Stránka 1 z 4
koupě BMW E36 318 is
Napsal: pon 05 lis 16:27
od sed0068
Ahoj.
Plánuji koupit auto a hodně se mi zalibily E36ky .Chtěl bych koupit nejakou pěknou kolem šedesáti tisic.A hodně se mi líbí 318 is 103kw.Chtěl bych poprosit o rady na co si dát pozor atak.Vím že byly problémy s čerpadlama.Potom že přední nápravy odcházely,tak kolik asi tak stojí oprava nebo repas,protože ta odejde beztak jako prvni
Jaka je spotreba? Je ve všech místo rozvodovyho řemene řetěz a po kolika km se teda dělaj rozvody? Pry se da jezdit v klidku do 8 litru,je to pravda? Prostě za jakýkoliv informace budu vděčnej. Vim že mi budete radit at jdu do 323,325 ale to uz by pro mě bylo hodně finančně náročný,jsem ještě student.Jo a chci kupe,ale pěknymu sedanu bych se asi moc nebránil
Díky M.
Re: koupě BMW E36 318 is
Napsal: pon 05 lis 18:03
od Vody
Největší problém bude sehnat neshnilý kousek s nevylítaným motorem kde necvakají hydroštely, neteče olej, má všude správné tlaky a nehučí diferenciál. Někteří napíšou ještě spousty dalších problémů toho motoru. Každopádně díly na podvozek případně i paliv. čerpadlo stojí pár korun ve srovnání s tím ostatním. A zkontrolovat jestli auto drží stopu, hodně z nich není schopných jet rovně i po výměně všeho možného.
Od roku 94 měly tyto motory řetěz stejně jako 316 a 318
Re: koupě BMW E36 318 is
Napsal: pon 05 lis 18:52
od sed0068
Ty posledni modely uz podle mě mely pozink,protože ty 95,96ky moc orezlý nejsou.Jako co koukam na bazary tak se sem tam dá sehnat něco kolem 170 tisic,jinak koukam aby to mělo max 250 tisic km.To jsou ty auta tak problemovy mysliš,nebo prostě neduhy staryho auto? Ja pravě slyšel že 36ky moc poruchový nejsou.Právě že jsem slyšel že jsou to celkem dost držáky.Kamarád má 36ku co má nalitáno pul mega lije do toho jen benzin,ale je to 2.8 že
Re: koupě BMW E36 318 is
Napsal: pon 05 lis 20:28
od Vody
E36 jsem měl dva roky, verzi 1,6 73kw 1993, takže jsem ještě měnil rozvody. S motorem nebyl nikdy problém, jel velmi dobře startoval vždy, nebral olej....celkově je 1,6 a 1,8 držák, nejlépe když má už řetez. Ale 1,8is je trochu něco jiného, z malého motoru vyhnanej vysokej výkon, prostě když s tím někdo prasí nevydrží tolik co klasické 8v čtyřválce nebo šestiválce.
Proto jsem psal že sehnat zachovalý kus bude extra složité. A pozink to teda určitě není, reznou všechny, viděl jsem i rezavou E46 a E39 - pokud jezdily od začátku tady kde se solí tak se tomu nedivím. Takže koupit verzi dotaženou např. z Itálie.
Já osobně bych koupil radši zachovalou 320-328, tam pokud nebude papat olej a nebo nebudou špatné Vanosy, tak bych se toho nebál.
Re: koupě BMW E36 318 is
Napsal: pon 05 lis 20:56
od hb11
Oba motory, ktere se davali do 318is meli od zacatku vyroby rozvody delane retezem (remen meli ze zacatku jen 8v ctyrvalce). V prubrhu vyroby se pouzivaly 2 motory - starsi M42B18 a novejsi M44B19 (M44 ma vetsi obsah, jina nektera cidla, klapku a hlavne uplne jinou hlavu - ventily jsou stlacovane pres vahadla, ne primo vackou jako u M42). Oba motory se davaly jen do coupe a Compactu (318ti), v sedanu jen jako limitovana serie. Urcite bych vybiral model po fl, nejlepe rok 97-98 (lepsi ochrana proti korozi, vyresne problemy s imobilizerem, atd.). Chce to dobre vybirat, vetsina e36 je schnilych, bouranych a stocenych. Pokud sezenes dobry kus, bezne opravy nejsou problem (treba komplet repase predni napravy (cepy na ramenech, cepy rizeni, tlumice, silentbloky, ulozeni tlumicu) vyjde cca na 7-8k (dily Meyle, Bilstein).
Re: koupě BMW E36 318 is
Napsal: úte 06 lis 03:18
od sed0068
316 nechci, těch 73 kw mě celkem dost odrazuje a 320 taky ne...zatim co jsem o tomhle motoru slyšel tak to žere i travu kolem cesty a nejede to,hlavně v nizkejch otáčkách...to bych sel spis do 323 nebo 325 (pry stejna spotreba jako 320 a vic koni) ale to jsou pro mě už moc veliky motory.Ty 318 is jsou rokově vetsinou 92,93,35...98 už je myslim E46.Novější jsem na bazarech snad ani neviděl.Dalo by se nechat i něco dotahnout z německa ale myslim si že by to nemělo moc vyznam u tak staryho a celkem levnyho auta,ale urcite by to bylo v jinym stavu no. U nás člověk nikdy neví kolik to má najetý,moc dobře to znám z motorek,ale na druhou stranu mentalita čechů jak taková že se nedivym ani že někteří ty tachometry stáčej.Poradíte mi teda na co mám u toho auta koukat,nebo na co si dát s tou 1.8 is pozor? Nebo jít radši do klasické 1.8 8v?
Re: koupě BMW E36 318 is
Napsal: úte 06 lis 07:53
od Dallen
Pozinkem se nenech zmast. Lisovani svarovani atd. to vsechno pozinkovou vrstvu posle do kopru a kdysi se auta nedavala do lazne jako nyni a taky to podle toho vypada.
Druha vec, ze jak jednou se auto tukne tak potom to taky hned pekne rezne.
Re: koupě BMW E36 318 is
Napsal: úte 06 lis 08:32
od hb11
sed0068 píše:...Ty 318 is jsou rokově vetsinou 92,93,35...98 už je myslim E46....
V 98 skoncily jen sedany (byly nahrazene e46), coupe 318is se delalo do 5/99, Compact 318ti az do 8/2000.. Samozrejme, ze v bazarech je na prodej vic tech starsich pred fl (nemuzes cekat, ze koupis pouzitelnou e36 bez investic za 40k).
Re: koupě BMW E36 318 is
Napsal: úte 06 lis 11:06
od sed0068
Jo tak s tou rzí je mi to jasný.Na to si dám pozor ať je to jakš takš bez koroze...ony starší bawce reznou všechny (postarší),kamošovi E46ka taky už kvete a Mercedesy to je ještě horší co tak vím.Jinak moje finanční možnosti jsou větší než 40 tisíc,koukám tak kolem šedesáti aby mi ještě zůstaly love na nějaký opravy (úpravy),ale podmínkou už jsou kola a podvozek.
Re: koupě BMW E36 318 is
Napsal: úte 06 lis 12:11
od d1.8t
Tohle je buď k zasmání nebo k pláči. Budget na Fiestu, požadavek na BMW. A musí to mít kola a podvozek. Aby nedošlo k mýlce, dělal jsem to uplně stejně a dobře vím, že se sed0068 odradit nenechá. Ono neni nad vlastní zkušenost.
To bychom měli a teď k přípravě. Tady se dozvíš jen zlomeček toho co si můžeš přečíst na bmwklub.cz. Projdi si prvních deset stran sekce "3er" a budeš vědět co se na tom sype. Pak si projeď sekci "prodej náhradní díly" a máš všechny podklady pro to, abys se slušnou mírou pravděpodobnosti odhadl provozní náklady. Tyhle informace se ti budou hodit i při nákupu u odhadu nákladů na uvedení do použitelnýho stavu. Dál si můžeš projít BMW parts katalog, je tam všechno. Ceny jsou bez dph.
U auta samotnýho bych upřednostil originalitu, funkčnost, nezrezlost, 15". Při tvojim budgetu bych hledal to nejzachovalejší bez ohledu na barvu, výbavu atd. To bude dobrý základ pro bezproblémové, finančně nenáročné ježdění a třeba postupný upravování ve vlastní režii v dalších letech.
Ideově třeba toto. Atraktivita takovýho kusu je v tom, že díky poměru atraktivita/cena by opravdu by mohl nabídnout slušný stav. To znamená okamžitý ježdění bez dalších větších investic.
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list