Jen tak pro zajímavost jsem se podíval na http://www.spritmonitor.de, jestli už tam jsou nějaké F30/F31 a něco málo už tam je:
320i (vždy bez ohledu na převodovku a xDrive) průměr 8 litrů na 100km
328i - 8,6l/100
335i - 10,8l/100
Pro srovnání E90:
325i (bez ohledu na to jestli 2.5 nebo 3.0) - 9,6l/100
330i (258 koní) - 10,2l/100
330i (272 koní) - 10,4l/100
335i - 11,1l/100
Čili ať se nám downsizing z R6 atmo na R4 turbo líbí nebo ne, tak přinejmenším u spotřeby běžných uživatelů to zdá se funguje... Samozřejmě těch dat F30 je tam zatím málo a za kratší dobu, ale i tak je ten rozdíl nezanedbatelný, když 328i F30 je o 1 až 1,5 litru na 100 úspornější než srovnatelná 325i resp. 330i E90... Přitom v autě samotném asi velký rozdíl nebude, jak ukazuje 335i.
Jasně, otázkou je jak by to dopadlo při opravdu rychlém ježdění, ale zase kdo už si v Krautlandii dnes koupí benzínové BMW, tak snad nejezdí úplně pomalu.
Mimochodem podobný výsledek jsem našel při srovnání Alf Romeo 147 2.0 Twin Spark vs. Giulietta 1.4 Multiair (9,5 vs. 8,0 litrů na 100), čili downsizing rulez...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
IMHO to vsechno budou vetsi vzdalenosti kousek nad limitama....ze tak jezdi 90% lidi co si to koupi a vyhovuje jim to tak se proste moc okecat neda. Kolem me si v poslednim roce koupilo novy auto nekolik lidi a vpodstate vsem vyhovuje to ze ani benzin nema vykonovou spicku a jede stejne v celym spektru. Spotreba v druhe pulce otackomeru je nezajima protoze se tam podivaji jednou za mesic. To neznamena ze se me libi co s autama EU dela...ale myslim ze prodeje atmosfer by klesaly i bez ni (pomaleji a ne tak nucene ale klesaly)
A ještě jeden lehký šok: v německém časopise porazil Cadillac ATS Bavoráka 328i !! http://www.sportauto.de/vergleichstest/ ... 95231.html
A to měl ještě obě auta automatické převodovky, u nichž je BMW jasně napřed - u manuálů by měl asi Caddy ještě větší náskok. A to se nezapočítává jak krásné auto ATS je
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Jeden dotaz na Bonda a jeho Z4M. Pred casom spominal ze jazdi semislicky PIRELLI CORSA. Tie sa sice nerobia v rozmere ktory potrebujem, ale mozno by vedel porovnat s MICHELIN CUP, pripadne inymi. Alebo mate niekto iny skusenosti s tymito gumami? Budem vdacny za kazdy poznatok.
Michelin Cup je pry ten nejvetsi posun mezi BMW E46 M3 a M3 CSL, takze asi tak, ale jakmile naprsi musi se rapidne zpomalit, jinak hrozi okamzite aquaplaning.