Stránka 1 z 2
E46 330i vysoký nájezd?
Napsal: pát 31 kvě 10:26
od efrankie
Zdravím, mám možnost koupit E46 330i po FL model s Mpaketem. Auto je asi deset let starý, ale má najeto asi 250tisíc km. Je na místě se obávat toho nájezdu nebo je to jen "nicneříkající" číslo u takového motoru a auta? Auto vypadá skvěle, ty km bych mu nehádal, je po celou dobu servisováno v autorizáku a má servisku. Za předpokladu, že minulý majitel s tím jezdil tak nějak rozumně a já tomu dám odpovídající péči, tak kolik ten motor může ještě vydržet? Potřebuju spolehlivý auto, který mi pár let ještě vydrží a nebudu do něj muset sypat moc, kromě spotřebky samozřejmě. Můžete mi k tomu někdo dát nějaký info? Díky
Re: E46 330i vysoký nájezd?
Napsal: pát 31 kvě 11:13
od mmira
na to se neda jednoduse odpovedet. v jakem stavu je podvozek? pri techto km by mela byt uz minimalne 2x vymenena predni ramena, vsechny silentbloky a horni cepy. podobne vzadu, stejne tak tlumice a velmi pravdepodobne i pruziny.
pak je otazkou stav spojky (dvouhmotoveho setrvaku) a diferaku.
jak casto se v tom menil olej?
Re: E46 330i vysoký nájezd?
Napsal: pát 31 kvě 11:21
od efrankie
Údajně vše dle servisních intervalů, nevím tedy přesně. Zatím jsem si s prodejcem vyměnil jen pár informací. Nejde mi ale ani tak o podvozek, který není složité vyměnit. Spíše mi jde o ten motor... Čepy, silentbloky, ramena nebo tlumiče jsou víceméně spotřební zboží, které půjde vyměnit... ale motor přece jen uplně tak jednoduše ne
Re: E46 330i vysoký nájezd?
Napsal: pát 31 kvě 11:24
od bambus
Přepokládám, že je to tahle, jelikož ji majitel nemá ani rok asi o ní moc vědět nebude. Na fotkách vypadá dobře, ale to vypadají všechny...
Re: E46 330i vysoký nájezd?
Napsal: pát 31 kvě 11:25
od mmira
kompletni rekonstrukce podvozku je naklad v radu desetitisicu, na to je potreba myslet.
motor, pokud mel pravidelne vymeny oleje a nebyl honeny za studena, vydrzi, v tom bych problem nevidel. co ta spojka?
Re: E46 330i vysoký nájezd?
Napsal: pát 31 kvě 11:55
od efrankie
JJ je to ta jak odkazuje bambus. Spojka nevím, taky jsem se ještě neptal. Vyměnili jsme si opravdu jen pár základních info. Cena se mi zatím zdá dost vysoká, tolik za to dát nemíním. Našel jsem i pár kousků za lepší cenu v Německu, vzhledově podobných tomuto. Toho dovozu se ale trochu obávám, německy neumím, sehnat někoho kdo tomu rozumí a zkontroluje jestli je vše ok je složité a já tam sám nepojedu. Tohle je pro mě jednodušší, když je v ČR už... Už tak budu mít problém najít někoho, kdo těmhle bavorům rozumí u nás a kdo se se mnou zajede podívat na nějaký konkrétní kus... Takže spojka nevím, výměny v podvozku také ne. Prodejce říkal, že mu mám zavolat a všechno mi řekne po telefonu. Zatím ale nechci volat, cena je příliš vysoká, nechci vyvolávat nějaký falešný naděje hned, že si pro to pojedu hned...
Re: E46 330i vysoký nájezd?
Napsal: pát 31 kvě 11:56
od hb11
Nemyslim si, ze by byl 250kkm vysoky najezd.. Tolik bude mit najeto naprosta vetsina e46 (ty stocene na 100-150 jeste mnohem vic). Podvozek uz zmineny byl, dalsi vetsi investice muze byt dvouhmotovy setrvacnik, ktery se vetsinou meni se spojkou.. U motoru bych zkontroloval, jestli neni uvnitr prilis spinavy (idalne sundat viko ventilu, nebo alspon pres vicko) - pokud jsou je v nem hodne usazenin (kvuli LL je to celkem caste), je pravdepodobne, ze driv, nebo pozdeji zacnou odchazet hydrostely a napinak rozvodu. M54 motory casto zerou olej - zalezi na zachazni prdchozich majitelu, to se ale pri koupi tezko zjisti. Urcite doporucuji pred koupi nechat udelat diagnostiku a zmerit kompresni tlaky.
Auto vypada pekne a pokud stav odpovida popisu a fotkam, tak urcite jeste dost najede..
Re: E46 330i vysoký nájezd?
Napsal: pát 31 kvě 12:06
od efrankie
Tady tu kontrolu diagnostiky a tlaku mi udělají někde na počkání v BMW?
Re: E46 330i vysoký nájezd?
Napsal: pát 31 kvě 12:14
od hb11
Mel by to zvladnout kazdy lepsi servis, zkus se podivat na BMW foru a najit nejaky doporucovany servis v blizkosti.. V BMW by to bylo zbytecne drahe..
Re: E46 330i vysoký nájezd?
Napsal: pát 31 kvě 12:18
od hb11
Jinak doporucuju venovat nejvetsi pozornost karoserii - aby nebyla v minulosti hodne bourana a aby byla s minimem koroze.. Cokoliv jineho se da vymenit (treba motor se prodava okolo 20k, vetsina nespotrebnich veci se da sehnat z bouracek, ktere dost lidi rozprodava, spotrebni dily se vyrabi v druhovyrobe), samozrejme u auta za cenu, ktera je uvedene v inzeratu se koupe vyplati jenom kdyz bude vse v poradku..