtěl tě odrbat, tak to auto je 20let starý, 350kkm na krku.. To může být buď všechno nebo nic. Jak do melounu, taky nevidíš. Výhoda - stejný podvozek jako jedničková ovce, dílů všude nespočet, 66kW rotačka jezdí snad i na mazut.
Re: Golf IV 1.9TDi - 350kkm nájezd
Tak pokud na pohled vypada dobre - tzn neni tedy uplne shnile.
Kouknul bych na spojku, dvojhmotu a jestli jde normalne radit.
A jinak bych to asi neresil, koupil a jezdil. Mozna jeste kouknout do kdy to ma technickou.
Auto si rok/dva nechas a posles do srotu nebo jinemu kamosovi
Kouknul bych na spojku, dvojhmotu a jestli jde normalne radit.
A jinak bych to asi neresil, koupil a jezdil. Mozna jeste kouknout do kdy to ma technickou.
Auto si rok/dva nechas a posles do srotu nebo jinemu kamosovi
Re: Golf IV 1.9TDi - 350kkm nájezd
Jednickova ovce s kodem motoru AGR pri 66kw nemela dvouhmotu, ani turbo s variabilem.
Je mozne, ze Golfik je na tom stejne. Je treba googlit konkretni typ motoru.
Pokud ma auto platnou stk dlouho, je to vyhoda. Jinak napriklad svepomoci lze udelat skoro ompletni go podvozku (nepocitam predni tlumice a predni a zadni pruziny) ve stredni kvalite dilu za 10K, pokud teda neni vzadu bubnova brzda a navic kompletne ko. Pokud jsou vzadu kotouce, tak si troufam tipnout,ze jsou oba rezave a trmeny zatvrdle. Okud to ma fungovat, nerepasovat. Rovnou menit. Klidne za nejlevnejsi dostupny kus, ale vymenit.
Olej s proplachem motoru a vsechny filtry dejme tomu do 2000kc v pohode. Zkontroluj jestli stahujou vsechny okna a zamykaji vsechny dvere. Nefunkcni klima je spis kolorit.
Je mozne, ze Golfik je na tom stejne. Je treba googlit konkretni typ motoru.
Pokud ma auto platnou stk dlouho, je to vyhoda. Jinak napriklad svepomoci lze udelat skoro ompletni go podvozku (nepocitam predni tlumice a predni a zadni pruziny) ve stredni kvalite dilu za 10K, pokud teda neni vzadu bubnova brzda a navic kompletne ko. Pokud jsou vzadu kotouce, tak si troufam tipnout,ze jsou oba rezave a trmeny zatvrdle. Okud to ma fungovat, nerepasovat. Rovnou menit. Klidne za nejlevnejsi dostupny kus, ale vymenit.
Olej s proplachem motoru a vsechny filtry dejme tomu do 2000kc v pohode. Zkontroluj jestli stahujou vsechny okna a zamykaji vsechny dvere. Nefunkcni klima je spis kolorit.
Re: Golf IV 1.9TDi - 350kkm nájezd
kilometry vůbec o ničem nevypovídají, vem to k nějakýmu servisákovi poblíž ať se na to podívá, jednak podle zvuku tak podle stavu podvozku, natočí diagnostiku apod. a on ti řekne víc. Vždycky když kupuju auto mam ještě bokem 20 000 na prvotní opravy, vždycky to nakonec během roka stejně za ně dáš, než vychytáš mouchy. Smradlavek je po bazarech milion, tady máš alespoň z části nějakou historii jak se k tomu kdo choval, a můžeš dle toho posoudit sám. Ono 10letý auto nebo 20letý ... to je fuk, většina dílů je spotřebák. Stále dokola - destičky,filtry,kotouče,tlumiče,čepy,kosti,díly vejfuku ...
Já koupil fabii SDI - 320 000 a nakonec s ní jezdim asi úplně ze všech aut nejvíc.
Já koupil fabii SDI - 320 000 a nakonec s ní jezdim asi úplně ze všech aut nejvíc.
Re: Golf IV 1.9TDi - 350kkm nájezd
Stará rotačka natočí 700 tisíc bez problémov keď sa o to človek stará. Takže v prvom rade poriadna kontrola niekým kto sa vyzná. A potom mať pripravené nejaké peniaze navyše a nie, že prvá výplata tak šup kúpiť auto.
Re: Golf IV 1.9TDi - 350kkm nájezd
Mám ten motor v A3 v 81 kW, koupil jsem se 300kkm, kdoví o kolik bylo stočené, teď má 400 kkm.
Výhoda je že jakýkoliv problém je řešitelný a díly snadno dostupné v milionu variant, nevýhoda že po 20+ letech na tom autu zákonitě sem tam něco odejde.
U mě naposledy jedna z podtlakových hadic regulace turba, ty bych doporučil povyměňovat preventivně.
Problém nebyl patrný dokud se úplně neprorvala a turbo přestalo úplně tlakovat. Po opravě jede jako nikdy předtím a hlavně od volnoběhu do 2 tisíc tahá podstatně plynuleji.
Motor by podle mě najel dalších 400 tisíc bez problémů. Obecně mi přijde že čím více má najeto, tím lépe jede
Jednou jsem musel asi 20km dojet bez vodní pumpy (přišla o všechny lopatky), blikaly na mě různé kontrolky ale motor přežil bez ztráty kytičky. Oleje Ravenol rulezz.
Další asi typická závada bude přicpané topení. Když se k tomu přidá ještě třeba vadný termostat a přirozeně mizivé odpadní teplo motoru, není to pak v mrazech nic moc
Výhoda je že jakýkoliv problém je řešitelný a díly snadno dostupné v milionu variant, nevýhoda že po 20+ letech na tom autu zákonitě sem tam něco odejde.
U mě naposledy jedna z podtlakových hadic regulace turba, ty bych doporučil povyměňovat preventivně.
Problém nebyl patrný dokud se úplně neprorvala a turbo přestalo úplně tlakovat. Po opravě jede jako nikdy předtím a hlavně od volnoběhu do 2 tisíc tahá podstatně plynuleji.
Motor by podle mě najel dalších 400 tisíc bez problémů. Obecně mi přijde že čím více má najeto, tím lépe jede
Jednou jsem musel asi 20km dojet bez vodní pumpy (přišla o všechny lopatky), blikaly na mě různé kontrolky ale motor přežil bez ztráty kytičky. Oleje Ravenol rulezz.
Další asi typická závada bude přicpané topení. Když se k tomu přidá ještě třeba vadný termostat a přirozeně mizivé odpadní teplo motoru, není to pak v mrazech nic moc
《》1.5 dCi & 0.9 TCe