BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

Turbomotor 35i není tak špatný, jak se o něm tady píše.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od pjanda »

jerry: Tak mi reknete, co je na nem tak dobreho? Oproti 30i je nezajimavy uz proto, ze kvuli par desitkam koni vykoupenych citelne vyssi spotrebou pri narocne jizde komplikuje motor turbem nebo dvema. A jakozto konkurent 32i je nezajimavy zcela, kdyz nema nic co ma tento motor - vykon, charakter, zvuk, efektivitu, ani v nizkych a strednich otackach proti nemu 35i nijak neoslni - a ten komplikovany HW navic ma tez.

Spatny motor to neni, ale proc si nad nim libovat, kdyz BMW ma lepsi?

Jiny soudek: BMW vcera vytahlo prvni dve "icka". Bohuzel jsme v jejich predstaveni nebyli nejrychlejsi, nebot kolega selhal, ale tak jsem alespon dnes pridal k i8 trochu vice komentaru :)

http://www.autoforum.cz/predstaveni/bmw ... -realitou/

Neni to nezajimave, skoda, ze k tomu pristoupili prilis "ekologicky" a i pri prezentaci to tak stavi. Myslim, ze pro sportak schopny obstat pred mistnimi euronormami je to jinak solidni koncept...

A i3 ani nema smysl resit, to je dalsi marny elektromobil, neprichazi prakticky s nicim novym a porad trpi stejnym problemem zvanym uloziste energie...

http://www.autoforum.cz/predstaveni/bmw ... -na-svete/
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

pjanda: Nemyslím si, že všechny turbomotory jsou špatné, rozhodně ve foukání nevidím slepou uličku jako třeba v elekromobilech,možná i v hybridech. A zrovna 35i patří mezi ty nadprůměrné. Nakonec několikrát vyhrál i anketu o motor roku naposledy letos viz zde
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/w ... /25_3.html
Dobrá turba mají maximum kroutícího momentu k dispozici i v nižších otáčkách, 35i už od 1300 ot/min. To je určitě výhodou pro většinu běžných uživatelů zvláště při delších cestách. A to jak z hlediska hlučnosti, tak i spotřeby. Sám používám jako rodinný potah turbomotor 2.0 TFSI a pro běžné, znovu podotýkám běžné, každodenní ježdění mi to vyhovuje. I tento motor je léta v čela ankety motor roku ve své kategorii. Oba tyto motory tam podle mě nejsou náhodou, například skoro nemají typické turbo nakopnutí, které nenávidím :(
Samozřejmě je i plno špatných turbomotorů. Ale přesto si myslím, že benzinová turba nás ochránila před úplným zaplavením silnic nafťáky. A už jen proto je mám rád :) Druhá věc je větší možnost poruchy, v případě 2 turbo zdvojnásobená, k tomu chybějící motorová špička s narůstajícími otáčkami, větší hmotnost motoru a z toho plynoucí nedotáčivost. Když budu volit auto pro radost, dám přednost klasickému 30i ;) Ale kolik nás takových zbývá? Když mluvím se známými a to jsou přitom povoláním technici, zjišťuji bohužel, že většina populace nejezdí pro radost. A pak je pro ně alternativou benzinové tubo. Dovolím si opakovat, nebýt benzinových foukaček, už bychom se udusili v oblacích sazí :D
PS: Já mám vybráno, přes zimu jdu do Z4Ci, už je asi na cestě garáž :)
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

@jerry: máte pravdu - v posledním roce jsem měl tu čast kočírovat jak "nadprůměrný" turbobenzín 1.8TSI, tak i špičkový 30i N53 .... a pokud bych se přinutil uvažovat jen v měřítku přesunu z A do B bez "spass" faktoru, tak opravdu 1.8TSI vyhrává.... ale.... :D

btw, jako potvrzení výše řečeného: neska sem odřídil cca 350 km bramborem s bicyklama na střeše (většina po D1) tempomat/tacho 120 a.... z jízdy s 1.8TSI bych byl býval méně otráven.... ;)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od pjanda »

jerry: Nic proti Vam nemam :), ale tato argumentace me vzdy zarazi. Rici na foru, kde vetsina lidi ocekava od sveho BMW "neco vice" nejrpve to, ze 35i neni tak spatny, jak se tady pise, ja Vam odvetim, proc je pro vetsinu mistnich mozne jej vnimat jako spatny a Vy mi reknete, ze prece pro ty "prumerne ridice", "bezne vyuziti" apod. je dobry nebo i lepsi nez atmosfericka alternativa...

To se mi zda byt jako zcela nemistny argument, pokud se zde bavime v urcitem kruhu lidi, kteri takovi nejsou a vyssi vykon v 1 300 ot. je nedojme. Tim nerikam, ze nedojme nikoho a nijak, ale pokud jste to vznesl v navaznosti na predchozi diskuse, ktere se nesly v uplne jinem duchu, je to zkratka rana vedle. Krom toho je otazkou, kolik "prumernych" ci "beznych" ridicu si zrovna auto s 300 konmi koupi na "bezne vyuziti"...

Navic nad ramec debaty o zabavnosti, charakteru apod. opakuji, ze BMW ma motory jako 32i nebo 40i, ktere nabizeji vice vykonu, charakteru apod., ani vykonem v nizsich a strednich ot. rozhodne nestradaji, pri narocnejsim vyuziti jsou uspornejsi a dozajista budou mit vyssi zivotnot a spolehlivost, protoze na atmosfericky plnenem motoru bez primeho vstriku do valcu se skoro nema co pokazit. To o motoru s DI a jednim ci dvema turby nejde rici.

Zajimaji me tedy argumenty v teto rovine: cim je 35i lepsi pro narocne ridice, nez se tu tvrdilo (bavime se o tomto) a co rikate na pomer vykon/trvanlivost/spolehlivost? Jsem presvedcen, te se 35i v tomto svetle jevi presne tak, "jak se tu pise" a argumentujete v uplne jinem smeru...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od pjanda »

V navaznosti na predchozi diskusi s Vladimirem je pozouhodna posledni tiskovka zprava BMW:

http://www.bmwblog.com/2011/07/30/bmw-s ... gulations/
(adresu si musite slozit, nechali apostrof v URL a nejde to zprovoznit ani pres tinyurl)

BMW opet kraci v cele pruvodu miricim ke krasnym zitrkum nalajnovanym soudruhem Obamou :) A take skoro otevrene priznava, ze mu takove hlouposti vyhovuji kvuli "planovatelnosti" dalsich kroku...

Radeji nic necituji, toto me proste nici :(
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
jerry
Letec
Příspěvky: 3578
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

pjanda: Ani já nic ve zlém, kdybych to tu nebral, nejsem tu :) Formuloval jsem to celé v reakci na pavprochovo překvapené konstatování kultivovaného běhu 35i. Proto jsem napsal, že 35i není tak špatný, jak by mohlo při pročítání fóra zdát. Nic víc a nic míň. Pokud se budeme bavit v kruhu lidí, kteří čekají od auta sportovní svezení, souhlasím s Vámi. Ale na fóru nejsou jen tihle, jsou tu i jiní, třeba i majitelé dieselů ;)

Nakonec i já jako milovník sportovní jízdy uznávám několik tváří šoférování. Když jedu s rodinou plně naložen, pak nejedu sportovně, nevychutnávám si plné vytáčení motoru, maximální přetížení v zatáčkách. Prostě v tomhle momentě se přesunuju z bodu A do bodu B, tak aby to bylo pro posádku co nejpříjemnější, povídám si, sleduju krajinu, poslouchám pěknou hudbu, prostě si užívám jinou stránku jízdy :)

A benzinová turba pro běžnou dálkovou jízdu jsou dobrou alternativou tolik opěvovaných dieselů. Při běžné jízdě jsou přece jen úspornější a přitom je tam rezerva výkonu pro případ potřeby. Jasně že při plném zatížení spotřeba roste nad úroveň atmosférických motorů, nakonec ty koníky se nakrmit musí :D Na druhou stranu jet na dovolenou s rodinou M3, to bych asi ani nechtěl. Zkrátka každé náčiní má pro mě svoje určení. Ale je to jen můj názor, ještě se nenarodil člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. A tak je to i motory a ta různost by měla být zachována :)

Směr ubírání automobilismu mě taky rmoutí. To že vyřazují z výroby atmosféru považuji právě za omezování výběru. Do určitých aut špičková atmosféra patří. Třeba zrovna tu Z4, kterou to u pavprocha začalo, bych já osobně jednoznačně volil ve verzi 30i. Je lehčí,s otáčkami motor oživuje až k maximu, určitě méně náchylná k poruchám, prostě umožňuje parádní sportovní svezení :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od pjanda »

jerry: Bohuzel vzdy skoncime u tohoto, v tom se samozrejme shodneme. Mne by mohlo byt vcelku ukradene, ze si BMW dela 35i, mozna nemam tak tolerantni postoj k uchylnostem jako X6, ktere me pak za volantem auta stejne znacky hazeji do stejneho pytle s temi, kteri polovinu funkcnich vlastnosti auta polozili na oltar exhibicionismu. Ale i s tim se srovnam. Vadi mi samozrejme to, ze jsou eliminovany jakekoli alternativy bez ohledu na to, zda je zakaznici chteji ci nikoli. Proste nazapadaji do nejakeho evropskeho schematu, tak jsou zapovezeny.

Proto je v tomto kontextu treba o to durazneji rikat, ze zrovna 35i (a myslim, ze to je spise jeden z lepsich turbomotoru, neni to ani vylozene pripad nesmyslneho downsizignu jako treba 3,0 TFSI) neni zadne "win-win", ze to je take nekolik "lose" a celkovy dojem z toho motoru je nutne rozpacity. A zvlaste v kontextu predchozich debat je potreba upozornovat spise na ta ne uplne zrejma negativa nez na ta tolikrat zminovana pozitiva. Proto se pohled muze stat jednostranny, lae berte to tak, ze zminuje spise to, o cem se normalne prilis nemluvi...

Navic - a to uz je na trochu jinou, obecnejsi debatu - bych nebyl tak nadseny z toho, ze turbobenziny dovolily udrzeni trzniho podilu zazehovych motoru, ktere by jinak musely ustoupit vznetovym. Je treba si uvedomit, ze ty benziny byly nejprve ubity nesmyslnymi normami, ktere z nich udelaly v beznych kubaturach dost nezajimave motory (sjedte si s 1,6 o 100 konch starou 15 let a stezovat si nebudete ani v nejmensim). A byly to normy dosti zvracene uz proto, ze byly odlisne pro benziny a diesely. Kdyby byly stejne, mame tu zastoupeni naftovych motoru v jednotkach procent jako v USA. To, ze pak v techto podminkach bylo nalezeno cesty, jak ucinit tyto maloobjemove motory privetivejsi a pritom odpovidajici normam, povazuji spise za druhou prohru nez zvraceni predchoziho vyvoje...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

@pj ref první odstavec: ano také si myslím, že X6 je exhibicionistická úchylnost, ale.... nemám osobní zkušenost, ale co sem zahlíd/slyšel/viděl, tak zrovna X6 je prý (co se chování na silnici) srovnatelná s 3erCi, akorát je halt težší a větší... mrštnost tam prý ale je a díky extrémí síle motoru i hbitost......

ref poslední odstavec: souhlasím spíš s džerym než s Vámi, imho TSI (bohužel v kombinaci s extra dlouhými převody kvůli emisím) konečně přinesly do nejprodávanější části mainstremu (čti "konzern") smysluplnou alternativu k chrochtákům...

PS: máte už od fčera SZ...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od pjanda »

pp: Ale ja s tim take souhlasim, jen rikam, ze benziny nejprve musely byt zabity, aby pak bylo vubec treba prinaset nejakou alternativu. To, ze VW predtim malokdy umel udelat dobry benzinovy motor je trochu jiny pribeh :)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Odpovědět