BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: BMW Divize

Příspěvek od driver »

JERRY: Ten článek psal totální kretén. Mechanici mají pocit, že rozumí olejům, tribotechnice a přitom o tom ví TOTÁLNĚ kulové!
Blok motoru z horčíkové slitiny s nikasilovou vložkou,.....BMW doporučovalo long-life oleje specifikace 0W-30 nebo 5W-30 a s intervalem kolem 25 tisíc km. Vážení, dovolím si říct, že u těchto typů motorů jsou tato doporučení naprosto vedle a pokud už takový motor někdo máte, vylijte long-life, nalijte 5W-40 nebo nejlépe 5W-50.....
Zaprvé ty oleje se mají řídit normou výrobce s ohledem na konstrukci, a zadruhé přetěžování motoru se řeší odjakživa zkrácením výměny. Když někdo jezdí okruhy, tak klidně několikanásobně.
ŘEŠENÍ DÁVAT NĚJAKÝ MARAS 5w50 CO TEN MOTOR ZNIČÍ AUTOMATICKY UŽ JEN PROTO, ŽE NESPOŇUJE NORMU, MŮŽE NAVRHNOUT JEN TOTÁLNÍ DILETANT, IGNORANT A ŠÍLENEC :))
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
jerry
Letec
Příspěvky: 3593
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od jerry »

Jsem zvědav na názory ostatních, já osobně s nesouhlasím. Tvoje tvrzení určitě vyvolá značnou polemiku. Třeba v manuálu u MX-5 (BMW nemám, tak nevím) jsou doporučeny oleje s různou viskositou podle teplotního zatížení motoru. Tady totiž nejde o "opotřebení" oleje, které lze řešit zkrácenou výměnou, ale o to, že řídké oleje ztrácejí při vysokém zatížení mazací schopnosti. Někdy je lepší se řídit logikou věci, než co zavelí velitel (výrobce) [-x
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: BMW Divize

Příspěvek od oxik »

Jestli je podle tebe Mentuli (rip) totální kreten co nerozuměl motorum, pak nevím, jak nazvat tebe.. ty experte.
maciak
Autoškolák
Příspěvky: 86
Registrován: pát 21 dub 05:52

Re: BMW Divize

Příspěvek od maciak »

Musim dat za pravdu driverovi.
Mal som tu moznost na jednom konkgrese v bostone diskutovat asi 5 minut s konstrukterom z bmw a ten mi odporucil nechat ten longlife olej ale skrati interval na 8-1tkm podla zatazenia. A to sme otvorene bavili o upravenom motore (veci z dinanu).
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

Byl jsem nedávno v typer.cz na čumendu a mechanik mi tam ukazoval na jaký olej je dnešní typeR stavěný - 0W-20. Vedle měl na regálu vodu do ostřikovačů a ta měla podobnou viskozitu :) . Říkal, že ten motor je na to dělaný, že má hrozně tenký pístní kroužky, který kdyby se dal hustší olej, tak by ho nestíhaly setřít a tím by se motor zakarbonovával. Prý už není doba hustých olejů 10W-60, na který dobře fungoval K20. Jsem taky zvažoval co dám do SSS a nakonec jsem zůstal u 5W-30 co tam lili v říši (jen jsem změnil značku z motulu na mobil), ale co si budem povídat taky se mi to ekluje tam lít jen obarvenou vodu.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: BMW Divize

Příspěvek od mmira »

docela by me zajimalo, jak se takovy 0W20 chova pri zatezi na okruhu. v Cupre jsem videl i 135°C, a to nebylo nejake extra horko
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

Esli možu.... krapet (no dost, no) sem teho k wolejům pro baworské R6 (hlavně N52+N53) přečet a povyptával se..... a vyšlo mi z toho:

0w-30 a 5w-30 jsou BMW doporučovány NIKOLI z důvodu nejlepčí vhodnosti pro tenhle typ motoru, ale z důvodu (o 0,00001) nižší spotřeby (benzínu = emise), zárověň ale tyhle motory nebyly navrženy na hustý (za všech těplot) 10w-60, takže optimum pro R6 motor je (prý) 5w-40 a měnit častěji .... protože ale m4Zlik (N52, má ukazatel těploty woleje) občas v létě dyž ho piluju ukazuje i přes 120, liju tam CFS, což je 5w-40 ale se zvýšenou odolností proti přepálení (prý do 140st C) a protože N53 pracuje s chudou směsí, je reálné předpokládat, že v něm budou ještě o fous vyšší těploty, takže do něj CFS liju taky.

Ale nedělám si nárok na patent na rozum.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1685
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: BMW Divize

Příspěvek od abgx1 »

pavproch píše:protože ale m4Zlik (N52, má ukazatel těploty woleje) občas v létě dyž ho piluju ukazuje i přes 120
No neviem, nevyznam sa do toho velmi, ale s Transporterom 2.0TDI mam pri 140kmh na tempomate teplotu oleja okolo 113-115°C, ked tomu chvilu pridam v asi 3km prudkom dialnicnom stupani(tak 3/4plynu, 2500rpm), tak je tam tych 119-120°C

cize pri M4 riadenej Pavprochom som ocakaval rozhodne vyssie cisla... a teraz ze ci BMW chladi tak dobre, alebo T6 tak nahovno :D
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5759
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: BMW Divize

Příspěvek od M.Z. »

Sportovní auta mají účinnější chlazení.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1685
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: BMW Divize

Příspěvek od abgx1 »

a nenici sa pri takej teplote olej velmi rychlo? kolko vlastne taky bezny olej znesie? pri akej teplote spozorniet? kolko je taky absolutny red-line(tzn odstavit auto, vymenit olej...)?

predpokladam ze to dost zalezi na hustote, je tam 0W-30 http://www.olejcentrum.sk/Shell-Helix-U ... -d1265.htm

celkovo by som ocakaval nizsie teploty pri obycajnej jazde, ani nechcem vediet ake teploty by tam lietali kebyze tam sadne nejaky Stephan ;) , pripadne s tazkym vozikom...
Odpovědět