Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

V Cafe Imperial mají dnes skvělou kulajdu , to je tak všechno co k tomu tématu mám.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

Tak po tom cos předved jsem už stejně ani víc nečekal
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Druhy chod byl úžasný, venku svítí Sluníčko, hodinky mi už dělají radost co víc si přát :)
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

Dost OT, zpatky k tematu:
denis píše:Ctrl_j: potom som asi niečo zle pochopil
Vana píše:Ale já taky nepochopil příspěvek od Crt-j
myslím že si jen dělal legraci, přece dobře ví že tam žádný průsečík není
Na tomto grafu tudiz "prusecik", tedy misto ktere Josef definoval: "v určitém bodě se křivky protnou a jedna nebo druhá veličina klesá" predpokladam tedy take neni ze?
gram.jpg
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

Tak denis sice dal jiný graf kde se křivky neprotínají vůbec, ale i na tom tvém nemá průsečík absolutně žádný význam. Obě křivky znázorňují odlišné veličiny a v podstatě se jedná o dva samostatné grafy, jeden pro výkon druhý pro moment, které jsou pro úsporu místa vykresleny do jednoho obrázku. Takže kde se obě křivky protnou a jestli se vůbec protnou je úplně fuk, s účinností to nemá nic společného a nemá to dokonce ani žádný jiný praktický význam. Josef žije v hlubokém omylu, ale chová se jako mistr světa
denis
Pan Řidič
Příspěvky: 295
Registrován: ned 30 čer 17:17

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od denis »

Vana: ten graf, na ktorom sa nepretínajú krivky som sem hodil len pre ukážku, že sa tie krivky pretnúť vôbec nemusia. Inak s vami súhlasím.

Josef: tu je článok o účinnosti spaľovacích motorov v závislosti od otáčok, ktorý ste spomínali. Oplatí sa prečítať si ho:

http://www.autoforum.cz/technika/otacky ... ni-a-proc/
Suzuki Swift Sport 1.6 5D ZC32S
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

Ne, Denis reagoval na konkretni vetu, pricemz nasel graf kde se nekdo netrapil se zanasenim dvou ruznych velicin na obe svisle osy s upravou meritka, ale pouzil variantu s jednotnym meritkem.
Uplne stejne samozrejme mohu prekreslit muj vyse uvedeny graf:
grbm.jpg
Argument ze se ty dve krivky vizualne neprotnou bych cekal nekde na diskusi blesku, je naprosto jedno v kterem bode se protnou, bude to vzdy zalezet na meritku ktery si zvolim.

Kdyz budu chtit tak se VIZUALNE protnou ve 3500 rpm kde plati co psal Josef. Ale bude to platit ve vsech trech grafech, at se to vizualne protne nebo ne.
gr2m.jpg
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

Asi mi uniká pointa. Píšeš že když budeš chtít, křivky se protnou při 3500 rpm a na důkaz dáš graf s protnutím o 500 otáček níže. Stejný nesmysl je i tvoje tvrzení o jednotném nebo nejednotném měřítku. Jak prosím tě může být jednotné měřítko pro dvě RŮZNÉ veličiny ?

Nicméně je to stejně debata o ničem. Místo protnutí volbou křivek se opravdu mění už pouhou volbou měřítek grafu, tj. otáčky průniku nemají žádný vztah ke skutečné charakteristice motoru a Josefovy teorie jsou proto pouhé blouznění
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

To jsou hrozný plky. Výkon motoru se počítá z otáček a točivého momentu, tedy jedna veličina naprosto závislá na druhé. Hospodárnost motoru je dána optimálním výkonem a točivým momentem a potažmo jeho účinností. Ale škoda slov, když se někdo řídí pravidlem "čeho se bojíš to zabij, čemu nerozumíš to dehonestuj".

Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

To sou hrozný plky.

Opravdu škoda slov.

:ymhug:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Odpovědět