Včera jsem přesedlal na BMW E46 330ci z roku 2001, postupně si ho osahávám a zvykám si na zadokolku. Včera jsem jí projížděl více méně po Praze a všechno mi přišlo v pohodě. Nicméně dneska jsem najel na pražskej okruh a při jízdě nad 100 km/h začaly takový náhodný jemný síly do volantu. Přičítal jsem to starejm předním tlumičům, který už jsou na výměnu, v kombinaci s nerovným povrchem silnice, protože chvílema to bylo doleva, občas doprava, a chvílema vůbec.
Nicméně potom v jednom bodě to zatáhlo za volant doleva tak silně a dlouze, že jsem koukl do zrcátka a nechal jsem auto přejet o půl pruhu doleva, než abych to rovnal a riskoval smyk. Pak jsem stáhl půlky a jel 90 v pravym pruhu.
Původně jsem to přičítal silnýmu dešti, tak jsem to teď vzal projet ještě jednou. A prostě nad 100 km/h auto plave, a musím být pořád ve střehu a korigovat to.
Hodně mi to pokazilo dojem z "nového" auta. Nenapadá vás, čím to může být? Tohle jsou věci, které jsem zkoušel / napadly mě:
- 1) zkoušel jsem fouknutí gum. Vpředu je na obou 2.0 a vzadu 2.5, to by mělo být ok
2) přední tlumiče jsou už na výměnu. Cítím sice každý přejetý kamínek, ale může to mít i takovýhle efekt?
3) na autě jsou 17" kola Styling 68 s letním pneu Barum, které už má zrhuba 3 mm vzorek
4) poslední 2 roky nebyla dělaná geometrie, ale závažíčka na kolech jsou. Mělo by takovýhle efekt, kdyby někdo proházel kola?
5) Původní majitel říkal, že byl špatný drátek od snímače počtu otáček LP kola, že to opravoval svépomocí. Mohlo by to takhle blbnout? ASR ani ESP se ale nerozsvěcí.
6) poslední, co mě napadlo, je servo. Mohlo by se nějak "zbláznit"?
Moc díky, užívejte zbytek víkendu.
Tomáš