Zdravim vsechny
Mam tu problem, nedavno jsem mel auto v servisu (Astra G 1.6 16v) na vymenu oleje,nejake drobne opravy,doplneni chladici kapaliny,divne velka spotreba...Mechanik mi (skoro) vsechno opravil ale bohuzel prisel na jednu vec. V aute nebyla temer zadna chladici kapalina,jinak receno jezdil jsem bez vody. (Moje prvni auto,nemel jsem tuseni ze se musi tolik dolevat,ja vim, blbec,ukazme si na nej....) Tudiz je pry mozne,ze jsem odvaril tesneni pod hlavou,coz by vysvetlilo i zminovanou spotrebu protoze pry kdyz neni tesneni,nejsou tlaky ve valcich...kdyz nejsou tlaky,spotreba roste az do nebe (v mem pripade neco pres 10 l/100km...ja vim,jezdim jenom kratke trasy,cca 5km do prace a 5 km z prace,obcas mesto... a je to skoro 20 let starej benzinak...ale i tak,pres 10l u 1.6ky? To snad ne.) Mechanik mi rekl,at si kontroluju chladici kapalinu. Kdyz pry bude mizet,je to jasny a tesneni je v haji... kdyz ne,mam stesti. Dnes jsem to zkontroloval a chladici kapalina mizi jak vzetkla takze je asi jasno...JENZE,z jinych zdroju mi zase bylo receno ze to nemusi byt vubec tesnenim,ale treba jen dirkou v hadicce nebo v chladici.
Otazka tedy zni - mam se rovnou vratit do servisu a vyplaznout ranec za tesneni,nebo tu spotrebu zkousnout,dolevat vodu a nechat zkontrolovat chladic a hadice? Je neco,co by mi napovedelo v cem ta zavada opravdu je? Jenom doplnim ze ten mechanik co mi to delal je pres auta dost sikovnej,je poctivej a je to muj kamarad,takze neverim ze by me chtel oskubat.
Astra G tesneni pod hlavou
Re: Astra G tesneni pod hlavou
Na spotřebu může mít vliv lambda sonda, těsnost výfuku, vzduchový filtr, netěsnosti v sání, termostat, ...
Nastartuj motor a podívej se do vyrovnávací nádržky zda bublá, připadně při tom zatáhni za lanko plynu nebo ať ti někdo šlápne na plynový pedál.
Mechanik by ti měl natlakovat chladící okruh.
Nastartuj motor a podívej se do vyrovnávací nádržky zda bublá, připadně při tom zatáhni za lanko plynu nebo ať ti někdo šlápne na plynový pedál.
Mechanik by ti měl natlakovat chladící okruh.