BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: BMW Divize

Příspěvek od oxik »

Tak vetsina BMW bere rychlost z ABS cidlel, repaketive leveho zadniho..nevim jak je to u M modelu a F rady, ale vsechny E to tak podle me maji..
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 809
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: BMW Divize

Příspěvek od Spectral »

mmira píše:zprevodovani silnicnich aut neni optimalizovano na maximalni moznou dynamiku, vzdy je to nejaky kompromis.

jeste jedno tema k zamysleni, zvlaste pro spectrala: 330i a 130i maji stejny motor (5 kW rozdil lze zanedbat) a stejnou prevodovku. proc ma prvni final gear 3.15 a druhe 3.46? rozdil ve zrychleni 0-200 je 1,1 s. rozdil vah je 75 kg ve prospech 130i, ma zase ale horsi start z mista.

edit: jeste jsem k nim dohledal casy 100-200 - cca 20 vs 17 s.
Ano, souhlasím, zpřevodování je kompromis. Ale právě u 130i se mnohem méně koukalo na komfort a spotřebu a mnohem více na dynamiku. Troufám si říct, že zpřevodování 130i bude mít poměrně blízko k dynamickému ideálu a další zkrácení by toho moc pozitivního nepřineslo.
Takže moje odpověď na tvůj podnět k zamyšlení je, že 330i má moc dlouhé převody a zkrácení by ji sakra pomohlo. Můžeme ale tohle říct o 130i? Já si tím teda jistý nejsem. A o tom mluvím - někde to zkrácení má smysl, někde tolik ne. Se 130i potřebu zkracovat nepociťuju.

oxik: dík za info.
:ar!
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

Zajda: pěkně sis s tím vyhrál. Zaráží mě, že nejsou takové rozdíly... Naopak si myslím, že lepší to zkusit v simulátoru než se nekonečně dohadovat.

Každopádně pro tu poslední specifikaci se to trefilo poměrně přesně. Reálně má nový majitel naměřeno 10Hz loggerem 22s (0-200), ale to nemá na letišti, takže bych se spíš klonil k tvýmu času. On ještě naměřil 0-100 za 6s, což akorát dělá ten rozdíl cca 1s. Tady by bylo ještě zajímavý zkusit vrátit v GT4 původní diff 5,086 a rozložení stupňů ponechat. A sledovat pak vliv na čas 0-200 (podle mě se to pohorší). Taky by to nejlíp odpovídalo původnímu dotazu vlivu zkrácení stálého převodu na dynamiku n/a auta. Prosím tě a není náhodou v GT4 mx-5 nb? Pokud jo, tak by mě zajímal vliv zkrácení stálýho převodu u 6st. převodovky z 3,91 na 4,223 (víš jak to je - podáš prst :) ).

Brus: jo, přesně tak. Jednotlivé stupně měnit nemůžou, tak dávají co nejkratší stálý převod co se vejde do převodovky, aby to bylo líp poskládaný do rychlostí v kterých se pohybují. Jak píše Míra, pokud je původní převodovka poskládána jako u GT, tak výměnou za nepotřebnou Vmax dostanu zkrácením o dost lepší dynamiku. A i když to pro mě není mantra a umím si představit případy, kdy to fungovat nebude, tak si ale zároveň umím v dnešní době představit více případů kdy to dynamice auta ukrutně pomůžu. Stačí projít pár testů a podívat se na eko-zpřevodování normálních aut, kdy při 6st. převodovce je třeba 4ka často až ke 180 a 6ka už je jen dálniční rychloběh.

Jinak souhlasím se spectralem, fórum je od dohadování, takže já naopak jiný názory vítám.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: BMW Divize

Příspěvek od mmira »

spectral: a tim jsme se dostali do bodu, kde se schazime v nazorech, podame si ruce a pozvednem sklenice.

jsou auta, kterym zkraceni citelne prospeje (M3, e90 330i, Z4M), jinym by uskodilo. zkracovat 130i by byla blbost.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16907
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

ty woe, tolik zbytečných slovíček o prostém faktu, že "zkrácené auto jede líp"

:D

@jarka: obě moje BMW měří rychlost pomocí otáček kol, nikoli motoru, protože po zkrácení obě ukazují nadále stejnou tacho rychlost
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16907
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

btw, "zkrácená" 330ix = Superb II 3.6 FSI (v globále - já byl o fous rychlejší do kila+, on následně - ale o prsa vietnamské závodnice).... halt objem ničím nenahradíš....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1948
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: BMW Divize

Příspěvek od Zajda »

Já onehdy porovnával svůj zemědělský agregát 1,9 TDI 81 kW v A3 proti zplynovanému Golfu III 1,6 55kW se 4° automatem, cca 2 km do středního kopce (výjezd z benzinky Bohuslavice u Zlína - Březnice), pociťoval jsem sice mocný zátah vocpodu, ale jelikož jsem neustále musel řadit, dohánět jsem ho začal až na 4° pár set metrů před příjezdem do obce, tou dobou už jsem brečel smíchy.Takže konkrétně u tohoto motoru bych uvítal spíš delší převodovku :-)

//EDIT: KDB< Ano, to byla částečně má pointa :-)
Naposledy upravil(a) Zajda dne čtv 24 bře 17:41, celkem upraveno 2 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: BMW Divize

Příspěvek od KDB »

Opět se obloučkem vracíme k tomu, že je důležité, KDE chceme být rychlejší...
Imho s automatem není problém být rychlejší, právě proto, že výkon a moment se přenáší na kola NEPŘERUŠOVANĚ.
MG - radost až na kost.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: BMW Divize

Příspěvek od Bond007 »

KDB píše:Opět se obloučkem vracíme k tomu, že je důležité, KDE chceme být rychlejší...
Imho s automatem není problém být rychlejší, právě proto, že výkon a moment se přenáší na kola NEPŘERUŠOVANĚ.
No u dvojspojky je to mozna neprerusovane, ale zaroven i dost neplynule, coz muze naopak rizeni dost zneprijemnit a zpomalit
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 563
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: BMW Divize

Příspěvek od 911T »

Spomalit tazko. Manual uz z podstaty nemoze rychlostou radenia konkurovat dnesnym automatom.
Odpovědět