Táhneme na Brusel
Re: Táhneme na Brusel
Musel bych být hodně zaslepený myslet si, že automobilky do těch cílů nekecaly.
Automobilky jsou oporou hospodářství zemí, takže určitě věděly o tom, co se chystá, měly možnost se seznámit s podkladovými studiemi na základě kterých směrnice vznikla a určitě se vyjadřovaly k cílům.
Podle mě to bylo takto: probíhal proces o snižování CO2, automobilky o tom věděly a řekly, že na to potřebují peníze. Padla dohoda - snižovat se bude takto a dostanete XY na dotacích na technologie apod. Vůbec bych se nedivil, kdyby šlo o zakrytí subvencí pro autoprůmysl. Automobilky peníze vzaly a papírově emise začaly snižovat. Přišel Dieselgate. Ukázalo se, že snižování je fiktivní. EU ze sebe nemohla nechat udělat debila (byť si myslím, že o tom věděli), tak se k tomu postavila, že je automobilky podvedly, změnila metodiku měření a teď chce mechanismus, aby nemohla být za debila v budoucnu. Lejno dopadlo na automobilky, protože ty prachy už zmizely (odškodnění dieselgate apod.) a zase takový kamarádi s EU být po provaleném podvodu nemůžou a zjistily, že bez podvodu ty cíle nedávají.
Takže zjednodušeně, EU zřejmě věděla, že bude podváděna, ale nikdo jí to nedokáže. Automobilky věděly že budou podvádět a podváděly a prasklo to, zůstalo to na nich a teď jsou z toho v pr..li.
A pokud chce někdo namítat, že EU neměla skrytě subvencovat automobilky, tak si dohledá pár stránek zpět, jak tu někdo EU kritizoval za to, že nepodporuje domácí podniky...
Automobilky jsou oporou hospodářství zemí, takže určitě věděly o tom, co se chystá, měly možnost se seznámit s podkladovými studiemi na základě kterých směrnice vznikla a určitě se vyjadřovaly k cílům.
Podle mě to bylo takto: probíhal proces o snižování CO2, automobilky o tom věděly a řekly, že na to potřebují peníze. Padla dohoda - snižovat se bude takto a dostanete XY na dotacích na technologie apod. Vůbec bych se nedivil, kdyby šlo o zakrytí subvencí pro autoprůmysl. Automobilky peníze vzaly a papírově emise začaly snižovat. Přišel Dieselgate. Ukázalo se, že snižování je fiktivní. EU ze sebe nemohla nechat udělat debila (byť si myslím, že o tom věděli), tak se k tomu postavila, že je automobilky podvedly, změnila metodiku měření a teď chce mechanismus, aby nemohla být za debila v budoucnu. Lejno dopadlo na automobilky, protože ty prachy už zmizely (odškodnění dieselgate apod.) a zase takový kamarádi s EU být po provaleném podvodu nemůžou a zjistily, že bez podvodu ty cíle nedávají.
Takže zjednodušeně, EU zřejmě věděla, že bude podváděna, ale nikdo jí to nedokáže. Automobilky věděly že budou podvádět a podváděly a prasklo to, zůstalo to na nich a teď jsou z toho v pr..li.
A pokud chce někdo namítat, že EU neměla skrytě subvencovat automobilky, tak si dohledá pár stránek zpět, jak tu někdo EU kritizoval za to, že nepodporuje domácí podniky...
Naposledy upravil(a) ExFun dne čtv 10 zář 14:58, celkem upraveno 1 x.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Táhneme na Brusel
Stepan: Provoz osobních vozidel není problém globální, ale spíše lokální. Když jsem bydlel na Rašínově nábřeží, tak mi byla smrdutá elektrárna relativně jedno. Naopak kolona pod okny mi smrděla fest ==> elektro, nebo alespoň hybrid je řešení.
Osobně si nemyslím, že tlak je vyvíjen jen na automotive. "Odsmradění" probíhá ve spoustě oborů a také jsou společnosti, které z toho profitují a které platí. viz TSLA. O autech se jen více mluví, protože "nás" to baví.
Osobně si nemyslím, že tlak je vyvíjen jen na automotive. "Odsmradění" probíhá ve spoustě oborů a také jsou společnosti, které z toho profitují a které platí. viz TSLA. O autech se jen více mluví, protože "nás" to baví.
2.9T RWD
Re: Táhneme na Brusel
Těžká demagogie. Jedna věc je dávat určitému oboru subvence ze společné kasy, kam se skládají jejich přímý i nepřímý konkurenti. Druhá věc je, když EU domácí podniky (=ty, které sídlí na jejím území) drtí normama / sankcema za smrdutost a zároveň nechává naprosto otevřený import ze zemí mimo EU. To je prostě prosím pěkně úplná píčovina. Když jsem v nějakým spolku, tak očekávám, že bude hájit moje zájmy. Ne, že bude naprosto bezzubý (třeba jako ČESMAD, HM možná bude vědět) nebo mě aktivně poškozovat.ExFun píše: A pokud chce někdo namítat, že EU neměla skrytě subvencovat automobilky, tak si dohledá pár stránek zpět, jak tu někdo EU kritizoval za to, že nepodporuje domácí podniky...
Naposledy upravil(a) Stepan dne čtv 10 zář 15:06, celkem upraveno 1 x.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Táhneme na Brusel
A lokální problém je potřeba řešit plošným opatřením?HondaMan píše:Stepan: Provoz osobních vozidel není problém globální, ale spíše lokální. Když jsem bydlel na Rašínově nábřeží, tak mi byla smrdutá elektrárna relativně jedno. Naopak kolona pod okny mi smrděla fest ==> elektro, nebo alespoň hybrid je řešení.
Osobně si nemyslím, že tlak je vyvíjen jen na automotive. "Odsmradění" probíhá ve spoustě oborů a také jsou společnosti, které z toho profitují a které platí. viz TSLA. O autech se jen více mluví, protože "nás" to baví.
Otázku, jestli je moudré se nastěhovat k rušné silnici, když mi auta smrdí, nechám bokem.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Táhneme na Brusel
Vaše vyjádření implikuje, že existují lidé, kteří si libují ve vdechování co nejkoncentrovanějších toxických emisí z produkce převážně naftičku a benzín spalujících motorů aut, případně že mají možnost nějak ovlivnit výrazné navýšení autodopravy v místě svého bydliště, což působí poněkud absurdně.Stepan píše:...jestli je moudré se nastěhovat k rušné silnici, když mi auta smrdí,....
Re: Táhneme na Brusel
Umíš číst, nebo jen rozeznáváš písmenka?Stepan píše:Těžká demagogie. Jedna věc je dávat určitému oboru subvence ze společné kasy, kam se skládají jejich přímý i nepřímý konkurenti. Druhá věc je, když EU domácí podniky (=ty, které sídlí na jejím území) drtí normama / sankcema za smrdutost a zároveň nechává naprosto otevřený import ze zemí mimo EU. To je prostě prosím pěkně úplná píčovina. Když jsem v nějakým spolku, tak očekávám, že bude hájit moje zájmy. Ne, že bude naprosto bezzubý (třeba jako ČESMAD, HM možná bude vědět) nebo mě aktivně poškozovat.ExFun píše: A pokud chce někdo namítat, že EU neměla skrytě subvencovat automobilky, tak si dohledá pár stránek zpět, jak tu někdo EU kritizoval za to, že nepodporuje domácí podniky...
Automobilky zcela určitě nejsou oběť Bruselu, si myslíš, že by to Německo, Francie a Itálie dopustily? Automobilky se zcela určitě na těch normách podílely. Tak z nich nedělej nebožátka, které Brusel drží pod krkem.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Táhneme na Brusel
A kdo říká, že mluvím o automobilkách? Mluvím třeba o ocelářích, plastikářích (...) a dalších oborech, který se pod náporem levnýho importu z Turecka, Číny a dalších zemí už sotva klepou.
Jako sorry, když mi chlap v ocelárně řekne, že je levnější určitý ignoty už! nedělají, protože je levnější je koupit a dovézt z Brazílie, musím se smát.
Štěpánek se z toho už natvrdo zastřelil.
Ale já vím. EU je nejlepší a máme ji rádi
*na druhou stranu, tímhle absolutně idiotským přístupem je vina i naše národní vláda. Heslo "nechceme být montovnou" se dá totiž lehce přeložit jako "chceme být úplně v prdeli". Nic jinýho než montovat naše republika ve velký škále stejně neumí a neustálým zdražováním práce se akorát odevzdáváme pšonkům a dalším.
A ještě si mi teda nevysvětlil, proč mám bejt tak nadrženej z toho, že nám Němec a Francouz posílá prachy na dotacích.
Jako sorry, když mi chlap v ocelárně řekne, že je levnější určitý ignoty už! nedělají, protože je levnější je koupit a dovézt z Brazílie, musím se smát.
Štěpánek se z toho už natvrdo zastřelil.
Ale já vím. EU je nejlepší a máme ji rádi
*na druhou stranu, tímhle absolutně idiotským přístupem je vina i naše národní vláda. Heslo "nechceme být montovnou" se dá totiž lehce přeložit jako "chceme být úplně v prdeli". Nic jinýho než montovat naše republika ve velký škále stejně neumí a neustálým zdražováním práce se akorát odevzdáváme pšonkům a dalším.
A ještě si mi teda nevysvětlil, proč mám bejt tak nadrženej z toho, že nám Němec a Francouz posílá prachy na dotacích.
Naposledy upravil(a) Stepan dne čtv 10 zář 16:34, celkem upraveno 1 x.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Táhneme na Brusel
A ještě jsem si teda dohledal původní příspěvěk.
Jestli si tohle pochopil jako "kritiku nepodpory domácích výrobců", tipl bych na rozpoznávače písmenek spíš tebe. Promiň.Stepan píše:ExFun - tam já se Teda omlouvám, že mi přijde nemocný, když EU na podnikatele ze svých členských zemí uvaluje sankce, třeba ve formě emisních povolenek, ale zároveň nijak nebrání importu levnějšího zboží od výrobců, kteří tyhle věci řešit nemusí. Co nebrání, vlastně obranu zakazuje
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27897
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Táhneme na Brusel
Krásný přístup! Mi to smrdí, takže elektro. Ale fakt, že to elektro je ze 70% z uhlí a elektráren, to už tě nesere. Ať jim to smrdí v Mostě, Chomutově...prostě jinde! Já chci dýchat!HondaMan píše:Stepan: Provoz osobních vozidel není problém globální, ale spíše lokální. Když jsem bydlel na Rašínově nábřeží, tak mi byla smrdutá elektrárna relativně jedno. Naopak kolona pod okny mi smrděla fest ==> elektro, nebo alespoň hybrid je řešení.
.
A když už jsme u té Phy - super pak je, že firmy se sídlem v Pze nemají možnost získat jakoukoliv dotaci - na elektroauto, na nabíječku, na nic. To logiku má jak prase bačkory.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Táhneme na Brusel
Ano, nesere, protože smrdí 30km daleko, kde fouká vítr, komín je 100m vysoko a v okolí 10km bydlí pár lidí. Na nábřeží máš výfuk 2m od nosu a v 10km okolo nábřeží bydlí lidí milion. Z globálního pohledu je efekt zanedbatelný. Když si jdeš ráno v mlze zaběhat kolem Vltavy, tak by ses zeblil.
Ještě je třeba rozlišovat Euro normy a regulaci co2. Euro je jednoznačně správně, protože omezuje právě ty sračky z výfuku. Co2 resp. spotřeba je diskutabilnější.
Ještě je třeba rozlišovat Euro normy a regulaci co2. Euro je jednoznačně správně, protože omezuje právě ty sračky z výfuku. Co2 resp. spotřeba je diskutabilnější.
2.9T RWD