Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od pavproch »

goes píše: Jde o to, ze ten rozsah otacek vypustila ven primo Audi a je pak otazkou, proc tam nedat ten rozsah, ale jen tu spdni hodnotu a pak se na diskusi smat, jak audi udelalo benzin s vykonovou spickou dizlu. To je nejake dalsi stadium komplexu, nebo jaky ma neco takoveho duvod?.
Důvod je prozaický..... protože při takovémto naladění motoru absolutně ztrácí smysl motor točit nad 4k toček, páč tam už se nic neděje.... čili máš benzínový motor s pásmem smysluplně využitelných otáček jako dýzl... nebo spíš ještě užším, protože jak píšou normovaná spotřeba 5.7, tak mám (imho opodstatněné) vážné obavy, že ten motor bude dole úplně mrtvý (utlumený), aby se vešel do Eurolimitů.... takže to odhaduju takle: volnoběh až cca 2000 = nula, pak kopanec (větší ) jak u 2.0TDi do 4000 a pak zase mrtvo.... prostě fajn motor na ježdění.... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od goes »

pavproch píše:
goes píše: Jde o to, ze ten rozsah otacek vypustila ven primo Audi a je pak otazkou, proc tam nedat ten rozsah, ale jen tu spdni hodnotu a pak se na diskusi smat, jak audi udelalo benzin s vykonovou spickou dizlu. To je nejake dalsi stadium komplexu, nebo jaky ma neco takoveho duvod?.
Důvod je prozaický..... protože při takovémto naladění motoru absolutně ztrácí smysl motor točit nad 4k toček, páč tam už se nic neděje.... čili máš benzínový motor s pásmem smysluplně využitelných otáček jako dýzl... nebo spíš ještě užším, protože jak píšou normovaná spotřeba 5.7, tak mám (imho opodstatněné) vážné obavy, že ten motor bude dole úplně mrtvý (utlumený), aby se vešel do Eurolimitů.... takže to odhaduju takle: volnoběh až cca 2000 = nula, pak kopanec (větší ) jak u 2.0TDi do 4000 a pak zase mrtvo.... prostě fajn motor na ježdění.... :D
aha, takze u motoru majic vrchol v 6200 rpm nema smysl tocit nad 4000 otacek, chapu ;)
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od pavproch »

Ještě dodám, že hovořím/píšu z vlastní čerstvé zkušenosti: zatímco 1.8TSI co sem měl ve skautíku "umřel" někde okolo 4.5k toček (a do omezovače se pak už enem dotočil z povinnosti, aniž by předvedl jakoukoli přidanou hodnotu), tak stávající N53 předvádí (víceméně lineární) nárust výkonu od volnoběhu až do omezovače (tedy smysluplně využitelný rozsah skoro 6k oproti cca 3.5k u skautíka)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od goes »

to je prave ten tvuj problem, on ten motor toci dla, jen tim, ze tam byla plocha krivka, tak uz jsi nemel ten vzrustajici pocit zarazeni do sedacek a tim to pocitove nejelo, coz ostatne potvrzujes i dale. Ano, pokud to budeme hodnotit pocitove, pak ten motor nad 4000 rpm proste pocitove bude vypadat, jako by uz auto nezrychlovalo, resp. zatlaceni uz nebude takove, fakticky to auto bude tahnout dal a stejne dobre. Ale ono je to burt, jde videt, ze pocit vitezi nad realitou.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16738
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od pavproch »

ee, realita vítězí nad pocitem.... fyzikálně.... protože: když rostou otáčky, tak roste co? rychlost ... a když roste rychlost, roste co (s druhou mocninou)?... odpor vzduchu... a dyž potřebuješ překonat větší odpor, potřebuješ co?... větší výkon... a ten nemáš, páč se pohybuješ po ploché křivce.... takže proto píšu "přidaná hodnota nula".
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od goes »

hele je to tvuj boj, cele to stavis na vode, ale necham te pri tom. Obahovat petruv ustrel takovyma blbostma, proc ne. Stacilo tam doplnit udaj, rici, ze se nekdo sekl a slo se dal. Ale koukam, ze to je pro nektere pres prilis. Takze toci si 1,8TSI do 4tisic, protoze dal to nezrychluje, mas na to pravo.
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od Eda »

Ono to samozrejme smysl ma a to auto porad zrychluje. Me tahle charakteristika ale nevyhovuje...u oktavky 1.8TSI me to vadilo ve vyssich rychlostech, kdy (pres extremne dlouhy kvalty) to opravdu nemelo smysl tocit 4ku nebo 5ku az nahoru (zrychleni treba 130-200)
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
Deli
Letec
Příspěvky: 3118
Registrován: stř 16 úno 15:41

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od Deli »

Jinak, jestli sem někdy napsal něco špatného na Audi, příp. na jejich majitele, tak beru zpět, po tom, co jsem kousek řídil S8 V10, tak musim říct, že jsou to nejlepší auta :D
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III :)
Fordem tam, vlakem zpátky! ;;)
Uživatelský avatar
quasimoto
Pan Řidič
Příspěvky: 433
Registrován: pát 18 bře 14:35

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od quasimoto »

Ja som o Audi tiez v minulosti nemal velmi dobru mienku, ale tie auta naozaj nie su zle a hlavne narozdiel od BMW sa vyrazne zlepsuju ;)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27901
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Audi klub - pro ty, co chteji Auto

Příspěvek od řidičBOB »

quasimoto: na tom něco bude...rozdíl mezi starou A6 a novou A6 je až pozoruhodně velký...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět