Mercedes - auto pro masy
Re: Mercedes - auto pro masy
Mirek me predbehl Kazdopadne kdyby to nebylo vnimano jako problem, vubec se to v teto studii neprojevi, nebot ta je jen o problemech.
Na druhou stranu, problem je jen formalni oznaceni v ramci teto studie. Samozrejme to muze byt vnimano jako neprijemnost, zhorseni, cokoli podobneho, kazdopadne je to neco, co lidi obtezuje natolik, ze to oznacuji za projev nekvality. A to je myslim to podstatne.
Ano, i pro me je to prekvapeni. Ale o to je ta studie resp. tento zaver z ni vynaty cennejsi.
Na druhou stranu, problem je jen formalni oznaceni v ramci teto studie. Samozrejme to muze byt vnimano jako neprijemnost, zhorseni, cokoli podobneho, kazdopadne je to neco, co lidi obtezuje natolik, ze to oznacuji za projev nekvality. A to je myslim to podstatne.
Ano, i pro me je to prekvapeni. Ale o to je ta studie resp. tento zaver z ni vynaty cennejsi.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Mercedes - auto pro masy
To že je to horší/lagovější poznám i já neaktivní řidič, a je to negativní i pro mě. Ale nemá to imho nic společného se zájmem o řízení.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Mercedes - auto pro masy
To jsme ale tam, kde jsme uz byli Beres "zajem o rizeni" jako nejake nadseni z toceni volantem, ale to je prilis uzky pohled. Ridit = ovladat a pokud i Tobe vadi, ze auto nereaguje rychle a adekvatne, tak i Ty mas zajem sve auto ridit (vic, nez si myslis ). Ze bys to za jinych okolnosti vymenil za "vubec neridit" uz je jina uroven debaty, bavime se o tom, jak se maji chovat auta za soucasnych moznosti. A to je bud to, ze ho muzes ridit sam, nebo ho muzes ridit "s pomoci samotneho auta". Pritom ona odtazitost je primym mj. dusledkem druheho pristupu a je uplne jedno, jestli jeho cilem je "zbavit Te nutnosti ridit" nebo "dosahnout nizsi spotreby v testech".
Tj. pokud nekdo rika: "Vadi mi, ze auto prehodnocuje me zamery a nereaguje rychle a vhodne." (a to rekla vyznamna cast majitelu novych aut v ankete JDP), znamena to pro me, ze by radeji vice ridili sami, nebot jim vymena casti ovladatelnosti za nizsi normalnou spotrebu, nutnost venovat mene pozornosti rizeni (nebo cokoli podobneho) zkratka nevyhovuje.
Neni to jiste projev zajmu o rizeni ve smyslu prohanet se o vikendu po okreskach nebo si uzivat kazdeho kilometru cestou do prace, ale je to pro me projev toho, ze kdyz uz za tim volantem musim sedet, budu radeji, kdyz me auto bude poslouchat nez aby si delal co samo chce. A to je take zajem ridit...
Tj. pokud nekdo rika: "Vadi mi, ze auto prehodnocuje me zamery a nereaguje rychle a vhodne." (a to rekla vyznamna cast majitelu novych aut v ankete JDP), znamena to pro me, ze by radeji vice ridili sami, nebot jim vymena casti ovladatelnosti za nizsi normalnou spotrebu, nutnost venovat mene pozornosti rizeni (nebo cokoli podobneho) zkratka nevyhovuje.
Neni to jiste projev zajmu o rizeni ve smyslu prohanet se o vikendu po okreskach nebo si uzivat kazdeho kilometru cestou do prace, ale je to pro me projev toho, ze kdyz uz za tim volantem musim sedet, budu radeji, kdyz me auto bude poslouchat nez aby si delal co samo chce. A to je take zajem ridit...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Mercedes - auto pro masy
Podle mého to je jen nespokojenost s odladěním SW, nic víc. Nic hlubšího v tom nevidím. Plyn laguje při zrychlování což je jeden z mála okamžiků, kdy lidi za volantem potřebují/chtějí aby auto udělalo co aktuálně zamýšlejí.
Pak je tam asi rozpor mezi očekávám a realitou, kdy si mysleli, že DSG bude zcela hladké, nikdy necukne, přeřazení nejde poznat etc.
S čím nemohu souhlasit je, zmíněná vazba snížení ovladatelnosti výměnou za spotřebu. Je to pravda, ale myslím, že dotazovaní lidé to takto nechápou. Ani lidé obecně. Pokud se zeptáš - vadí vám lag plynu? 9/10 řekne ano. Nejsem si jistý stejným výsledkem pokud by otázka zněla - lag plynu a nižší spotřeba, nebo bez lagu, ale vyšší spotřeba a ovladatelnost...
Pak je tam asi rozpor mezi očekávám a realitou, kdy si mysleli, že DSG bude zcela hladké, nikdy necukne, přeřazení nejde poznat etc.
S čím nemohu souhlasit je, zmíněná vazba snížení ovladatelnosti výměnou za spotřebu. Je to pravda, ale myslím, že dotazovaní lidé to takto nechápou. Ani lidé obecně. Pokud se zeptáš - vadí vám lag plynu? 9/10 řekne ano. Nejsem si jistý stejným výsledkem pokud by otázka zněla - lag plynu a nižší spotřeba, nebo bez lagu, ale vyšší spotřeba a ovladatelnost...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Mercedes - auto pro masy
Nedá mi to, ale musím se zeptat, protože na to nedokážu přijít. Čím ovlivňuje rychlá/pomalá reakce na plyn spotřebu?
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Mercedes - auto pro masy
Nemusi to byt jen otazka naladeni, spise je to tak, ze se to za soucasnych emisnich (ci spise spotrebovych, o emise uz tu primarne nejde) norem lepe udelat proste neda. Neni mozne, aby motor reagoval ihned a pritom dosahl patricnych vysledku...
Proto za tim neco hlubsiho vidim - pozadavky na nizsi normovanou spotrebu nelze donekonecna stupnovat tak, aby to nemelo zasadni (a pokud to vnima uz takto znatelne mnozstvi beznych zakazniku, je to pro me zasadni) negativni vliv na vnimani kvality aut ze strany zakazniku.
Kazdy si z toho samozrejme muze vyvodit sve , nas zaver je ostatne patrny z clanku. Cili Tve vnimani je samozrejme take relevantni, mozne, ale pokud by lide u tech novych aut citili nejake zasadni zlepseni z hlediska spotreby paliva a bylo to pro ne dulezite, nestezovali by si na toto, nebot vi, ze to je pruvodni jev (spojitost snaha o nizsi spotrebu-reakce motoru/prevodovky je v ramci reakci lidi v te studii primo spojovana). Proto to chapu i tak, ze realna zlepseni se neodehravaji a jine naladeni, ktere vyslo vstric predevsim papirove realite, zkratka lide odsuzuji.
Mozna z toho vyvozuji vice, nez by bylo vhodne...
Proto za tim neco hlubsiho vidim - pozadavky na nizsi normovanou spotrebu nelze donekonecna stupnovat tak, aby to nemelo zasadni (a pokud to vnima uz takto znatelne mnozstvi beznych zakazniku, je to pro me zasadni) negativni vliv na vnimani kvality aut ze strany zakazniku.
Kazdy si z toho samozrejme muze vyvodit sve , nas zaver je ostatne patrny z clanku. Cili Tve vnimani je samozrejme take relevantni, mozne, ale pokud by lide u tech novych aut citili nejake zasadni zlepseni z hlediska spotreby paliva a bylo to pro ne dulezite, nestezovali by si na toto, nebot vi, ze to je pruvodni jev (spojitost snaha o nizsi spotrebu-reakce motoru/prevodovky je v ramci reakci lidi v te studii primo spojovana). Proto to chapu i tak, ze realna zlepseni se neodehravaji a jine naladeni, ktere vyslo vstric predevsim papirove realite, zkratka lide odsuzuji.
Mozna z toho vyvozuji vice, nez by bylo vhodne...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Mercedes - auto pro masy
To neni tak, ze "udelame pomale reagujici motor a mame nizkou spotrebu" , to je jen pruvodni jev. Lepsich vysledku je dosahovano mj. tak, ze elektronika prehodnocuje Vase signaly vydane pravou nohou tak, aby motor vykonal pozadovany ukon s co nejnizsi spotrebou. Tj. napr. date plny plyn, ale skrtici klapka se neotevre zcela a do motoru neni vpraveno velke mnozstvi paliva, ktere by treba nebylo dokonale spaleno, ale cely proces probehne jinak s ohledem na zmineny cil. To ma za nasledek ospalejsi resakce jednak proto, ze to elektronika "musi vymyslet" a pak i proto, ze motor okamzite nedoda takovy vykon, jaky by jinak podat mohl. Myslim, ze v tomto pripade je zmineno hlavne to prvni.metaljohn píše:Nedá mi to, ale musím se zeptat, protože na to nedokážu přijít. Čím ovlivňuje rychlá/pomalá reakce na plyn spotřebu?
Nevim, jak stare mate auto, ale pokud si sjedete s necim dnesnim, muzete rychle "telegrafovat" za jizdy pravou nohou a auto zpravidla neudela vubec nic - motor nijak nezareaguje, nebot behem toho zlomku sekundy ani nic nevymysli. Kdyz totez udelate treba s karburatorovyxm motorem, auto samozrejme zacne skubat, protoze bude chvilku pridavat a chvilku ubirat. Neni to nic noveho, prislo to s elektronickymi plyny a do jiste miry jeste pred nimi, ale v posledni dobe je to stale citelnejsi.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Mercedes - auto pro masy
Domnívám se, že hlavním důvodem "mrtvého pedálu plynu" jsou spaliny. Už starší auta měla z těchto důvodů různá mechanická kurví...ka, ale s elektronickým plynem to nabralo na obrátkách.
Re: Mercedes - auto pro masy
Pavel: nemyslím, že lidi ví, že lag je spojená nádoba s COx .. myslím, že to je v tiskovce přidaný komentář JDP. Jsem přesvědčen, že lidi si v takových anketách stěžují (oprávněně) na chování AT, plynu, navigace etc. ale neřeší co za tím stojí. Jednoduše - plyn mi nevyhovuje - odškrtnu kolonku nebo napíšu a neřeším souvislosti.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Mercedes - auto pro masy
Tak jiste, ale bavime-li se o tom, co situaci meni v poslednich letech, pak to emise "skutecne nebezpecnych" plynu primarne nejsou, v tomto smeru uz se normy prilis nemeni. Ted jsou stredobodem pozornosti emise CO2 a tedy spotreba paliva a prave kvuli ni byla a je zavadena vetsina "opatreni".Honza42 píše:Domnívám se, že hlavním důvodem "mrtvého pedálu plynu" jsou spaliny. Už starší auta měla z těchto důvodů různá mechanická kurví...ka, ale s elektronickým plynem to nabralo na obrátkách.
Ale jsou do jiste miry spojite nadoby, takze to neni nutno posuzovat oddelene, zkratka spotreba a emise
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n