Motory: Na trzích, na nichž platí emisní norma EU6, bude v modelové řadě T uvedena zcela nová generace motorů TDI s interním označením „EA288 Nutz“. Tento motor byl vyvinut speciálně s ohledem na náročné požadavky kladené na užitková vozidla. Dlouhá životnost a odolnost proto měly nejvyšší prioritu. Vpředu napříč uložené motory jsou skloněny vpřed o osm stupňů. Mají zdvihový objem 1968 cm3 a jsou připraveny ve výkonových variantách 62 kW/84 k, 75 kW/102 k, 110 kW/150 k a 150 kW/204 k. Zážehovou alternativou je rovněž čtyřválcový motor se zdvihovým objemem 2,0 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 110 kW/150 k nebo 150 kW/204 k. Nové motory napříč celou modelovou řadou ušetří litr paliva
v porovnání s předchozí generací. Všechny motory Euro 5 a Euro 6 jsou sériově vybaveny systémem stop/start. Díky tomu byla kombinovaná spotřeba paliva snížena v průměru o 15 %.
Komfort a praktičnost: Novinkou je adaptivní systém dynamické regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control) pro varianty s uzavřenou karoserií. Adaptivní tlumiče umožňují volbu tří jízdních režimů: Comfort, Normal a Sport.
V těchto případech se elektricky řízené tlumiče přizpůsobí zvolenému stylu řízení. DCC přináší další zvýšení úrovně již tak příkladných jízdních vlastností.
Sedadla v zadní části interiéru nabízejí rozmanité možnosti konfigurace. Od normálního zavazadlového prostoru až po obrovský nákladový prostor lze realizovat cokoli. Otvírání a zavírání zadního výklopného víka je nyní mimořádně snadné. Čistě manuální ovládání je možné doplnit automatickým dovíráním, které usnadňuje zavírání zadního výklopného víka a snižuje hlučnost celého procesu. Ještě snadnější ovládání umožňuje nové řešení s kompletně elektrickým ovládáním. Víko se automaticky otevře po uchopení madla a zavře se na povel zatažení za poutko nebo stisknutí tlačítka. Víko lze alternativně otevřít stisknutím tlačítka na dveřích řidiče nebo na dálkovém ovládání integrovaném do klíčku od vozidla. Zejména zavírání víka, které je v otevřené poloze přibližně dva metry nad zemí, je díky tomu výrazně snadnější.
Bezpečnost: Front Assist (na přání pro Transporter, Multivan a Caravelle; sériově pro Multivan Business) sleduje radarovým senzorem situaci před vozem a rozpoznává nebezpečně krátkou vzdálenost od vozidla vpředu a přispívá ke zkrácení brzdné dráhy. Systém v nebezpečných situacích varuje řidiče zvukovým a vizuálním signálem, jakož i mírným a krátkým brzdným impulzem. Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) používá rovněž radarový senzor, s nímž měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a relativní rychlost. Systém ACC
v kombinaci s převodovkou DSG zpomaluje vozidlo v případě potřeby až do úplného zastavení, například při popojíždění v dopravních kolonách. V závislosti na situaci zajistí ACC automatický rozjezd vozidla. Součástí systémů Front Assist a ACC je funkce nouzového brzdění City, která pomáhá řidiči při rychlosti jízdy nižší než 30km/h, čímž nabízí výrazně vyšší úroveň bezpečnosti, a to zejména v hustém městském provozu. Pokud řidič přehlédne překážku, systém automaticky aktivuje brzdy a sníží nárazovou rychlost. Transporter je sériově vybaven systémem multikolizní brzdy, který v případě nehody minimalizuje riziko následných kolizí. Dalším prvkem výbavy na přání je asistent dálkových světlometů Light Assist, který na základě dat z kamery automaticky přepíná mezi tlumenými a dálkovými světly. Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče, který se dodává sériově ve vozidlech
s multifunkčním displejem, zaznamenává odchylky od normálního způsobu řízení a doporučí řidiči přestávku k odpočinku. Na přání dodávaný palubní komunikační systém s elektronickým zesilováním hlasu usnadňuje dorozumívání mezi cestujícími v přední a zadní části vozu. Hlas řidiče je automaticky zesilován a reprodukován audiosystémem pro cestující vzadu. Všechna vozidla s pohonem všech kol 4MOTION mohou být na přání vybavena asistentem pro sjíždění strmých svahů HDA (Hill Descent Assist). Tento pomocník zaručuje bezpečné sjíždění svahů cíleným přibrzďováním jednotlivých kol a snižováním otáček motoru. Při jízdě
s přívěsem využívá elektronicky řízený systém pro stabilizaci přívěsu komponenty elektronicky řízeného stabilizačního systému, a výrazně tak zvyšuje bezpečnost jízdy. Zejména v regionech s chladným počasím a sněhovými srážkami se uplatní nové vyhřívané sklo čelního okna.
Informační a zábavní systémy: Všechny systémy jsou vybaveny funkcí handsfree Bluetooth, která je významným příspěvkem k bezpečné jízdě. Volkswagen Užitkové vozy v případě 6,33“ displeje poprvé používá senzory přiblížení. Jakmile řidič nebo spolujezdec vpředu přiblíží ruku k dotykovému displeji, systém se automaticky přepne ze zobrazovacího do zadávacího režimu. Displeje mají také funkci, která umožňuje procházet seznamy, například multimediálních souborů uložených na paměťové kartě SD, prostým pohybem prstu po displeji. V závislosti na výbavě může mít řidič k dispozici komfortní rozhraní pro mobilní telefon, které zahrnuje bezdrátové propojení s anténou vozidla pro mobilní telefony, dodatečný vstup USB a ergonomickou přihrádku pro uložení mobilního telefonu. V uplynulých letech se výrazně rozšířilo používání internetu na přenosných zařízeních, jako jsou chytré telefony a tablety. V důsledku toho vzrůstá poptávka po okamžitém přístupu
k informacím i za jízdy. Na tento trend reaguje nabídka služeb Guide & Inform
v rámci systému Car-Net, který může rozšířit funkčnost navigačních systémů Discover Media a Discover Media Plus.
Generation SIX: Volkswagen Užitkové vozy bude při zahájení prodeje exkluzivně nabízet speciální edici Generation SIX, která vychází z verze Multivan Comfortline, jejíž výbava byla rozšířena o celou řadu exkluzivních prvků. Sériová výbava zahrnuje například tmavě tónovaná skla oken, přední a zadní světlomety LED, mlhové světlomety s funkcí odbočovacích světel a chromovaný paket. Mezi exkluzivní prvky výbavy na přání se řadí celkem čtyři varianty dvoubarevného laku karoserie s barevně sladěnými ozdobnými prvky na přístrojové desce a 18“ kola z lehké slitiny v retro designu „Disc“ ve dvou barevných verzích. Speciální edice disponuje mimořádně širokou paletou elektronických systémů, mezi něž sériově patří parkovací senzory ParkPilot vpředu a vzadu, Side Assist s elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, adaptivní tempomat ACC a audiosystém Composition Media. Pastvou pro oči v interiéru jsou sedadla s dvoubarevným čalouněním Alcantarou, kontrastní prošívání na kůží obšitém multifunkčním volantu a páce voliče a kobercové rohože s kontrastním lemováním. Příjemnou teplotu zajišťují vyhřívaná sedadla a automatická klimatizace Climatronic.
Multivan/Transporter/Caravelle - řada T6
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Multivan/Transporter/Caravelle - řada T6
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Multivan/Transporter/Caravelle - řada T6
Vypadá to dobře, akorát jsem čekal nejsilnější verzi se 162kw, měli by tak trumf na V od MB.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28035
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multivan/Transporter/Caravelle - řada T6
Dyť to mají stejně - Včko max. 190k
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Multivan/Transporter/Caravelle - řada T6
Se silnějším motorem by právě měli onu výhodu, kterou měl předtím MB s V6.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Multivan/Transporter/Caravelle - řada T6
Véčko má taky 150 kW, ale jen krátkodobě. Udávají 140 kW + 10 "Krátkodobé zvýšení výkonu a točivého momentu s technologií overtorque se aktivuje v režimech AGILITY SELECT „C“, „S“ a „M“."
Ain´t nobody got time for that