Dříve M135i, nyní ///M2
Re: 125d vs M135i
Problem vyrieseny
Len sa treba zmierit s hlucnostou...
Len sa treba zmierit s hlucnostou...
Re: 125d vs M135i
To myslíš jako jak s tou hlučností?
Chápu, že křápnutí při přejezdu velkého výmolu určitě bude větší, ale při běžné jízdě se snad nebude od podvozku do kastle přenášet větší hluk od kol/pneu.... nebo jo? Mně se to ale nějak nezdá....
Chápal bych zvýšení hluku při použití tvrdších silenbloků na nápravách, ale kvůli jiným/tužším tlumičům a pérům?!?!
Chápu, že křápnutí při přejezdu velkého výmolu určitě bude větší, ale při běžné jízdě se snad nebude od podvozku do kastle přenášet větší hluk od kol/pneu.... nebo jo? Mně se to ale nějak nezdá....
Chápal bych zvýšení hluku při použití tvrdších silenbloků na nápravách, ale kvůli jiným/tužším tlumičům a pérům?!?!
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: 125d vs M135i
Aha, moj link to nepobralo, vyhodi to na startovaciu stranku... Bolo tam unibalove ulozenie tlmicov s nastavenim odkolu pre BMW 1.
Re: 125d vs M135i
Souhlasim s tebou. Inzenyri v bmw snad vedi co delaji. Nicmene znam svuj styl jizdy a po tom, co jsem videl v jakych teplotach F20 funguje, jsem presel na to nejhustejsi, co je vyrobcem povolene (5w40). Rozdil sice neni velky, ale porad je 5w40 vice o mazani nez o "long life" jako 5w30honziss píše:Ja se dneska nudil zaseknutej na D1, takze jsem odemknul to menu a az do bratislavy sledoval teploty:
Olej - prakticky porad 100'C, at jsem jel 80 v zuzeni nebo 150, nehlo se to ani o stupen.
Voda - 90, pomala jizda v kolone do kopec to vystoupala na 96, ale pak to zase spadlo.
Nicmene vyssich teplot bych se nebal, kazdej olej ma svuj teplotni rozsah kdy maze a limitni teplotu kdy zacina degradovat a tyto dva parametry se nemusi nutne prolinat s jeho viskozitou. Jinymi slovy: viskozita klesa s rostouci teplotou, ale mazaci schopnosti stoupaji pouze do urcite hodnoty viskozity (jenze to se na zadny obalu nepise :/)... Takze myslenka: mam moc horkej volej - dam hustsi neni uplne spravne. Radsi bych dal lil to co predepisuje vyrobce, protoze na tomhle mazadle byl motor vymyslenej a s timhle mazadlem se delaly zatezove a zivotnostni zkousky.
Pneumatiky - sjety hrany gum, zvlast prednich maj vsechny F20, bez rozdilu motorizace. Chvili se to resilo na f20addicts foru, ale ani brutalni prefoukani moc nepomuze jak tam lidi psali. Urcite by pomohly vetsi priklony, ale myslim ze s tim vpredu nejde hejbat. Podle me melo bmw auto hotovy, poslali ho poprvy projet, zjistili ze to toci jak svine, takze seriovka dostala tupejsi predni geometrii a ta ted huntuje gumy.
Re: 125d vs M135i
Pokud mi to online katalog vyhledal správně má M135i normu na motorový olej BMW LL04, kterou splňujou oba nanodrive oleje od MillersOils. 5W30 i 5W40.
S 10W60 bych byl opatrnej, za nízkých teplot bude dlouho trvat než se zaolejuje vršek a potřebuje pro správný fungování vysokou teplotu. Daily cars jí většinou nemaj, ale u M135i to asi nebude problém, podle toho co píšete.
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=221
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
S 10W60 bych byl opatrnej, za nízkých teplot bude dlouho trvat než se zaolejuje vršek a potřebuje pro správný fungování vysokou teplotu. Daily cars jí většinou nemaj, ale u M135i to asi nebude problém, podle toho co píšete.
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=221
http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
RWD
Re: 125d vs M135i
Docela nedávno sem někde na webu (v nějaké diskusi o olejích) četl zajímavou poznámku (zřejmě) člověka z mastné branže:Alex89 píše:.... jsem presel na to nejhustejsi, co je vyrobcem povolene (5w40). Rozdil sice neni velky, ale porad je 5w40 vice o mazani nez o "long life" jako 5w30
5w-30 a 5w-40 mají prý za vysokých teplot prakticky identické mazací vlastnosti (esli s pamatuju správně, tak to popisuje označení ACEA C3), takže z hlediska mazání (nikoli odolnosti vůči teplotě!) v extrému je to vlastně jedno, která viskozita to je.... až prý 5w-50 má výrazně lepší mazací vlastnosti při vysokých teplotách...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: 125d vs M135i
už sem to našel - bylo to na d-fensovi v diskusi podt tím článkem o motorech modrobílé vrtule )už tu na něj někdo odkazoval...)
i ten druhý odstavec je zajímavý...shi píše: Zdvořile si dovolím částečně nesouhlasit.
1) Modifikátory viskozity v olejích 5w-40 se po pár tisíci km rozemelou a viskozita je stejná jako u 5w-30. Vyšší teplotní odolnost 5w-40 je v podstatě mýtus, podstatná je HTHS viskozita a tak je u 5w-30 a 5w-40 prakticky stejná (myšleno u olejů ACEA A3/B3). Jinými slovy běžnou 5w-40 si člověk oproti 5w-30 nebo 0w-30 vůbec nepomůže. Oleje 5w-50 složením nebávají až tak běžné, ty skutečně větší tepelnou zátěž snesou. Hlavní výhoda 5w-40 je to, že to je levné a lze to měnit častěji bez vlivu na obsah peněženky.
2) Doporučení výrobce (měnit olej po 25 000 km) má smyslů brát jako hodnotu, která platí, pokud člověk dosahuje nominální spotřebu podle techničáku. Takže s nominální spotřebou 8 L/100 km nájezd 25 000 km odpovídá spotřebě paliva 2000 litrů. Olej tím pádem má jít na výměnu nejpozději po spálení 2000 litrů a je jedno kolik km to auto ujelo. Aspoň takto to prý kdysi bylo v nějakém návodu k BMW M3 v době, kdy ještě návody psali technici.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: 125d vs M135i
mažou stejně, jen 40 má vyšší teplotní zatížitelnost.Alex89 píše:Souhlasim s tebou. Inzenyri v bmw snad vedi co delaji. Nicmene znam svuj styl jizdy a po tom, co jsem videl v jakych teplotach F20 funguje, jsem presel na to nejhustejsi, co je vyrobcem povolene (5w40). Rozdil sice neni velky, ale porad je 5w40 vice o mazani nez o "long life" jako 5w30honziss píše:Ja se dneska nudil zaseknutej na D1, takze jsem odemknul to menu a az do bratislavy sledoval teploty:
Olej - prakticky porad 100'C, at jsem jel 80 v zuzeni nebo 150, nehlo se to ani o stupen.
Voda - 90, pomala jizda v kolone do kopec to vystoupala na 96, ale pak to zase spadlo.
Nicmene vyssich teplot bych se nebal, kazdej olej ma svuj teplotni rozsah kdy maze a limitni teplotu kdy zacina degradovat a tyto dva parametry se nemusi nutne prolinat s jeho viskozitou. Jinymi slovy: viskozita klesa s rostouci teplotou, ale mazaci schopnosti stoupaji pouze do urcite hodnoty viskozity (jenze to se na zadny obalu nepise :/)... Takze myslenka: mam moc horkej volej - dam hustsi neni uplne spravne. Radsi bych dal lil to co predepisuje vyrobce, protoze na tomhle mazadle byl motor vymyslenej a s timhle mazadlem se delaly zatezove a zivotnostni zkousky.
Pneumatiky - sjety hrany gum, zvlast prednich maj vsechny F20, bez rozdilu motorizace. Chvili se to resilo na f20addicts foru, ale ani brutalni prefoukani moc nepomuze jak tam lidi psali. Urcite by pomohly vetsi priklony, ale myslim ze s tim vpredu nejde hejbat. Podle me melo bmw auto hotovy, poslali ho poprvy projet, zjistili ze to toci jak svine, takze seriovka dostala tupejsi predni geometrii a ta ted huntuje gumy.
Re: 125d vs M135i
Po včerejší akci v Mýtě, zůstalo na Falkenech vzorku tak s bídou na 1 akci a pomalu se poohlížím po něčem dalším. Které Federaly jste mi to doporučovali na okruh?
Aby to ale byly lepší lepidla, než Falkeny, ty docela na limitu brzo kloužou.
Jsou to tyhle? http://pneumatiky.heureka.cz/federal-ss ... e/#section
Aby to ale byly lepší lepidla, než Falkeny, ty docela na limitu brzo kloužou.
Jsou to tyhle? http://pneumatiky.heureka.cz/federal-ss ... e/#section
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: 125d vs M135i
M.Z.: sice už se zdráhám cokoli doporučit, ale jsou to oni - důležitý aby tam bylo to RS-R. Jinak když jsem byl naposled v Mostě, tak jsem prorazil pravou zadní (uprostřed běhounu díra cca 0.5-1 cm v průměru) a všimnl jsem si toho až na OMV když jsem dotankovával (guma samozřejmě úplně prázdná). Takže bočnice v 215/40 R17 nejsou rozhodně žádný bláto.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).