Nebudu řešit přispěvatelku, která zcela evidentně dělí lidi podle typu aut, což je velmi zvláštní (i když častá) vada charakteru.
Souvisí to i s případem namachrovaného týpka z naší garáže se 7er, kterému "vadila" paní s Kia Sorento, která parkovala se svým "křápem" příliš blízko jeho luxusního korábu za 600 s daní. Ta paní vlastní přesně polovinu velké sítě restaurací a mohla by ze dne na den jezdit v Rolls-Royce. Dvacetiletý kluk se chová podobně. Se svou ojetou sedmičkou řeší ostatní. Když jsem se tam pak postavil já, abych paní pomohl a vyměnil si s ní místo v garáži, najednou byl tento hrdina samá poklona vůči mě. Tolik ke zmíněné přispěvatelce.
Ale... kde jste proboha vzali to, že bohatí lidé neřeší spotřebu? Tomuhle klišé pořád nerozumím. Vždyť - pokud auto nevydělává samo na sebe - každý litr paliva jsou peníze vyhozené oknem. Peníze mají vyrábět další peníze a ne se pálit ve vzduchu. Nechci dělat nějaké války, ale kde se tato úvaha pořád bere?
Audi Q7 jako rodinné auto
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Audi Q7 jako rodinné auto
Bere se to z toho, že kdo si koupí opici, tak počítá s tím, že sežere i nějaký banán. A beru to taky podle sebe - peníze každý ráno neseru, každou korunu si musím vydělat, ale když si koupím třeba 3.6FSI, tak nebudu po fórech rozebírat, jestli to bude jezdit za 6 kopecnekopec?!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Audi Q7 jako rodinné auto
Taky si myslim, ze spotrebu resi i lide s drazsimi auty. To, ze si nekdo koupi neco lepsiho jeste neznamena, ze musi chtit vyhazovat penize do vzduchu. A budou to resit tim spis, kdyz se zajimaji o zakladni dieselovou motorizaci.
- Mattbaylesa
- Řidič začátečník
- Příspěvky: 144
- Registrován: pon 09 led 22:11
Re: Audi Q7 jako rodinné auto
Ještě k naší Q7. Najela u nás od novoty (r.v. 06) přes 500tis km a auto jako takové bylo skvělé. Dojem ze svezení posouval na vyšší úroveň vzduchový podvozek, ten bych bral každopádně. Jel jsem i novou Q7, a ikdyž prodejce říkal, že nová s klasickýma pružinama se vyrovná staré se vzduchem, nemyslím, že by to byla úplně pravda. Převodovka bez poruchy, stejně tak pohon 4x4. Na motoru se pár věcí, krom už zmiňované hlavy, měnilo, většinou elektronika, alternátor např. Pak taky něco na podvozku, ale to se dá čekat. Látková sedačka řidiče už vypadala jak z Karosy z roku 87. Auto už bylo trochu rozvrzané a hlučnější ve všech ohledech, trošku dýl startovalo, výkonu ale znatelně neubylo. Nájezd kolem 200tis km, pro tohle auto opravdu nebude problém, samozřejmě při pravidelném servisu a slušném zacházení.
Re: Audi Q7 jako rodinné auto
Neznám bohaté lidi, co by vyhazovali peníze z okna. Všichni řeší každou korunu a než koupí jedno auto, porovnají úplně všechny varianty, včetně hodinovky za servis a ceny garančkek a inspekcí, dovozu z US, ročního auta, atd, udělá jim to asistentka za jeden den a ušetří na tom statisíce v horizontu provozu auta.
Teorie o opici a banánech je platná u úzké skupiny a nebo tak u aut na víkend, (vyjímka, většina stejně už ví, že je nebaví věčně stát na semaforech a řeší spíš letadla, nebo rychlé čluny, či jachty a s tím sport jako potápění a jiné aktivity) když jedeš se spoťákem na letiště a najedeš pár km, je jedno, co to žere, když si chceš zařídit.
Někdo ale moc neřídí, spíš se přepravuje. Spočítej si ale, když koupíš Q7 v benzínu a budeš jezdit 10let se spotřebou 14L a najedeš statisíce km. V tom případě je na místě volit 3.0TDI z důvodu spotřeby. Jen na tom palivu to máš třeba mega za naftu, ale za benzín bys přeplatil tu naftu třeba o třetinu. A rozdíl v jízdě? 50/90/130
Mimochodem, třetina z mega, to je jedna nová Fabie gratis a je jedno zda za tři roky nebo deset let, ale jednou to přijde. To závisí na počtu aut. Kdo má jedno, a lítá denně hodně, tak dá za palivo násobky a těch fabií zdarma stihne ušetřit několik, než vyleze nová Q7.
Zato znám mraky lidí, co jezdí v benzínovém miniautě, a ani neví, že to žere 8-10L a vůbec je to nenapadne, protože nemají ani PP, mají špatný technický stav, atd. Hlavně že nemají turbo nebo DPF, to je podstatné.
Teorie o opici a banánech je platná u úzké skupiny a nebo tak u aut na víkend, (vyjímka, většina stejně už ví, že je nebaví věčně stát na semaforech a řeší spíš letadla, nebo rychlé čluny, či jachty a s tím sport jako potápění a jiné aktivity) když jedeš se spoťákem na letiště a najedeš pár km, je jedno, co to žere, když si chceš zařídit.
Někdo ale moc neřídí, spíš se přepravuje. Spočítej si ale, když koupíš Q7 v benzínu a budeš jezdit 10let se spotřebou 14L a najedeš statisíce km. V tom případě je na místě volit 3.0TDI z důvodu spotřeby. Jen na tom palivu to máš třeba mega za naftu, ale za benzín bys přeplatil tu naftu třeba o třetinu. A rozdíl v jízdě? 50/90/130
Mimochodem, třetina z mega, to je jedna nová Fabie gratis a je jedno zda za tři roky nebo deset let, ale jednou to přijde. To závisí na počtu aut. Kdo má jedno, a lítá denně hodně, tak dá za palivo násobky a těch fabií zdarma stihne ušetřit několik, než vyleze nová Q7.
Zato znám mraky lidí, co jezdí v benzínovém miniautě, a ani neví, že to žere 8-10L a vůbec je to nenapadne, protože nemají ani PP, mají špatný technický stav, atd. Hlavně že nemají turbo nebo DPF, to je podstatné.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Audi Q7 jako rodinné auto
Když kupuju almaru, jako Q7, asi nebudu počítat se spotřebou 6,5l. Pokud ji požaduju, nebudu kupovat velké SUV, to byla celá pointa, která rozpoutala tuto diskuzi.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Audi Q7 jako rodinné auto
Domi24 píše:To je mi jasne. Uz jednu Audi v rodine mame, ale protoze ta ma pri obsahu 4,2 spotrebu velkou, tak bych chtela druhe auto alespon o par litru uspornejsi.
Dobrý den, auto jste si vybrala perfektní, vysoký posez, hodně místa, možnost svézt 6-7 lidí (dle sedaček), robustné a pohodlné auto "na dálkové lety". Pokud najedete ročně alespoň přes 30.000 km, jděte do dieselu, např. 3.0 TDI Quattro, silnější nafta V8 bude určitě mnohem dražší na servis (hlavně pozor na rozvody, ale to platí i pro 3.0 TDI Quattro, akorát u V8 v naftě to máte "všechno 2x"), jinak bych volil benzín, nejspíše 4.2 Quattro, ta bude pěkně papkat, kolem 13-15 litrů plus minus, ale servisně BY MĚLA být na tom nejlépe!!!
U těchto aut se vyplatí nešetřit na výbavě a vybírat si tedy ojetý vůz v pořádné výbavě, určitě se hodí vzduchový podvozek, nicméně jeho oprava je finančně dost náročná, pokud se pokazí. Servisovat sedan a "tyto obludy" může být ve finále dost podstatný rozdíl, všechni tito prémioví mastodonti jako je Audi Q7, BMW X5 (X6), MB R, GL, G, Porsche Cayenne atd. jsou dost poruchoví a není problém mít servisy v řádech statisíců korun, z toho důvodu je pak spotřeba asi to poslední, co by Vás u ojetiny mělo zajímat, pokud tedy hodně najedete, dlouhé trasy, šel bych do nafty, pokud za rok sotva do 30.000 km, volte klidně nejsilnější benzín, bude to i lepší volba pro nákup ojetiny. Důležité je, kde to budete servisovat, pokud máte svého šikovného automechanika - "garážníka", který má pořádnou diagnostiku a zkušenosti, dovede Vám ušetřit za "neoriginální servis" nemalé peníze, v autorizáku je to vždy "raketa".
Hodně štěstí při výběru!
PS: Psát se tu o tom dá až do rána, důležitý bude stav ojetiny, kterou budete kupovat, a proto vybírejte pečlivě s mechanikem, obzvláště u auta typu Q7, následný servis by Vás pak mohl nemile překvapit.
Re: Audi Q7 jako rodinné auto
M.Z.
Já tomu rozumím, ale tézi o opici a banánech bych ovšem směřoval na servisní náklady, né na palivo.
Někdo po koupi ojetiny dostane fakturu 50.000czk za první servis a žaluje prodejce za prodej střepu.
Někdo jiný zase třeba koupil před třemi lety novou a každý rok dává okolo 4000euro jen za garančky, náplně, obutí a skutečný servis, když se něco mění, ten je teprve pak o těch banánech...
Já tomu rozumím, ale tézi o opici a banánech bych ovšem směřoval na servisní náklady, né na palivo.
Někdo po koupi ojetiny dostane fakturu 50.000czk za první servis a žaluje prodejce za prodej střepu.
Někdo jiný zase třeba koupil před třemi lety novou a každý rok dává okolo 4000euro jen za garančky, náplně, obutí a skutečný servis, když se něco mění, ten je teprve pak o těch banánech...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)