Stránka 1 z 5
Opel Astra K
Napsal: čtv 01 zář 11:00
od mattonecz
Zdravím.
Nenašel jsem tu žádné téma o Opelu tak vytvářím pro Astru K.
Mám Astru 1.4T 92kw.
Já a skoro všichni další majitelé v čr i po celém světě, s motorem 1.4T 92kw/110kw máme problém s motorem.
Myslím, že to 1.4T dělala i v Jčku.
Jde o to, že občas při akceleraci motor najednou přestane přidávat.
Mám plný plyn na 4ku, a najednou třeba i na až 1-2s auto přestane zrychlovat a motor se tak nějak dusí.
Dělá to i na jiný rychlosti, většinou mezi 2300-2800 rpm, minule mi to udělalo i v 3100 + se ozvalo cinknutí z motoru..
V servise o tom nic nevědí, na pondělí jsem objednán tak uvidíme.
Někdo nějaké zkušenosti?
Re: Opel Astra K
Napsal: čtv 01 zář 13:30
od k86
Já ne, mám forda
Re: Opel Astra K
Napsal: čtv 01 zář 13:53
od Kavis
řešili jsme to na Chevroletu Orlando 1,4 103kw, takže ta minulá generace. Zákazník si stěžoval, že to občas chvílema netáhne nebo při dlouhé jízdě na dálnici ztratí tah... najezdil jsem tu s tím asi 80 kilometrů okolo servisu, vedle sebe mechanika s diagnostikou, kde se díval na live data a nepřišli jsme na to. žádná závada v jednotce nebyla a nám se to neprojevilo...
Re: Opel Astra K
Napsal: čtv 01 zář 13:59
od mattonecz
to bude ono no. já nikde nenašel, že by to někdo nějak vyřešil. jeden slovák to auto kvůli tomu vrátil. jestli se na to nepřijde tak se ho asi taky pokusím vrátit
Re: Opel Astra K
Napsal: stř 26 dub 11:04
od mattonecz
Zdravím, ještě to tu oživím.
Závada je stále, momentálně mám auto v servise a rozebírají motor. Opel bude začátkem měsíce vydávat nový olej do těchto motorů a měnit servisní plán. To by snad mělo odstranit klepání, ale cukání motoru asi ne.
Našel sem 2 grafy z brzdy tohoto motoru. Má mít 125ps, ale reálně to je 130-140, to je fajn, ale koukněte na tu křivku, jak je mezi 2-4 tis. vlnitá, to je právě asi důvod toho cukání a ztrát výkonu. Co si o tom myslíte?
Re: Opel Astra K
Napsal: stř 26 dub 20:00
od Spectral
To zvlnění, co je v grafu, rozhodně neodpovídá ztrátě tahu motoru tak, jak ji popisuješ (auto přestane zrychlovat a motor se dusí). To, co je na grafu, by v reálu většina lidí ani nepoznala (drobné oscilování momentu) a ten průběh momentu/výkonu klidně bude zcela standarním projevem daného motoru.
Ta ztráta tahu motoru, pokud by se projevila zrovna v průběhu měření na brzdě, by určitě byla podstatně významnější - v grafu by byl výrazný propad.
Re: Opel Astra K
Napsal: stř 26 dub 21:23
od mattonecz
To netvrdím, že je to projev toho hlavního problému, ale není ten průběh i tak divný?
Auto běžně lehce pocukává i normálně, tak jak je vidět na grafu.
A ten velký propad při 3700 ot. má často za následek právě to udušení motoru na několik s. Zejména na 5 a 6 stupeň na dálnici.
Re: Opel Astra K
Napsal: stř 07 čer 09:20
od mattonecz
Jen kdyby to někoho zajímalo. Dostal sem nový písty/kroužky/ojnice. Motor manuálně vyčištěn od karbonu, kterýho tam bylo tuny. Dali tam nový typ oleje, a zatím se to zdá být OK. Auto jede líp a míň žere. Tankuju teď Efektu 95.
Re: Opel Astra K
Napsal: stř 07 čer 10:47
od KDB
Zajímá...kolik to vlastně mělo najeto a s jakým servisem ?
Re: Opel Astra K
Napsal: stř 07 čer 11:07
od ctrl_j
Me by spis zajimalo kde a jakym stylem je to auto jezdene + co se tam lilo za palivo a olej + jak casto menene.
Podle toho karbonu to vypada na mestske jezdeni + ostatni jizda stylem „klobouk“ + sitozni palivo a long-life olej s dlouhym intervalem.
Cimz nepopiram ze ten motor jako takovy muze mit konstrukcni problem, ale vyse uvedene by to podporilo.