BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

notywoe, fčíl sem dal (jak těplota spadla pod 30) hodinovou vyjížďku po svojemu (bo sám), tj ESP off a po zahřátí furt v redline... za hoďku přesně 100km po okreskách.... čímž sem si sparvil průměrnou spotřebu po těch dvou zadržených vyjížďkách.... ale co mě překvapilo - domů sem dojížděl posledních asi 5km dědinou (předpisových 55) bez brzd na volnoběh (bo mírně z kopca) a dyž sem po dalších asi 5minutách stání před garáží to zavez do garáže a zkusil omakat brzdy, taxem se spálil.... mno, asi sem to fakt nešetřil.... :ymhug:

a fčíl vážně - to bych nevěřil (do dneška sem netušil) jak dlouho dokážou tak velké kotouče (340/30mm s vnitřním chlazením) zůstat rozhicované po "trošku" dravější jízdě...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
kosh
Adept autoškoly
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 13 pro 17:36

Re: BMW Divize

Příspěvek od kosh »

pavproch píše:notywoe, fčíl sem dal (jak těplota spadla pod 30) hodinovou vyjížďku po svojemu (bo sám), tj ESP off a po zahřátí furt v redline... za hoďku přesně 100km po okreskách.... čímž sem si sparvil průměrnou spotřebu po těch dvou zadržených vyjížďkách.... ale co mě překvapilo - domů sem dojížděl posledních asi 5km dědinou (předpisových 55) bez brzd na volnoběh (bo mírně z kopca) a dyž sem po dalších asi 5minutách stání před garáží to zavez do garáže a zkusil omakat brzdy, taxem se spálil.... mno, asi sem to fakt nešetřil.... :ymhug:

a fčíl vážně - to bych nevěřil (do dneška sem netušil) jak dlouho dokážou tak velké kotouče (340/30mm s vnitřním chlazením) zůstat rozhicované po "trošku" dravější jízdě...
Když půjdeš příště větrat Z4 tak dej klidně vědět. Rad bych se připojil
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: BMW Divize

Příspěvek od Spectral »

A já bych se taky někdy připojil... Akorát s tím časem to je na štíru, ale k večeru by to šlo.
:ar!
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: BMW Divize

Příspěvek od oxik »

Spectral: Díky za odpověď :) Myslím, že 10W40 doporučoval kvůli těm vanosům a hlavně protože s nájezdama nad 200tis už začínají m62 papat olej. Já mezi poslední výměnou dolil asi 3dcl 10W40, ale blbec si nepamatuju kam sahal na tyčce olej po výměně.. takže je možné, že ho bylo méně než mělo.. nicméně motor moc nešetřím (za tepla samozřejmě), snažím se jezdit jen trasy nad 20km a v zimě radši nejezdím se sedmou vůbec :D a když už, tak motor nechám tak 30s na volnoběh ohřát a pak ho vždy delší trasou prohřeju pořádně. Na podzim přetěsním lehce sáknoucí ventildekly a uvidíme. Každopádně díky za čtení, zítra to prostuduju
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: BMW Divize

Příspěvek od Vrooom »

Kdyz tu resite oleje, co tam ma nalit? Je tu vic majitelu n52.
Ja nasel na netu toto:
Castrol Edge 5W-30
Castrol Edge Sport 0W-40
Castrol GTX Magnatec 5W-30
Castrol SLX Professional Powerflow BMW LL04l 0W-30 or 5W-30
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Shell Helix Ultra AP 5W-30
Total Quartz INEO MC3 5W-30

Tak ktery z nich, treba ten druhy? Castrol Edge Sport 0W-40
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: BMW Divize

Příspěvek od Spectral »

Vroom: Z tebou zmíněných se mi moc nelíbí žádný. Třeba Mobil 1 ESP je dobrý olej, ale z mého pohledu do 3.0 TDI, do zatěžované N52 bych volil teplotně odolnější olej. Moje tipy jsou níže, ale samozřejmě dobře použitelných olejů je více, zmiňuji jen své osobní favority:

1) Konzervativní volba (splňuje veškeré normy požadované BMW):
Mobil 1 New Life 0W40 http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 33743.html
nebo
Millers Oils EE Longlife 5W40 http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220

2) Volba pro více zatěžovaný motor (od okreskového bláznění, přes dálniční sprinty až po okruhové blbnutí):
Millers Oils CFS NT 5W40 http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=229

A to nejdůležitější vůbec - podstatnější než kvalita oleje je interval výměn. Zkrátit na maximálně 10 tkm. Aneb raději levnější olej, ale měněný častěji (včetně olejového filtru!). Takže třeba ten mnou uvedený Mobil 1 0W40, který stojí krásné 200 stovky za litr, a včas měnit.
:ar!
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: BMW Divize

Příspěvek od Beny9700 »

Také jsem se ptal na to jaký olej do Z4 3.0i a pak jsem si prostudoval tohle:

http://www.corollaverso.4fan.cz/oleje-mazivarske-myty/

a mám jasno, zůstávám u doporučení výrobce: Castrol Edge FST 5W/30, při příští výměně možná 5W/40. :)
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: BMW Divize

Příspěvek od Spectral »

Beny: I při dodržení norem lze volit vhodnější oleje, než jsou "vodové" oleje, navíc od Castrolu, viz můj předchozí post.

O vhodnosti olejů doporučených ze strany BMW pojednává například tento článek, dovolím si ocitovat:

Kód: Vybrat vše

Problémem taky bylo, že tyto motory jsou extrémně točivé. Neberte to jako výtku. Točivost N52 je velice návyková, v 7mi tísících otáčkách mají opravdu nádherný pilovitý zvuk. Problém je ale v použití dle mého názoru nevhodných olejů. I pro tyto motory BMW doporučovalo long-life oleje specifikace 0W-30 nebo 5W-30 a s intervalem kolem 25 tisíc km. Vážení čtenáři, dovolím si říct, že u těchto typů motorů jsou tato doporučení naprosto vedle a pokud už takový motor někdo máte, vylijte long-life, nalijte 5W-40 nebo nejlépe 5W-50 a měnte každých 12-15 tisíc km. Proč? Právě kvůli točivosti a tepelné náročnosti. U dieselů mějte klidně long-life, ten moc nehřeje, ani moc netočí, ale u těchto motorů prostě nikdy! Na dílně mám jako odstrašující případ uskladněno odstraněné plastové víko ventilů z motoru N52. Přímo tento kousek jezdil long-life olej a měl najeto asi 160 tisíc km. Pak se začala projevovat závada v odvětrání klikové skříně a kolísání otáček motoru – po sundání víka jsem se zděsil. Tolik karbonu a přepečeného oleje jsem v životě neviděl. Motor v tuto chvíli podstupuje sérii dekarbonizací a úpřímně mu držím palce, aby se z toho dostal. 
:ar!
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: BMW Divize

Příspěvek od Beny9700 »

Vždyť píši, že přejdu na 5W/40 a oleje měním max. po 10 000 km.

U mé 2,5 V6, která je pověstná vysokými teplotami, používám Castrol Edge 10W/60. Má už najeto 210 000 km a je uvnitř krásně čistá. :)
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: BMW Divize

Příspěvek od Vrooom »

Spectral píše: 1) Konzervativní volba (splňuje veškeré normy požadované BMW):
Mobil 1 New Life 0W40 http://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej- ... 33743.html
nebo
Super, diky za obsahlou odpoved, nemam to jako zavodnicku, tak ten mobil bude urcite stacit.
Jeste k tomu chci vzit olejovy filtr. Je nejaka znacka ktere se vyhnout? Vsechny stoji tak nejak podobne, 200-300 Kc.

Treba tento mann-filter 006 - HU816X muze byt?

Jsem si dnes vsiml, ze auto po me chce dolit litr oleje. (btw kua proc tam neni na mereni tycka? ...) Tak to vymenim rovnou komplet.
Odpovědět