Stránka 1 z 6

Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Napsal: čtv 19 dub 12:40
od pavproch
Jak už tady dříve konstatoval pj, můj brambor "trpí" neduhem "nepadaní otáček"... cituju z mého staršího dotazu na bmwklub.cz:
Plně zahřátý motor, delší jízda s vysokým zatížením, vytočím někam nad 4k otáček a chci přeřadit nahoru, tak (po uvolnění pedálu plynu a sešlápnutí spojky) otáčky padají velmi neochotně, prakticky vůbec... při méně zahřátém motoru nebo při řazení nahoru pod 3k otáček otáčky padají správně (čti rychle dolů).
Pokud ale předtím autíčko "ženu" opravdu na max výkon (plný plyn až do omezovače), tak následně několik minut otáčky nechtějí padat (při řazení nahoru) ani v otáčkách i jen lehce nad 2k....
Prozatím mi tam nikdo "rozumně" neodpověděl.... autí to od novoty nedělalo (nebo sem si toho v prvotním nadšení nevšiml), registruju to od cca 5-8kkm na tachu...... páč ňa to sejří čímdáltímvíc, v podstatě každý pokus o sportovnější jízdu končí stavem menší či větší nasratosti, tak sem se rozhodl to řešit.... V servisu mi ovšem tvrdí, že je vše OK.

Proto vznáším otázku:
Nevíte někdo (kdekoli v CZ/SK) o nějakém jiném autě (3er, 5er s MANUÁLEM!) s motorem N53B30O0B (200kW, ideálně MR2010-11), se kterým bych se mohl svézt (myslím vlastnoručně řídit, ne spolujezdec... proto klidně i půjčovna....) abych měl přímé srovnání, zda je to problém mého konkrétního kusu nebo obecný neduh těchto motorů (teda spíš teho posratého EURO 5)?

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Napsal: čtv 19 dub 13:25
od EL_XEL
Nepomůžu ti, ale není to nějaká přiblblá feature? Jako že si řídící jednotka řekne "aha, on jede sportovně, tak to bude asi rychle řadit, tak to nenechám tak moc padat otáčky".

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Napsal: čtv 19 dub 13:30
od pavproch
nojo, ale ono to nepadá vůbec, ba dokonce někdy po odřazení ještě otáčky vyletí o 50-100 nahoru, zůstanou sekundu dvě a pak teprve začnou pomaaaaaaaaaalinku padat.... takže naopak musím přeřazovat extrémně pomalu.....

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Napsal: čtv 19 dub 13:38
od KDB
Váznutí škrtící klapky ?

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Napsal: čtv 19 dub 13:39
od pavproch
to by VAG něco ukázal a on opakovaně ukazuje "nic"

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Napsal: čtv 19 dub 14:04
od pjanda
PP, to je vlastnost a nevsiml jsi si toho jen proto, ze jsi se v prvnich tisicich km tak vysoko s otackami nepohyboval (i kdyz znam Tve zajizdeci zpusoby ;) ) a take jsi nemel srovnani. Neprijde Ti to divne, dokud to nepoznas jine - kdyz budes mit osklivou zenu a bude jedina na svete, take si budes myslet, ze je krasna. Az pak pristanu ja v kosmickem korabu se spoustou krasnych kocek na palube, najednou Ti to prijde jine ;) Tak nejak to bylo, akorat za ty holky si dosad starsi 330i...

Myslim, ze svezt se s jinym autem nema smysl. Muze to byt jine, ale staci, aby to byla o pul roku starsi verze a stejne to muze byt oboji spravne. Nemocne auto se tak jako to Tvoje nechova, to je program a ne chyba.

Timhle dneska trpi spousta aut, proto vidim reseni spise v tom si nechat od nekoho upravit ridici jednotku. Treba u Hartgeho by to mohli zvladnout. Ma to SW pricinu a SW reseni...

Jinak EX_XEL: Jestli to nebude tak, ze prave pri rychlem razeni potrebujete rychle padani otacek a ne maopak, co Vy na to? ;)

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Napsal: čtv 19 dub 14:41
od pavproch
no tak teda dík za ty marťany.... :D

EDIT? teda marťanky... :D

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Napsal: čtv 19 dub 16:33
od glider
Primera P11-144 2.0 (SR20DE)

rovnaka vlastnost, clovek by si povedal ze stare dobre SRko, ale prd otacky voobec nechcu padat a taktiez najskor pri vyslapnuti spojky chvilu zostanu alebo kusok vyjdu nahor proste blee :ymsick:

2x vyslapnutie spojky pomoze ale pri ostrejsej jazde nejak neni nato cas

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Napsal: čtv 19 dub 17:36
od pavproch
@pj: když je to vlastnost, tak proč to nedělá pořád? a furt stejně?

Zcela nedávno jsem absolvoval v jednom dni asi 220km, napřed 80km po dálnici na tempomat 150, potom asi 100km hustým provozem s dynamickým předjížděním systémem plný/brzda a na závěr (téměř bez provozu) rally vložku bytča-makov-Bumbálka opravdu nadoraz..... až při příjezdu domů jsem si uvědomil, že ani jednou za celou cestu se mi nestalo, že by otáčky nepadaly tak jak mají a odstavil (spokojený) auto do garáže.... Druhý den jsem opět vyjel z garáže (zhruba stejná teplota, počasí, nedolíval jsem benzín), po zahřátí (cca 15km) to podržel pod krkem a..... a po prvním vytočení motoru nad 3000 toček a pokusu o řazení otáčky nespadly a takto se chovalo celý zbytek jízdy asi 80km.

Jako laik mám pocit, jako by si palivové čerpadlo/vstřikovací jednotka žily svým vlastním životem: někdy si po delší jízdě (je jedno, jestli předpisově nebo agresivněji) jedu třeba na trojku/čtyřku ustálenou rychlostí a potom dám nohu z plynu (dojíždím třeba ke křižovatce) ale nechám zařazenou rychlost - očekávám brždění motorem, ale motor (dle ukazatele okamžité spotřeby) ještě sekundu i dvě drží okamžitou spotřebu a jede dál v otáčkách (i když už nemám nohu na plynu!), teprve potom rafika ukazatele začne padat (na můj vkus hodně pomalu) k nule, ale při přechodu na brždění motorem auto cukne.... jindy zase po ubrání plynu okamžitě přejde plynule na brždění motorem.... taktéž meziplyny někdy jsou přesně, někdy je to boj, se trefit... taktéž popojíždění po městě na dvojku-trojku s lechtáním plynu není vždy ukázkově čistou a plynulou jízdou....

Samozřejmě ovšem může být taky SW chybka mezi sedačkou a volantem zvaná "lopata"....

Benzínem to být asi nemůže, liju do toho výhradně 100voltový MaxxMotion nebo Vervu...

Re: Potřebuju se (pro srovnání) svézt 30i (N53B30O0B)

Napsal: čtv 19 dub 17:39
od pavproch
na bmwklub.cz se před chvíli objevila (jako reakce na mou "stížnost") zmínka o výměnách HPFP.... žeby?!?!