Jak snižovat spotřebu
Re: Jak snižovat spotřebu
jak snížit spotřebu? obecně (konkrétně záleží na typu vozidla): úzké letní (tvrdá směs) pneu, "rozumné" přehuštění pneu, kvalitní palivo (aditiva), poladěná (přečipovaná) řídící jednotka, lehká noha, znalost (předvídatelnost) terénu, výběr vhodné doby pro jízdu (hustota provozu), jezdit pouze při vhodné venkovní teplotě (ne při velmi nízkých teplotách), vypnout zařízení odebírající proud (rádio, klima, stabilizační systémy, airbagy atd.), vyházet z vozu rezervu a všechno nepotřebné, sklopit venkovní zrcátka, vybrat ideálně úsek se stálým či častým klesáním nebo alespoň rovinatý úsek bez děr, zásadně nejezdit do kopců, jíst a pít až po cestě a řídit jen ve spodním prádle, odmontovat anténu, auto umýt (prachové částice způsobují větší tření), neotevírat okénka, nezastavovat ani vnadným stopařkám, udržovat optimální rychlost na nejvyšší možný převodový stupeň, mít čistý vzduchový a palivový filtr... ))
Re: Jak snižovat spotřebu
Prý je úspora větší, když se Stop používá 2x častěji než Start.
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 19 říj 13:14
Re: Jak snižovat spotřebu
Já bych ještě reagoval na tu diskuzi na začátku a názor, že odrovnané tlumiče znamenají úsporu paliva.
Prosvítíte víc elektriky žárovkou s menším odporem vlákna (tlustším), nebo větším odporem (tenčím vláknem)? Odpověď (možná pro někoho překvapivá) je, že větší příkon a tím větší vysvícenou energii má žárovka s menším odporem. (Proud je U/R, příkon je U.I = U.U/R = U na druhou lomeno R.) Při střídavém proudu to funguje podobně.
A teď zpátky k tlumičům. Zvlněná vozovka je přesně to samé jako zvlněné (střídavé) elektrické napětí, tlumiče jsou to samé jako vlákno žárovky. Méně účinné tlumiče znamenají větší kmitání (jako větší proud žárovkou) a větší ztrátový výkon - zahřejí se tedy "paradoxně" víc (ale paradox to není větší, než u té žárovky.)
Další ztráty podle mě budou vznikat odskakováním kola od vozovky, při kterých kolo ztrácí kontakt a prokluzuje. Dál mě napadá zvýšená světlost při "skocích" a tím zvětšený odpor vzduchu.
Takže podle mě opotřebované tlumiče nemají opravdu žádnou výhodu a to ani ve spotřebě. Sorry, že to vytahuju z hloubi vlákna, našel jsem ho až teď...
Prosvítíte víc elektriky žárovkou s menším odporem vlákna (tlustším), nebo větším odporem (tenčím vláknem)? Odpověď (možná pro někoho překvapivá) je, že větší příkon a tím větší vysvícenou energii má žárovka s menším odporem. (Proud je U/R, příkon je U.I = U.U/R = U na druhou lomeno R.) Při střídavém proudu to funguje podobně.
A teď zpátky k tlumičům. Zvlněná vozovka je přesně to samé jako zvlněné (střídavé) elektrické napětí, tlumiče jsou to samé jako vlákno žárovky. Méně účinné tlumiče znamenají větší kmitání (jako větší proud žárovkou) a větší ztrátový výkon - zahřejí se tedy "paradoxně" víc (ale paradox to není větší, než u té žárovky.)
Další ztráty podle mě budou vznikat odskakováním kola od vozovky, při kterých kolo ztrácí kontakt a prokluzuje. Dál mě napadá zvýšená světlost při "skocích" a tím zvětšený odpor vzduchu.
Takže podle mě opotřebované tlumiče nemají opravdu žádnou výhodu a to ani ve spotřebě. Sorry, že to vytahuju z hloubi vlákna, našel jsem ho až teď...
Re: Jak snižovat spotřebu
okno u ridice do asi 10cm nevadi-nezvysuje spotrebu ale cely dole o 1litr pri 120ce.
Re: Jak snižovat spotřebu
Méně účinné tlumiče znamenají, že se to houpe na vinutých pružinách, které mají ztrátovou energii minimální. Zbývá jen tření v čepech, ale to je taky o ničem. A spotřeba klesne už jen proto, že s tím určitě rychle nepojedeš.
Re: Jak snižovat spotřebu
Jak snižovat spotřebu:jedte tak aby jste co nejmin museli brzdit.
Re: Jak snižovat spotřebu
rady nad zlato
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Jak snižovat spotřebu
Mattone nj ale vetsina lidi si spotrebu nechce snizit tak jezdi styl brzda plyn.