BMW i

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: BMW i

Příspěvek od beaumont »

Cpát do palivového řetězce vodík v jakékoliv podobě mi připadá jako nesmysl.

Před pár lety mě svezli ve vodíkové 7er. Pravda, ta vodík spaluje přímo, nemá palivový článek, ale většinu problémů s vodíkem máte tak jako tak:
Vodík je v nádrži v kapalném stavu a při teplotě nějakých -250 stupňů celsia. Podle údajů BMW odpovídá izolace nádrže polystyrenu o tloušťce 17 metrů (!!). I tak ale vodík postupně uniká (tuším se mění na vodu, ale nejsem si jist), takže když člověk natankuje a nejezdí, tak za nějaký měsíc už v nádrži nebude nic. Kromě toho zabírá nádrž většinu velkého kufru sedmičky a i tak je dojezd na celý ten objem vodíku nějakých 200 kilometrů...
A to nemluvě o ca. polovičním výkonu motoru oproti benzínu, ale s tím by asi šlo něco dělat.

Mimochodem, Honda CR-Z vypadá na pohled docela hezky. Kdyby měla o 100 koní víc, vážila o 100 kg míň a stála o 200 tis. kč míň, tak bych o ní docela uvažoval. ;)
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Koubes
Řidič začátečník
Příspěvky: 102
Registrován: stř 16 úno 15:34

Re: BMW i

Příspěvek od Koubes »

Beaumont: není to moc kdyby najednou?
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW i

Příspěvek od pjanda »

Deli píše:
pjanda píše: (ale Hondu CR-Z jim opravdu nemyslim)
ale text na webu má Honda hodně dobrej :D
crz.JPG
Abychom jen nekritizovali, ten manual je prukopnictvi hodne nasledovani :) Ale sportovni auto to opravdu neni, pro to co jsem myslel by to chtelo neco prece jen ostrejsiho...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Deli
Letec
Příspěvky: 3118
Registrován: stř 16 úno 15:41

Re: BMW i

Příspěvek od Deli »

To je pravda, ale myslím, že manuál je tam trochu z nouze... kdyby měli nějaké své DSG, tak už to tam asi nacpou, protože by to mělo papírově lepší výsledky :)
"Každý tančíme podle vlastní melodie." Charles Emerson Winchester III :)
Fordem tam, vlakem zpátky! ;;)
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW i

Příspěvek od pjanda »

Deli: Myslim, ze to neni az tak nouzove. To spise obvykle CVT je pohodlnost, protoze se s ni lepe kombinuje fungovani spalovaciho motoru a elektromotoru.

Ale u Hondy je to stejne hybrid na nic, elektromotor mezi motorem a prevodovkou mnoho neresi, chce to elektromotory v kolech, pak se daji moznosti cele koncepce posunout mnohem dal...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: BMW i

Příspěvek od beaumont »

Koubes píše:Beaumont: není to moc kdyby najednou?
Však jsem taky duševně smířen s tím, že si tu Hondu nikdy nekoupím ;)
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: BMW i

Příspěvek od merlin »

pjanda píše:chce to elektromotory v kolech, pak se daji moznosti cele koncepce posunout mnohem dal...
Tie motory v kolesach by zvysili neodpruzenu hmotu a bola by potrebna mimoriadne presna regulacia.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: BMW i

Příspěvek od merlin »

Ono to nebude s vyuzitim palivoveho clanku az tak nerealne, staci si precitat tento clanok
http://automix.atlas.sk/modely/589430/m ... -do-vyroby
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW i

Příspěvek od pjanda »

merlin píše:
pjanda píše:chce to elektromotory v kolech, pak se daji moznosti cele koncepce posunout mnohem dal...
Tie motory v kolesach by zvysili neodpruzenu hmotu a bola by potrebna mimoriadne presna regulacia.
Vim, ale tento system je dnes pouzit v rade vozu a nezpusobuje v praxi vetsi problemy. Krom toho, elektromotor nemusi byt primo v kolech, muze by i ve stredu vozu a pouzivat jakousi obdobu poloos a problem s neodpruzenou hmotou zmizi.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW i

Příspěvek od pjanda »

Po predchozich zaberech porizenych pri podobne prilezitosti se na internetu objevilo jeste jedno video s BMW i3 porizene pri nataceni reklamy. Nevim tedy, o cem ta reklama bude ("toto osklive auto si budete moci koupit jiz za dva roky" nezni nejlepe ;) ), ale to uz je boj BMW...

Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Odpovědět