Porsche - vse o sportovnich modelech
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Dneska jsem na vlastni oci videl jak se vyrabi karbonove skorepinove sedacky, napravnice a mraky dalsich trsatek pro 918 a 911 gt3 rs. Neuveritelny postupy, technologie a mravenci lidska prace...respekt! Zacinam rozumet tomu proc to stoji takovy prachy!
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Napis vic To vypada hodne zajimave dik
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Na netu je videí o výrobě karbonových součástí aut docela dost:
http://www.youtube.com/results?search_q ... eo+4c&sm=3
http://www.youtube.com/watch?v=TPWyYO99YEU
http://www.youtube.com/results?search_q ... eo+4c&sm=3
http://www.youtube.com/watch?v=TPWyYO99YEU
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
porše pajjoun....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
Pozri...ty mas aspon Porsche...ja mam Schade
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
postnem ti prve dojmy po kupe z ineho fora a dam to sem ak ti to nevadi. Mozno to pomoze aj niekomu inemu.nota píše:Ahoj, nechci rušit, ale koukám po Caymanu, rozhoduju se 987 S nebo R, popř novej 981 (vzhledově a myslím i svezením bude lepší 987 kvůli hydraulice atd). Chci se zeptat jak jsi spokojen? Co provozní náklady (nemyslím spotřebu), ale brzdy, spojka, čepy atd.. dá se to? Nějaký spolehlivý servis do 150km od Brna? Dobrej garážník klidně v Blavě? Koupil bys znova?
Díky za info!
Ještě mne napadá, myslíš že kupovat radsi facelift? Dají se najít třeba 2007 s malým nájezdem o 250 000 levněji než třeba 2010.
Len dodam ze je to CAYMAN S (2006), predtym som mal 350Z kabrio a Z4 2.5si predoslej gen.
Chlopi kraken je doma.
Som ho dneska riadne prevetral. 450 km cesta domov po okreskach. Maximalna spokojnost. Mne uz nic viac netreba ku stastiu. Uz len aby fungovalo ako ma.
Skusim popisat aj prve dojmy kym to je cerstve. Auto by som charakterom zasadil niekde medzi Z4 a 350Z. Z4 je vo svojej podstate velmi civilne auto. Mam na mysli hlavne ovladanie a riadenie auta. 350Z je naopak klasicke neurvale sportove auto starej skoly postavene na jednoduchy zakladoch, velky silny motor vpredu a zadny nahon so svorom. S nejakym ladenim alebo vaznejsim vyvojom si ale rakosnici zjavne hlavu nerobili a na aute je to vidiet. To CAYMAN si berie z oboch typov pristupov to najlepsie. Svojim charakterom ma vsak ovela blizsie k 350Z. Spojka v CAYMANe je tuha ale zabera jemnejsie. Radicka ma kratsie drahy ako Z4 a je presnejsia ako u 350Z. Motor mi svojim prejavom velmi pripomina 350Z, ale je uspornejsi. Co je ale kapitola sama o sebe je podvozok. Auto ma 19-ky, ale to s akym prehladom funguje aj na ceskoslovenskych cestach, to je chlapci nevidane. Ja neviem, je to 2006-ka a na tachometri mi svieti necelych 30 000 km. Ci je to pravda uz s istotou asi nikdy nebudem vediet, kazdopadne tak ako na ceste funguje toto mi nefungovalo ziadne predosle auto. Podvozok je samozrejme tuhy, ale komfortom sa minimalne vyrovna Z4 aj 350Z na 18-kach. O utlmeni ani nehovorim. Akoze v tomto hra porsche vlastnu ligu. Neviem ako funguje ten stavitelny podvozok tento je vsak vskutku vynimocny.
Nemozem sa zbavit pocitu, ze je auto pomerne kratko sprevodovane. Mozno je to len tym, ze motor taha ako lokomotiva bez ohladu na otacky, ale predsa.. kolko ti to Marek toci na 6-ke pri 80-ke? Mne 2000 ot.. Z coho som trosku sklamany je zvuk motora. Akoze vo vyssich otackach pod plynom je to neskotocna palba, ale ked stupim v nizsich otackach tak je to len bezpohlavny hukot. S tymto sa mohli trosku viac pohrat. Inak pri ustalenej rychlosti auto neni nejako nadmerne hlucne. V ramci segmentu v norme. Co je podstatne veselsie je prejav motora. Akoze nespominam si ze by 350Z na 5-ke, 6-ke tahala s takym nadhladom ako toto. Mozno som len zabudol a mozno je to ozaj len inak sprevodovane. Nakoniec, ma o 250 kilov menej.. Podradovat s tymto autom pri predbiehani do 3-ky je ciste mrhanie zdrojmi. 90% situacii zvladne podradenie do 5-ky (ja ale predsa radsej mrham zdrojmi ).
Inak spotreba mi po ceste domov vysla 11,1 l podla palubaku. Su to okresky + prejazdy dedinami a mestami. Nesiel som zrovna pomaly, ale ani nejako extremne. Predbiehal som vsetko rad radom, ale predvidavo, nie za kazdu cenu.
A este aby som to nejako uzavrel, auto na mna posobi kvalitnym dojmom. To uz ked clovek sadne a prevezie sa, tak hned citi ze je to auto z trosku ineho cesta. Tie presne vymedzene drahy radicky ale aj praca s pedalmi, volantom a vsetkym naokolo dava poznat ze to neni z makoveho kvetu a preco bolo 350Z o 15 000 eur lacnejsie auto. Dufam ze mi teraz nezacne nieco vrzgat. Musim poklepat.
Na druhej strane, chlapci od porsche akosi zabudli prilepit na stredovy tunel nejaky chranic na nohy. Ked idem do zatacky tak si odieram nohu. BMW aj NISSAN to mali.
Auto mam zhruba pol roka. Do zimy som na nom spravil asi 5000km. Mam ho ako vikendovku a jazdim na nom hlavne autoslalomy. Tento rok sa s chalanmi chystame na NS. S odstupom casu a par autoslalomoch (2x zlato ) na auto stale nemozem povedat kriveho slova. Na trati je o triedu rychlejsie ako konkurencia. Koncepcia motor v strede ma cosi do seba. Myslel som ze sa bez svoru nezaobidem, ale s dobrym obutim nepocitujem nedostatok gripu. Mozno na okruhu sa to prejavi viac. Co by som este dodatocne vyzdvihol je absolutne prepojenie auta s vodicom. V palbe clovek citi uplne vsetko co sa s autom deje. Kazdy presun taziska, zmenu adhezie a zotrvacne sily.. Myslim ze je to s odstupom najlepsie auto v segmente a urcite by som nemenil.
Inak pri kupe som sa zameriaval hlavne na stav. Rocnik nebol rozhodujuci. V podstate sa dal za rovnake peniaze kupit od bazarnika v teplakoch aj 2008, ale.. Na co si ale daj pozor ak by si kupoval taketo starsie rocniky je typ motora. Niektore 2005-2006 mali poruchove agregaty M96. Tomu sa oblukom vyhni. Treba kupit M97, pripadne po facelifte. Kod motora najdes aj v TP.
Co sa tyka prevadzkovych nakladov, netreba mat z toho obavy. PORSCHE je drahe na udrzbu hlavne ked ho servisujes v autorizaku. Spotrebne diely nie su ziadny extrem. Akurat minuly mesiac (vdaka pocasiu) som aj s nasimi servisakmi na dielni robili servis. Olej, filtre, chladiaca zmes, sviecky a brzdovka stala smiesnych 150 eur bez dane. Bezneho cloveka nech by to stalo 200 eur + pol dna robota. Vsetko znackove veci. To su ceny porovnatelne s hociakou inou znackou. Ale autorizovanom servise vo Viedni stoji bezna prehliadka 1000-1500 eur.
Inak kamarat servisuje u Vonku pri Brne a pochvaluje si. Na PORSCHE su fachmani a cenovo to vychadza kus lepsie ako autorizak. Keby nemam vlastnu dielnu tak servisujem tam. Aj samosvor mu montovali. Vyslo to myslim okolo 1700 eur aj s robotou.
A co sa tyka spotreby, priemer po 5000 km mam 12,7 podla PP a to ho nejako nesetrim. S 350Z som mal 13,8, na Z4 9,3l. Vsetko dlhodobe spotreby podla PP, jazdny styl prakticky rovnaky. Realnu spotrebu som nikdy nemeral. U vikendovky to az tak neriesim.
Snad som pomohol.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porsche - vse o sportovnich modelech
To 911T: Len taka mensia OT otazocka...nejedna sa nahodou o biely kus?
Kazdopadne velmi prijemne poctenicko, vela stastnych km prajem
Kazdopadne velmi prijemne poctenicko, vela stastnych km prajem
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...