mmira píše:mel by ses toho rychle zbavit
BMW Divize
Re: BMW Divize
pp:
Re: BMW Divize
eeeee... mám prostě brambora ráth... a tyky proto, že N.A. R6 v novém autě velikosti 3er je neska už nesehnatelné zboží, takže se o něj musím starat tak, aby mi vydržel až do důchodu...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Taxem lehce v rozpacích, možná se mi hroutí pracně sestavené plány....
Plán byl v zimě m4Zlikovi kompletně "udělat" brzdy - stávající OEM (30i EU specs) nahradit kompletníma (kotouče, třmeny, nosiče třmenů, desky a všechny bebechy okolo) OEM brzdama z 35is (EU specs)
Tím pádem bych místo 330/24mm měl vepředu 348/30 mm a místo 300/20 mm vzdu měl 320/20 mm.
Enemže... neska v noci sem nemoh spát, tak můj "mind was wandering" a ... napadlo mě, že 3er po podobném upgrade brzd vepředu (z 330 na 348mm) pocitově "ztěžknul a zlenivěl" na předek....
Taxem začal přemýšlet esli to je jen pocit nebo ne... a přišel sem an to, že ta změna kotoučů, třmenů atd... přidala na každém kole nejméně 4 kg neodpružené hmoty....
????
Otázka tedy zní: jít či nejít do toho? "Upgradovat" brzdy za cenu přidání neodpružených hmot či ne?
Podotýkám, že m4Zlika nemám na okruhové drcení "plný plyn-plná brzda" , ale na (rychlejší a dynamičtější) projížďky krajinou po okreskách....
Plán byl v zimě m4Zlikovi kompletně "udělat" brzdy - stávající OEM (30i EU specs) nahradit kompletníma (kotouče, třmeny, nosiče třmenů, desky a všechny bebechy okolo) OEM brzdama z 35is (EU specs)
Tím pádem bych místo 330/24mm měl vepředu 348/30 mm a místo 300/20 mm vzdu měl 320/20 mm.
Enemže... neska v noci sem nemoh spát, tak můj "mind was wandering" a ... napadlo mě, že 3er po podobném upgrade brzd vepředu (z 330 na 348mm) pocitově "ztěžknul a zlenivěl" na předek....
Taxem začal přemýšlet esli to je jen pocit nebo ne... a přišel sem an to, že ta změna kotoučů, třmenů atd... přidala na každém kole nejméně 4 kg neodpružené hmoty....
????
Otázka tedy zní: jít či nejít do toho? "Upgradovat" brzdy za cenu přidání neodpružených hmot či ne?
Podotýkám, že m4Zlika nemám na okruhové drcení "plný plyn-plná brzda" , ale na (rychlejší a dynamičtější) projížďky krajinou po okreskách....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Já bych začal nejdřív sportovníma destičkama a kotoučema, pokud stávající vadnou nebo nevyhovujou. Pokud by to nestačilo (což bych "jenom" od dynamičtějších projížděk nečekal), tak teprve pak bych šel do větších...
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: BMW Divize
u stávajících brzd sem doposud ani jednou neměl pocit, že by byly jakkoli poddimenzované (snad jedině, že ty "malé" kotouče se opticky poněkud ztrácejí ve "velkých" 19" kolech) , přiznám, že hlavní motivací pro plánované "upgrade" bylo že "to" dělají (skoro) všichni na zpost.com (samozřejmě z těch, kteří se aktivně "hrabou" v autě... většinou tam ale cpou různé M-perforamace vícepístky).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Přesně tak, začal bych lepšíma deskama, když to nevydrží kotouče tak lepší kotouče v oem rozměru. Samozřejmě se rozumí vyměnit brzdové hadice za pancéřové a závodní brzdovku. Pro okreskové ježdění to musí stačit. Zkus to pročíst tu: http://typer.cz/forum/viewforum.php?f=9, třeba najdeš inspiraci.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
njn, dyž ale "lepší" desky znamenají pískání a nefunkci za studena....
navíc mám obavy že na Z4 e89 bude aftermarket výběr hodně omezený, možná až nulový... bo elektrická brzda vzadu... třeba u Zimmermanna sem to zjišťoval už loni, hned jaxem m4Zlika dovezl... výsledek zjišťování byla čistá nula...
navíc mám obavy že na Z4 e89 bude aftermarket výběr hodně omezený, možná až nulový... bo elektrická brzda vzadu... třeba u Zimmermanna sem to zjišťoval už loni, hned jaxem m4Zlika dovezl... výsledek zjišťování byla čistá nula...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Pískání možná ano, možná ne (záleží jak zajedeš a co je to za typ), ale ta nefunkce za studena je úplná blbost. Měl jsem prakticky závodní vytrvalostní DS1.11 (teď mám závodní raybestos) a oboje za studena brzdí líp než oem materiál. Když jsem koupil ctr byly tam DS2500, pak jsem dal DS1.11 a i za studena to bylo o dost lepší (o oem materiálu ani nemluvím - tohle srovnání samo platí pro ctr, oem materiál u bmw může být jiný). Přečti si forum o brzdách na typer.cz, mohlo by ti to pomoct.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
jarka aka mythbuster
thx, kuknu na to...
thx, kuknu na to...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
kdyby to byly jen moje zkušenosti, tak bych to tak jednoznačně netvrdil, ale je to potvrzeno i z typer.cz - takže je to ložený.pavproch píše:jarka aka mythbuster
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).