VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
Re: VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
Já bych taky hlasoval za dlouhý rozvor, ideálně pak Sprintera extralang. Ale z výběru T4 a Vito II bych volil spíš Vito, protože myslím, že bude novější. T4 se dělalo tuším do 2003 a Vito II od 2003. A spotřeba bude v takovým nákladem asi bude opravdu kolem 10 l u jakékoli dodávky.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Re: VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
Hele, tak nakonec úplně jinak. Sehnali jsme Peugeot Boxer, kterým dřív jezdil štáb ČT. Bude náš, ne půjčenej, protože jsme nějaké větší auto, než pickup, co jsme měli doteď, stejně potřebovali.
Rok výroby 2001, 2.8 HDI (Iveco motor), 93 kw, 9 míst. Akorát bohužel nemá kam dát rakev, takže kvůli bagáži nejspíš pojedeme v osmi, to se ještě uvidí.
Prohlížel jsem si ho, poseděl si v něm a tak a je pohodlnej. Hlavně je tam dost místa na nohy. Kufr i taky něco pojme, i když je tam devět sedaček, a přebytečné věci buď někam narvem pod nohy a nebo je prostě vyhodíme (konec konců krom jídla, pití a nože je zbytečné a dá se vyhodit úplně vše).
Rok výroby 2001, 2.8 HDI (Iveco motor), 93 kw, 9 míst. Akorát bohužel nemá kam dát rakev, takže kvůli bagáži nejspíš pojedeme v osmi, to se ještě uvidí.
Prohlížel jsem si ho, poseděl si v něm a tak a je pohodlnej. Hlavně je tam dost místa na nohy. Kufr i taky něco pojme, i když je tam devět sedaček, a přebytečné věci buď někam narvem pod nohy a nebo je prostě vyhodíme (konec konců krom jídla, pití a nože je zbytečné a dá se vyhodit úplně vše).
Re: VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
Tak takovy vysledek bych asi moc necekal. No, co rict, krom GL, protoze pochybuju, ze se stab CT o auta nejak extra stara - stecej mi ridici u nas ve firme a to za auto smluvne odpovidaj. Ale treba si mel stesti
BMW Driver M-B worker...
Re: VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
jen na okraj. s temi nozi v aute opatrne. minimalne v Dansku u sebe clovek nesmi mit nic vetsiho, nez zavirak s ostrim ne delsim nez 10 cm (nebo tak nejak).warkis píše:...nože...
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
To je moc dobrá poznámka, díky. Hlavně, že se Dánsko pyšní tím, že je vstřícné pro trempíky, ale člověk tam nakonec ani nemůže mít pořádnej nůž .mmira píše:jen na okraj. s temi nozi v aute opatrne. minimalne v Dansku u sebe clovek nesmi mit nic vetsiho, nez zavirak s ostrim ne delsim nez 10 cm (nebo tak nejak).warkis píše:...nože...
Však ono si vozidlo ještě chvíli pobude u kamaráda automechanika, který pořádně všechno prošmejdí, vyzkouší a zkontroluje. Pak si s ní nejdřív vyzkoušíme cestu na Slovensko do Tater a zpět a pak až (pokud bude vše v pořádku) jí v srpnu vytáhneme až do toho Norska.NoSwear píše:Tak takovy vysledek bych asi moc necekal. No, co rict, krom GL, protoze pochybuju, ze se stab CT o auta nejak extra stara - stecej mi ridici u nas ve firme a to za auto smluvne odpovidaj. Ale treba si mel stesti
Re: VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
nescu malovať čerty na zeď.... vživotě sem v norsku nebyl ani sa nechystám...
ale... před časem na d-fensovi vyšel článek o tym , jaký je to v Norsku absurdistán ve věci výchovy dětí a vůbec sociálního (socialistického) systému tam... nejsou to stejní trotli i ve vztahu k technickému stavu vozidel, dyž tam pojedete takovým "střepem"?
ale... před časem na d-fensovi vyšel článek o tym , jaký je to v Norsku absurdistán ve věci výchovy dětí a vůbec sociálního (socialistického) systému tam... nejsou to stejní trotli i ve vztahu k technickému stavu vozidel, dyž tam pojedete takovým "střepem"?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
No... jestli jo, tak vám o tom pak určitě napíšu nějaký vtipný zážitek .pavproch píše:nescu malovať čerty na zeď.... vživotě sem v norsku nebyl ani sa nechystám...
ale... před časem na d-fensovi vyšel článek o tym , jaký je to v Norsku absurdistán ve věci výchovy dětí a vůbec sociálního (socialistického) systému tam... nejsou to stejní trotli i ve vztahu k technickému stavu vozidel, dyž tam pojedete takovým "střepem"?
Re: VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
Tak jsme to nakonec zvládli s Boxerem (Rok výroby 2001, 2.8 HDI, Iveco motor, 93 kw, 9 míst), kterého jsme koupili po České televizi.
Jelo nás devět. Cesta dlouhá přes dvacet dní, jídlo na dvacet dní s sebou, stany, spacáky, karimatky krosny a věci na vícedenní tůry do hor taky s sebou + 30 litrovej barel vody, technika na natáčení a tak -> Vešli jsme se i bez rakve na střeše a bylo to celkem pohodlné (s tím, že hodně věcí jsme měli pod nohama a spalo se samozřejmě venku).
Vynechali jsme kvůli časové náročnosti Finsko.
Auto jelo parádně, akorát někde na severu Švédska najednou na dálnici úplně ztratilo výkon, tak jsem zajel na odpočívadlo, řešil to se servisákem a dohmátli jsme se k tomu, že je nějaká závada ohledně váhy vzduchu. Já tomu nerozumím, jsem rád, že vyměním olej. Tak jsme to prostě zkusili a jeli dál. A nakonec v pohodě, závada asi nebyla tak hrozná. Ještě párkrát jsme takhle cestou ztratili výkon, ale vždy stačilo na chvíli zastavit a jelo se dál.
Potom nám odešla kontrolka nádrže. Takže kontrolka občas ukazovala prázdnou nádrž, přestože jsme zrovna tankovali, ale who cares...
Jinak fjordy a několikasetmetrová stoupání zvládl mikrobus v pohodě. I cestičky o šířce pražské jednosměrky (až na to, že tyto cestičky nebyly jednosměrné) se daly projet, odpočívadel na vyhnutí tam je dost.
Rychlostní omezení ubíjející. Přesto jsem rychlost raději dodržoval, protože v Norsku je hodně kamer, které si vás nafotí a pak vám to hezky všechno vyúčtujou. Mýtné jsme řešili přes autopass - jen zadáte kreditku a SPZ auta a už nic nemusíte řešit, Norové si to pak strhávaj sami.
Až někdy pojedete do Norska tak si všechny peníze na palivo hoďte na kreditku, neberte žádnou hotovost. Mnoho benzinek je tam úplně bez obsluhy s tím, že je potřeba kreditka. A vůbec, já si nevyměnil ani korunu norských peněz. Všechno tam zaplatíte z kreditky, i blbej párek v rohlíku u stánku.
Norové byli v pohodě. Jednou pršelo, tak jsme zastavili někde v Alesundu a našli nějaký altánek, ve kterém jsme v devíti lidech přespali. Druhý den přišel nějaký manželský pár, že to je jejich altánek. Místo aby na nás začali řvát a volat policii nás vyslechli odkud jedem a kam jedem a úplně slušně nás poprosili, jestli by nám nevadilo se přesunout jinam, že tu za chvíli bude dětská oslava. Paráda. V jednom městě jsme zas spali pod širákem na parkovišti. Místňák zavolal svému kamarádovi policajtovi, že se tam děje "něco divného". Policajt přišel, zeptal se co děláme, my mu řekli, že přespáváme a jedem dál a on odvětil, že v pohodě, že to není nic špatného, popřál hodně štěstí a odkráčel. Jindy nám zase odpustili den parkovného a tak. Samí hodní a slušní lidé.
Jinak v Norsku potkáte víc Čechů, než Norů (hlavně v horách). Češi jsou všude .
Jo a když jsme v Berlíně vjížděli do podzemních garáží, tak jsem škrtal střechou o tu limitující závoru u vjezdu, ale nakonec se ty garáže daly projet v pohodě. Holt se pak člověk musel vyhýbat vyčnívajícím trubkám ze stropu . Jo a díky bohu za GPS. Já autem nikdy nebyl ani v Praze (nebo dálnici, nebo větší světelné křižovatce) a pak najednou bum - centrum Berlína s mikrobusem jako kráva. Díky GPSce je to ale lehké jak facka, fak úžasný vynález.
Jelo nás devět. Cesta dlouhá přes dvacet dní, jídlo na dvacet dní s sebou, stany, spacáky, karimatky krosny a věci na vícedenní tůry do hor taky s sebou + 30 litrovej barel vody, technika na natáčení a tak -> Vešli jsme se i bez rakve na střeše a bylo to celkem pohodlné (s tím, že hodně věcí jsme měli pod nohama a spalo se samozřejmě venku).
Vynechali jsme kvůli časové náročnosti Finsko.
Auto jelo parádně, akorát někde na severu Švédska najednou na dálnici úplně ztratilo výkon, tak jsem zajel na odpočívadlo, řešil to se servisákem a dohmátli jsme se k tomu, že je nějaká závada ohledně váhy vzduchu. Já tomu nerozumím, jsem rád, že vyměním olej. Tak jsme to prostě zkusili a jeli dál. A nakonec v pohodě, závada asi nebyla tak hrozná. Ještě párkrát jsme takhle cestou ztratili výkon, ale vždy stačilo na chvíli zastavit a jelo se dál.
Potom nám odešla kontrolka nádrže. Takže kontrolka občas ukazovala prázdnou nádrž, přestože jsme zrovna tankovali, ale who cares...
Jinak fjordy a několikasetmetrová stoupání zvládl mikrobus v pohodě. I cestičky o šířce pražské jednosměrky (až na to, že tyto cestičky nebyly jednosměrné) se daly projet, odpočívadel na vyhnutí tam je dost.
Rychlostní omezení ubíjející. Přesto jsem rychlost raději dodržoval, protože v Norsku je hodně kamer, které si vás nafotí a pak vám to hezky všechno vyúčtujou. Mýtné jsme řešili přes autopass - jen zadáte kreditku a SPZ auta a už nic nemusíte řešit, Norové si to pak strhávaj sami.
Až někdy pojedete do Norska tak si všechny peníze na palivo hoďte na kreditku, neberte žádnou hotovost. Mnoho benzinek je tam úplně bez obsluhy s tím, že je potřeba kreditka. A vůbec, já si nevyměnil ani korunu norských peněz. Všechno tam zaplatíte z kreditky, i blbej párek v rohlíku u stánku.
Norové byli v pohodě. Jednou pršelo, tak jsme zastavili někde v Alesundu a našli nějaký altánek, ve kterém jsme v devíti lidech přespali. Druhý den přišel nějaký manželský pár, že to je jejich altánek. Místo aby na nás začali řvát a volat policii nás vyslechli odkud jedem a kam jedem a úplně slušně nás poprosili, jestli by nám nevadilo se přesunout jinam, že tu za chvíli bude dětská oslava. Paráda. V jednom městě jsme zas spali pod širákem na parkovišti. Místňák zavolal svému kamarádovi policajtovi, že se tam děje "něco divného". Policajt přišel, zeptal se co děláme, my mu řekli, že přespáváme a jedem dál a on odvětil, že v pohodě, že to není nic špatného, popřál hodně štěstí a odkráčel. Jindy nám zase odpustili den parkovného a tak. Samí hodní a slušní lidé.
Jinak v Norsku potkáte víc Čechů, než Norů (hlavně v horách). Češi jsou všude .
Jo a když jsme v Berlíně vjížděli do podzemních garáží, tak jsem škrtal střechou o tu limitující závoru u vjezdu, ale nakonec se ty garáže daly projet v pohodě. Holt se pak člověk musel vyhýbat vyčnívajícím trubkám ze stropu . Jo a díky bohu za GPS. Já autem nikdy nebyl ani v Praze (nebo dálnici, nebo větší světelné křižovatce) a pak najednou bum - centrum Berlína s mikrobusem jako kráva. Díky GPSce je to ale lehké jak facka, fak úžasný vynález.
Naposledy upravil(a) warkis dne úte 16 zář 18:49, celkem upraveno 1 x.
Re: VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
Jo a v Norsku je fakt hodně retardérů a jeden druh tam byl fakt zvláštní (takovej tyčovitej, nikdy jsem ho v Čechách neviděl). Na něm jsem si vždycky připadal, že mi upadnou všechna kola i když jsem přes to jel pomalu.
Jo a pokud tam pojedete, tak počítejte s tím, že budete muset často využívat trajektů mezi fjordama, které tam jezdí v intervalech skoro jak pražské metro.
Jo a pokud tam pojedete, tak počítejte s tím, že budete muset často využívat trajektů mezi fjordama, které tam jezdí v intervalech skoro jak pražské metro.
Re: VW Caravelle vs Mercedes Vito II do Norska
Já se s dovolením přidám. Na rychlostní omezení je ideální tempomat, pohodlné auto a v pohodě si cestu krásnou přírodou užívat. Já to letos protáhl přes Švédsko a Finsko až na Nordkapp a viděl jsem kupodivu Čechy jen véééélmi výjimečně (ale výrazně, jediné auto parkující ještě před vjezdem na parkoviště na Norkdappu, aby nemusel platit vstup, byl pražák; dost jsem se za to CZ na autě styděl. Blbe, jestli to tady čteš tak když chceš opici, musíš mít na banány!). Jinak naprostá krása, velmi tolerantní lidé, slušní řidiči, prostě pohoda. Pro nás (a nejen pro nás, plakali i Němci) v Norsku pekelná drahota, to je dost fultajbl.
Pokud jde o mýtné tak místní tvrdí a systém i píše, že registrovat se není nutné, že si cizince sami najdou podle značky a národních registrů. Několikrát jsem to prověřoval, nakonec jsem snahu o registraci vzdal (notabene nerad někam zadávám číslo karty, tak mi tento výsledek ani nevadil). Mně zatím nic nepřišlo, tak uvidíme.
Vřele doporučuji, ale chce to předem dobře naplánovat, je tam mnoho krásných míst a stihnout se dá jen trochu. Cestopisy na síti pomohou.
Pokud jde o mýtné tak místní tvrdí a systém i píše, že registrovat se není nutné, že si cizince sami najdou podle značky a národních registrů. Několikrát jsem to prověřoval, nakonec jsem snahu o registraci vzdal (notabene nerad někam zadávám číslo karty, tak mi tento výsledek ani nevadil). Mně zatím nic nepřišlo, tak uvidíme.
Vřele doporučuji, ale chce to předem dobře naplánovat, je tam mnoho krásných míst a stihnout se dá jen trochu. Cestopisy na síti pomohou.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."