Limitní čas pro vypínání motoru na kyvadlovce/přejezdu
Napsal: stř 25 srp 15:04
Dobrý den,
chci se zeptat, jaký je podle vás limitní čas, vzhledem ke kterému je vhodné (záměrně nepíšu 'se vyplatí') vypnout motor na kyvadlovém semaforu/přejezdu (neboli místech, kde se dá předpokládat delší doba čekání, např. 2 minuty). A mám na mysli všechny ohledy, tj. nejen ekonomický, ale také např. emisní, protože si myslím, že stromům, které stojí vedle kolony aut (s puštěnými motory) před zavřeným přejezdem, všechny ty exhalace určitě dobře nedělají. Někde jsem četl, že je to cca 30 sekund, ale zajímalo by mě, jak se na problematiku dívá zdejší odborná veřejnost.
Osobně zastávám názor, že právě na kyvadlovce a přejezdech (zejména vícekolejných) je vhodnější motor vypínat a tak také činím (snad za to nedostanu vyhubováno ). Ve městě to samozřejmě pro množství semaforů smysl nedává.
A pojí se s tím možná i fakt, že 99 ze 100 řidičů nejen že při několikaminutovém čekání na přejezdu, pokud stojí první v řadě, nevypne motor, ale ani nezhasíná světla, která se náklonem vozidla stávají dálkovými a dotyčný tím porušuje zákon o provozu na pozemních komunikacích...
chci se zeptat, jaký je podle vás limitní čas, vzhledem ke kterému je vhodné (záměrně nepíšu 'se vyplatí') vypnout motor na kyvadlovém semaforu/přejezdu (neboli místech, kde se dá předpokládat delší doba čekání, např. 2 minuty). A mám na mysli všechny ohledy, tj. nejen ekonomický, ale také např. emisní, protože si myslím, že stromům, které stojí vedle kolony aut (s puštěnými motory) před zavřeným přejezdem, všechny ty exhalace určitě dobře nedělají. Někde jsem četl, že je to cca 30 sekund, ale zajímalo by mě, jak se na problematiku dívá zdejší odborná veřejnost.
Osobně zastávám názor, že právě na kyvadlovce a přejezdech (zejména vícekolejných) je vhodnější motor vypínat a tak také činím (snad za to nedostanu vyhubováno ). Ve městě to samozřejmě pro množství semaforů smysl nedává.
A pojí se s tím možná i fakt, že 99 ze 100 řidičů nejen že při několikaminutovém čekání na přejezdu, pokud stojí první v řadě, nevypne motor, ale ani nezhasíná světla, která se náklonem vozidla stávají dálkovými a dotyčný tím porušuje zákon o provozu na pozemních komunikacích...