Volkswagen obecne

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od Bond007 »

http://auto.idnes.cz/statistiky-spolehl ... jetiny_fdv
tohle rika neco jinyho... burt mu to podle me nebude, uz jen z principu..a obcas kdyz vidim jak na semaforech po rozsviceni zelene pulce aut koncernu poblikavaji svetla pri startovani... tak to podle me nemuze prospivat skoro zadne casti vozu
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27929
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od řidičBOB »

To je přesně článek hodný lžiDnes... Nic neříká a v popisu fce S/S není ani správný:
U automatu se motor vypne po zastavení v případě, že řidič stojí na brzdě; když pak nohu uvolní, motor startuje.
Tuhle slátaninu bych za bernou minci rozhodně nebral.
...sám S/S nepoužívám a mám zafixováno, že nastartuji, vypínám S/S, poutám se...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od Bond007 »

řidičBOB píše:To je přesně článek hodný lžiDnes... Nic neříká a v popisu fce S/S není ani správný:
U automatu se motor vypne po zastavení v případě, že řidič stojí na brzdě; když pak nohu uvolní, motor startuje.
Tuhle slátaninu bych za bernou minci rozhodně nebral.
...sám S/S nepoužívám a mám zafixováno, že nastartuji, vypínám S/S, poutám se...
Me to tak u x5 myslim funguje.. ale ja hned prepinam na sport, kde se to hned deaktivuje
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27929
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od řidičBOB »

Ano, u Audi taky. Ale u VW ne.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
PavelNaAutoforum
Autoškolák
Příspěvky: 49
Registrován: sob 06 říj 20:05

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od PavelNaAutoforum »

Když už takhle postavená otázka ("jestli s/s opravdu škodí"), tak mě by zajímaly názory, jestli je vhodnost dochlazování turba (po rychlejší jízdě) opravdu zdůvodněná nebo je to jen urban legend. Protože z ničeho jiného jsem ve svém zájmu o vypínání startstopu nevycházel. Šlo mně o vyhýbání se situacím (typicky po příjezdu do města z rychlejší jízdy), kdy bych dle doporučování neměl hned vypnout motor, ale startstop to na prvních světlech udělá proti mé vůli.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27929
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od řidičBOB »

S/S si ale umí ohlídat teplotu turba.
Urban legend to není, ale zase to není tak, že po každé svižnější jízdě se musí dochlazovat.
Kolega měl 535d, jel po německé dalnici x km co plyn dal. Potřeboval natankovat, dojel ke stojanu a po této svižné dálniční jízdě to natvrdo vypnul...a už neodjel.
Otázkou tedy je, co už je svižné :-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
PavelNaAutoforum
Autoškolák
Příspěvky: 49
Registrován: sob 06 říj 20:05

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od PavelNaAutoforum »

řidičBOB píše:S/S si ale umí ohlídat teplotu turba.
Až tak, že vypíná jen když je teplota turba neškodná?
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5759
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od M.Z. »

Turbomotor rozhodně chvilku dochladit, jakmile se to vypne, přestane cirkulovat voda a všechno se rázem ještě oteplí, ale to svým způsobem platí i pro atmosféru.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
retron
Letec
Příspěvky: 1412
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od retron »

Bond007 píše:http://auto.idnes.cz/statistiky-spolehl ... jetiny_fdv
tohle rika neco jinyho... burt mu to podle me nebude, uz jen z principu..a obcas kdyz vidim jak na semaforech po rozsviceni zelene pulce aut koncernu poblikavaji svetla pri startovani... tak to podle me nemuze prospivat skoro zadne casti vozu
přesně typicky koncern (krom Audi) se na světlech votřásá jak drahej pes a poblikávaj zadní světla vč. LED jako kdyby baterka mlela z posledního, v kombinaci s jadrným dehtem to musí být extra zážitek

obecně se tvrdí, že časté starty (zvlášť studené) motor nejvíce opotřebovává a nevím o tom, že by v oblasti motoru měli S/S auta tomu něco uzpůsobeno (nehovořím o alternátoru, batt a rekuperaci). zajímavé by bylo sledovat, jestli se např. zkracuje servisní interval u proměnlivého ukazatele

Audi turbo dochlazuje, a to poměrně dlouho i po klidné jízdě, intercooler je ještě před chladičem

jo autobahn a pumpa je asi nejhorší kombinace, anebo jet nějaký pass dokopce a pak to vypnout
Naposledy upravil(a) retron dne úte 14 bře 20:22, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27929
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen obecne

Příspěvek od řidičBOB »

Ano, chladí klidně i několik minut po jízdě... I T6 biTDI to dělá skoro pokaždé.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět