Můj názor na VW Golf
Napsal: pon 15 dub 10:14
VW Golf brázdí silnice po celém světě už neuvěřitelných 39 let. Za tu dobu se stal jedním z nejpopulárnějších automobilů vůbec a patří tak na seznam deseti nejprodávanějších vozidel historie, kde má Volkswagen ještě další dva zástupce – VW Beetle and Passat. Golf si kromě toho zcela podmanil řidiče posedlé úpravami svých plechových miláčků a zapsal se do povědomí veřejnosti jako ikona tuningu.
Zatím poslední sedmá generace navazuje na vysněný cíl wolfsburské automobilky – tedy vytvoření dokonalého vozidla, které bude dostupné za cenu menší, než by zákazník čekal a zároveň nabídne luxus a spolehlivost překračující i ty nejtroufalejší představy. VW Golf se nepyšní krásou a ladností, jako třeba Mercedes, ani výkonem typickým pro Porsche, jeho kvality spočívají ve skromnosti, spolehlivosti a všestrannosti ověnčené technickým pokrokem. I v roce 2013 se veřejnosti stále představuje jako lidové vozítko, přesně takové, jaké bylo v roce 1974 nadesignováno. Také zásluhou této osobité filozofie sesbíral Golf celou řádku ocenění, z nichž poslední byla Evropské auto roku 2013 a Světové auto roku 2013.
Každá nastupující generace nabídla oproti té předchozí sice jen drobné změny, které ale celek pomalu posunuly k dokonalosti. To platí i o nejnovějším Golfu. Oproti staršímu bratříčkovi šlape plynuleji, s větší úsporou, lepším výkonem, nabízí tišší provoz a prostornější interiér. A pod nenápadným tvarem skrývá řadu technických vylepšení, jako například naprosto efektivní motor, který při mírném provozu pracuje pouze na dva válce a výkon všech čtyř spustí až v okamžiku, kdy s těžkou nohou na pedálu a s nadneseným úsměvem na rtech předjedete frajírka se staženým oknem v Octávii. Koncem roku navíc bude zájemcům dostupný model BlueMotion, ekonomický zázrak, s nímž podle údajů výrobce ujedete na jeden litr benzínu více jak 30 kilometrů.
Šéf vývoje Volkswagenu, Walter de Silva, o Golfu prohlásil: "Existuje pouze pár automobilů, jejichž design byl desetiletí vylepšován, obrušován a zdokonalován, takže výsledný výtvor je naprosto nadčasový.“ Pravdivost jeho výroku nepřímo potvrzují i automobilový kritici, kteří novému Golfu takřka jednohlasně udělují perfektní hodnocení.
Zatím poslední sedmá generace navazuje na vysněný cíl wolfsburské automobilky – tedy vytvoření dokonalého vozidla, které bude dostupné za cenu menší, než by zákazník čekal a zároveň nabídne luxus a spolehlivost překračující i ty nejtroufalejší představy. VW Golf se nepyšní krásou a ladností, jako třeba Mercedes, ani výkonem typickým pro Porsche, jeho kvality spočívají ve skromnosti, spolehlivosti a všestrannosti ověnčené technickým pokrokem. I v roce 2013 se veřejnosti stále představuje jako lidové vozítko, přesně takové, jaké bylo v roce 1974 nadesignováno. Také zásluhou této osobité filozofie sesbíral Golf celou řádku ocenění, z nichž poslední byla Evropské auto roku 2013 a Světové auto roku 2013.
Každá nastupující generace nabídla oproti té předchozí sice jen drobné změny, které ale celek pomalu posunuly k dokonalosti. To platí i o nejnovějším Golfu. Oproti staršímu bratříčkovi šlape plynuleji, s větší úsporou, lepším výkonem, nabízí tišší provoz a prostornější interiér. A pod nenápadným tvarem skrývá řadu technických vylepšení, jako například naprosto efektivní motor, který při mírném provozu pracuje pouze na dva válce a výkon všech čtyř spustí až v okamžiku, kdy s těžkou nohou na pedálu a s nadneseným úsměvem na rtech předjedete frajírka se staženým oknem v Octávii. Koncem roku navíc bude zájemcům dostupný model BlueMotion, ekonomický zázrak, s nímž podle údajů výrobce ujedete na jeden litr benzínu více jak 30 kilometrů.
Šéf vývoje Volkswagenu, Walter de Silva, o Golfu prohlásil: "Existuje pouze pár automobilů, jejichž design byl desetiletí vylepšován, obrušován a zdokonalován, takže výsledný výtvor je naprosto nadčasový.“ Pravdivost jeho výroku nepřímo potvrzují i automobilový kritici, kteří novému Golfu takřka jednohlasně udělují perfektní hodnocení.