BMW Divize
Re: BMW Divize
Tak vetsina BMW bere rychlost z ABS cidlel, repaketive leveho zadniho..nevim jak je to u M modelu a F rady, ale vsechny E to tak podle me maji..
Re: BMW Divize
Ano, souhlasím, zpřevodování je kompromis. Ale právě u 130i se mnohem méně koukalo na komfort a spotřebu a mnohem více na dynamiku. Troufám si říct, že zpřevodování 130i bude mít poměrně blízko k dynamickému ideálu a další zkrácení by toho moc pozitivního nepřineslo.mmira píše:zprevodovani silnicnich aut neni optimalizovano na maximalni moznou dynamiku, vzdy je to nejaky kompromis.
jeste jedno tema k zamysleni, zvlaste pro spectrala: 330i a 130i maji stejny motor (5 kW rozdil lze zanedbat) a stejnou prevodovku. proc ma prvni final gear 3.15 a druhe 3.46? rozdil ve zrychleni 0-200 je 1,1 s. rozdil vah je 75 kg ve prospech 130i, ma zase ale horsi start z mista.
edit: jeste jsem k nim dohledal casy 100-200 - cca 20 vs 17 s.
Takže moje odpověď na tvůj podnět k zamyšlení je, že 330i má moc dlouhé převody a zkrácení by ji sakra pomohlo. Můžeme ale tohle říct o 130i? Já si tím teda jistý nejsem. A o tom mluvím - někde to zkrácení má smysl, někde tolik ne. Se 130i potřebu zkracovat nepociťuju.
oxik: dík za info.
![Pirate :ar!](./images/smilies/116.gif)
Re: BMW Divize
Zajda: pěkně sis s tím vyhrál. Zaráží mě, že nejsou takové rozdíly... Naopak si myslím, že lepší to zkusit v simulátoru než se nekonečně dohadovat.
Každopádně pro tu poslední specifikaci se to trefilo poměrně přesně. Reálně má nový majitel naměřeno 10Hz loggerem 22s (0-200), ale to nemá na letišti, takže bych se spíš klonil k tvýmu času. On ještě naměřil 0-100 za 6s, což akorát dělá ten rozdíl cca 1s. Tady by bylo ještě zajímavý zkusit vrátit v GT4 původní diff 5,086 a rozložení stupňů ponechat. A sledovat pak vliv na čas 0-200 (podle mě se to pohorší). Taky by to nejlíp odpovídalo původnímu dotazu vlivu zkrácení stálého převodu na dynamiku n/a auta. Prosím tě a není náhodou v GT4 mx-5 nb? Pokud jo, tak by mě zajímal vliv zkrácení stálýho převodu u 6st. převodovky z 3,91 na 4,223 (víš jak to je - podáš prst
).
Brus: jo, přesně tak. Jednotlivé stupně měnit nemůžou, tak dávají co nejkratší stálý převod co se vejde do převodovky, aby to bylo líp poskládaný do rychlostí v kterých se pohybují. Jak píše Míra, pokud je původní převodovka poskládána jako u GT, tak výměnou za nepotřebnou Vmax dostanu zkrácením o dost lepší dynamiku. A i když to pro mě není mantra a umím si představit případy, kdy to fungovat nebude, tak si ale zároveň umím v dnešní době představit více případů kdy to dynamice auta ukrutně pomůžu. Stačí projít pár testů a podívat se na eko-zpřevodování normálních aut, kdy při 6st. převodovce je třeba 4ka často až ke 180 a 6ka už je jen dálniční rychloběh.
Jinak souhlasím se spectralem, fórum je od dohadování, takže já naopak jiný názory vítám.
Každopádně pro tu poslední specifikaci se to trefilo poměrně přesně. Reálně má nový majitel naměřeno 10Hz loggerem 22s (0-200), ale to nemá na letišti, takže bych se spíš klonil k tvýmu času. On ještě naměřil 0-100 za 6s, což akorát dělá ten rozdíl cca 1s. Tady by bylo ještě zajímavý zkusit vrátit v GT4 původní diff 5,086 a rozložení stupňů ponechat. A sledovat pak vliv na čas 0-200 (podle mě se to pohorší). Taky by to nejlíp odpovídalo původnímu dotazu vlivu zkrácení stálého převodu na dynamiku n/a auta. Prosím tě a není náhodou v GT4 mx-5 nb? Pokud jo, tak by mě zajímal vliv zkrácení stálýho převodu u 6st. převodovky z 3,91 na 4,223 (víš jak to je - podáš prst
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Brus: jo, přesně tak. Jednotlivé stupně měnit nemůžou, tak dávají co nejkratší stálý převod co se vejde do převodovky, aby to bylo líp poskládaný do rychlostí v kterých se pohybují. Jak píše Míra, pokud je původní převodovka poskládána jako u GT, tak výměnou za nepotřebnou Vmax dostanu zkrácením o dost lepší dynamiku. A i když to pro mě není mantra a umím si představit případy, kdy to fungovat nebude, tak si ale zároveň umím v dnešní době představit více případů kdy to dynamice auta ukrutně pomůžu. Stačí projít pár testů a podívat se na eko-zpřevodování normálních aut, kdy při 6st. převodovce je třeba 4ka často až ke 180 a 6ka už je jen dálniční rychloběh.
Jinak souhlasím se spectralem, fórum je od dohadování, takže já naopak jiný názory vítám.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). ![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
Re: BMW Divize
spectral: a tim jsme se dostali do bodu, kde se schazime v nazorech, podame si ruce a pozvednem sklenice.
jsou auta, kterym zkraceni citelne prospeje (M3, e90 330i, Z4M), jinym by uskodilo. zkracovat 130i by byla blbost.
jsou auta, kterym zkraceni citelne prospeje (M3, e90 330i, Z4M), jinym by uskodilo. zkracovat 130i by byla blbost.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
ty woe, tolik zbytečných slovíček o prostém faktu, že "zkrácené auto jede líp"
@jarka: obě moje BMW měří rychlost pomocí otáček kol, nikoli motoru, protože po zkrácení obě ukazují nadále stejnou tacho rychlost
![Big Grin :D](./images/smilies/4.gif)
@jarka: obě moje BMW měří rychlost pomocí otáček kol, nikoli motoru, protože po zkrácení obě ukazují nadále stejnou tacho rychlost
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
btw, "zkrácená" 330ix = Superb II 3.6 FSI (v globále - já byl o fous rychlejší do kila+, on následně - ale o prsa vietnamské závodnice).... halt objem ničím nenahradíš....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Já onehdy porovnával svůj zemědělský agregát 1,9 TDI 81 kW v A3 proti zplynovanému Golfu III 1,6 55kW se 4° automatem, cca 2 km do středního kopce (výjezd z benzinky Bohuslavice u Zlína - Březnice), pociťoval jsem sice mocný zátah vocpodu, ale jelikož jsem neustále musel řadit, dohánět jsem ho začal až na 4° pár set metrů před příjezdem do obce, tou dobou už jsem brečel smíchy.Takže konkrétně u tohoto motoru bych uvítal spíš delší převodovku ![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
//EDIT: KDB< Ano, to byla částečně má pointa
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
//EDIT: KDB< Ano, to byla částečně má pointa
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)
Naposledy upravil(a) Zajda dne čtv 24 bře 17:41, celkem upraveno 2 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: BMW Divize
Opět se obloučkem vracíme k tomu, že je důležité, KDE chceme být rychlejší...
Imho s automatem není problém být rychlejší, právě proto, že výkon a moment se přenáší na kola NEPŘERUŠOVANĚ.
Imho s automatem není problém být rychlejší, právě proto, že výkon a moment se přenáší na kola NEPŘERUŠOVANĚ.
MG - radost až na kost.
Re: BMW Divize
No u dvojspojky je to mozna neprerusovane, ale zaroven i dost neplynule, coz muze naopak rizeni dost zneprijemnit a zpomalitKDB píše:Opět se obloučkem vracíme k tomu, že je důležité, KDE chceme být rychlejší...
Imho s automatem není problém být rychlejší, právě proto, že výkon a moment se přenáší na kola NEPŘERUŠOVANĚ.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: BMW Divize
Spomalit tazko. Manual uz z podstaty nemoze rychlostou radenia konkurovat dnesnym automatom.